تحقیق آشنايي با دات نت و بررسي مشكلاتي كه حل آنها سبب تولد دات نت گرديد 115 ص 💯

دانلود تحقیق آشنايي با دات نت و بررسي مشكلاتي كه حل آنها سبب تولد دات نت گرديد 115 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آشنايي با دات نت و بررسي مشكلاتي كه حل آنها سبب تولد دات نت گرديد 115 ص

تحقیق-آشنايي-با-دات-نت-و-بررسي-مشكلاتي-كه-حل-آنها-سبب-تولد-دات-نت-گرديد-115-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 118 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏ ‏مقدمه:
‏وب يکي از مهمترين و در عين حال جوانترين سرويس اينترنت است، که در مدت زماني کوتاه توانسته است در کانون توجه تمامي استفاده کنندگان اينترنت قرار بگيرد و منشاء تحولات عمده‏‌‏اي در حيات بشريت باشد. در گذشته از وب صرفاً به منظور عرضه اطلاعات استفاده مي‏‌‏گرديد و کاربران از آن به عنوان کتابخانه‏‌‏ الکترونيکي بزرگ در جهت يافتن اطلاعات مورد نياز خود استفاده مي‏‌‏کردند. نرم افزار و دنياي برنامه نويسي يکي از عرصه‏‌‏هايي است که بدون شک بيشترين تأثير را از اينترنت پذيرا بوده است. شرکت‏‌‏هاي عظيم نرم افزاري با لحاظ نمودن جايگاه برجسته اينترنت، اقدام به ارائه تکنولوژي‏‌‏ها و معماري‏‌‏هاي متفاوتي در جهت طراحي و پياده سازي برنامه‏‌‏هاي کامپيوتري با بهره‏‌‏گير از اينترنت نموده‏‌‏اند. يکي از تکنولوژي‏‌‏هاي طراحي شده در اين زمينه تکنولوژي ASP.NET‏ مي‏‌‏باشد. در اين پروژه سعي شده است که شناختي کافي در زمينه ASP.NET‏ (.NET‏ ، ASP‏ و ASP.NET‏‌‏ و … ) بدست آمده باشد.
‏1
‏3
‏1- آشنايي با دات نت (.NET)
‏چرا به دات نت احتياج داريم؟
‏«‏آشنايي با دات نت و بررسي مشكلاتي كه حل آنها سبب تولد دا‏ت‏ نت گرديد‏»‏.
‏ به طور معمول نسل‏‌‏هاي‏ جديد زبان هاي برنامه نويسي به اين دليل متولد مي شوند كه زبانهاي قديمي تر داراي امكانات محدود بودند و يا قدرت استفاده از تكنولوژي‌هاي فعلي را به صورت مطلوب و ساده ندارند. مهمترين نيازي كه به عنوان آخرين تكنولوژي وجود دارد‏،‏ برنامه نويسي در محيط اينترنت است. اينترنت در مدت تقريبا 8 سال جاي خود را به عنوان يكي از مهمترين وسايل ارتباطي براي كارهاي روزمره و تجارت باز كرده است. سيستمهاي برنامه نويسي قديمي تر امكان برنامه نويسي براي اينترنت را فراهم كرده بودند اما هر كدام داراي اشكالات بزرگي هستند، براي مثال تكنولوژي Com‏ اولين بار در ويندوز به كار گرفته شد. در سال 1970 نيز سيستم‏‌‏ها‏يي‏ براي Unix‏ نوشته شده بودند، جاوا نيز در اصل براي ابزارهاي الكترونيكي بود و نه براي اينترنت.
‏سپس براي اولين بار يك سيستم جامع براي برنامه نويسي تحت اينترنت ايجاد شد. اين سيستم‏‌‏که‏ .NET‏، ‏نام داشت، ‏از مراحل سطح پايين كه به زبان ماشين مي‌باشد تا بالاترين سطح كه برنامه نويسي ويژوال آن مي باشد، براي استفاده در اينترنت طراحي شده است البته NET‏ فقط براي اينترنت نيست و با استفاده از آن مي توان برنامه هاي كامل تحت Client‏ نيز ايجاد كرد، اما بزرگترين مزيت آن در برابر سيستم‏‌‏هاي ديگر امكانات اينترنت آن است. براي اين كه از مزاياي استفاده از NET‏ را بهتر متوجه بشويم بهتر است در ابتدا معايب سيستم هاي پيشين را ذكر كنيم.
‏شركت مايكروسافت تا قبل از سال 1995 به برنامه نويسي در محيط هاي Client‏ و server‏ پرداخت، اما از ان سال به بعد توجه بيشتري به مساله برنامه نويسي در اينترنت كرد.
‏مايكروسافت com‏ و +com‏ را ايجاد كرد و آن ها را در ويژوال استوديوي 6 به كار گرفت. در سال 1999 حدود 50 درصد از بزرگترين سايتهاي تجارت الكترونيكي از محصولات مايكروسافت استفاده مي كردند. اما هنوز هم مشكلاتي زيادي در سيستم‌هاي مايكروسافت وجود داشت كه يكي از آنها دشواري نوشتن برنامه در اينترنت با محصولات مايكروسافت بود. شركت مايكروسافت براي راحتي كار برنامه نويس
‏1
‏3
‏‌‏ها ASP‏ يا Active server page‏ را ايجاد كرد. با اين كه اين قدم بزرگ بود و كار‏ه‏ا را بسيار ساده كرد ولي هنوز از برنامه نويسي شي گرا پشتيباني نمي كرد. همچنين در ويژوال استوديوي 6 قسمتي براي Internet Application‏ ايجاد شده بود و در آن امكان ساختن web class‏ وجود داشت ولي هيچ وقت به عنوان يك ابزار كارآمد براي برنامه نويسي وب در نظر گرفته نشد.
‏1
‏4
‏مدل برنامه نويسي DNA
‏مايكروسافت يك مدل برنامه نويسي به نام Distributed internet Application‏ دارد كه برپايه برنامه نويسي n-tier‏ و com‏ بنا نهاده شده است. مدل DNA‏ از سه بخش اساسي تشكيل شده است‏:
‏1-بخش اول به نام Presentation tire‏ معروف است‏.‏ در اين بخش رابط تصويري كاربر وجود دارد و خود نيز به دو نوع Internet Browser‏ و will 32 GUI‏ تقسيم مي‌شود كه هر كدام مشكلات خاص خود را دارند. در مدلي كه از win 32 GUI‏ يا همان نرم افزارهاي معمولي استفاده مي‏‌‏شود ‏د‏و مشكل بزرگ وجود داشت: دشواري بروز رساني نرم افزار و ديگري DllHell‏ كه در ادامه توضيح داده خواهد شد. در نوع دوم مشكلاتي از اين قبيل نبود. امكانات برنامه نويسي كافي در محيط مرورگر، نبود رابط قوي كاربر، نبودن مرورگرهاي يكسان و …‏ وجود دارد. همچنين هميشه يك اتصال به اينترنت يا اينترانت لازم است. در اين نوع از برنامه نويسي مي توان از Java Applet‏ها يا Activex‏ استفاده كرد ولي مرورگر بايد امكان استفاده از آن را داشته باشد، مخصوصا هنگام استفاده از Activex‏ كه بايد فقط از IE‏ استفاده كرد.
‏2-بخش دوم كه Middle tier‏ نام دارد، مكاني است كه اطلاعات و قوانين تجاري در آن وجود دارد، منظور از قوانين، متدها و اجزائي هستند كه اعمال كاربران را كنترل مي كنند. مهمترين و آسان ترين زبان براي نوشتن اين اجزا از DNA‏ ويژوال بيسيك است. برنامه نويسي كه بخواهد در اين رده برنامه بنويسد بايد آشنايي كاملي با com‏ و پروتكل هاي رايج داشته، همچنين بايد مهارت كافي در استفاده از ADO‏ و ADSL‏ داشته باشد.
‏مشخص كه يك اشتباه در اين لايه باعث بروز خطا و نقص در كل سيستم مي‌شود.
‏3-بخش سوم يا Data tier‏ مكاني است كه اطلاعات سازمان در آن ذخيره مي‌شود معمولا در اين قسمت از بانكهاي اطلاعاتي پيشرفته رابطه‌اي مانند SQL server‏ و Oracle‏ استفاده مي كنند.
‏محدوديت‏‌‏هاي Com

 

دانلود فایل