تحقیق آخرالزمان 💯

دانلود تحقیق آخرالزمان باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آخرالزمان

تحقیق-آخرالزمانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 32 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏نام گزارش
‏آخـر الـزمـان
2
‏فهرست مطالب:
‏پيشگفتار‏ 3
‏مقدمه 4
‏متن 6
-‏آئين اسلام 6
‏آئين يهود 11
‏آئين مسيحيت 19
‏آئين زردشت 27
‏نتيجه و حاصل بحث 30
‏فهرست منابع 31
3
‏پيشگفتار:
‏اگر مراد از گزارش و تحقيق اين باشد كه درباره موضوع مورد نظر ابتدا مطالعات گسترده انجام گرفته و ديدگاهها و معلومات و يافته هاي حول موضوع شناخته شود سپس با بهره گيري از داشته ها و معلومات، مجهولي كه همان موضوع تحقيق ماست كشف و آشكار گردد و به تعبيري يافته جديدي به عالم معلومات افزوده شود. ‏پيشتر اينجانب به خدا پناه برده و اين گزارش را از جنس تحقيق نمي دانم چرا كه هيچ مجهولي را معلوم نكرده است.
‏اما مي توان به جرأت گفت كه موضوع گزارش از جمله مجهولات ذهني بنده بود كه به بهانه اين گزارش دهها صفحه و بخش هايي از چندين كتاب مطالعه شد و بخش فراوان از اين ابهامها رفع گرديد.
‏اگر اين گزارش نتوانسته باشد انتظارهاي استاد را برآورده سازد اما اين بنده مسرورم كه گزارش حاضر بهانه اي شد تا ساعاتي را به دنبال يافتن پاسخهايي صفحاتي از كتابها را مطالعه كردم.
‏اميدوارم استاد محترم در مطالعه اين ورق پاره هاي سياه شده، اندازه و بضاعت ناچيز راقم اين نوشته را از نظر دور ندارد.
‏در پايان از مادرم كه با راهنمائيهاي خود در تهيه اين گزارش يار و ياورم بود صميمانه تشكر و تقدير مي نمايم.
5
‏مقدمه:
‏وقتي قرار شد چند موضوع براي گزارش نويسي يا تحقيق درس معارف انتخاب شود به كتابخانه منزل مراجعه كردم با دهها موضوع برخورد داشتم اما بسياري از آنها برايم جاذبه اي نداشت و مرا تحريك نمي كرد احساس مي كردم بايد موضوعي را انتخاب كنم كه نسبت به آن سئوالات و ابهاماتي دارم تا اين سئوالات و ابهامها محركي براي يافتن پاسخ و رفع ابهامها شود و به زعم من اين احساس پايه اوليه هر امر تحقيقي است. ‏شايد بتوان گفت همه كشفيات و اختراعات بشر براساس نياز و سئوالي است كه در پي كشف و كاوش برآمده و فرآيند تحقيق يا كشف حقيقت اتفاق افتاده است. ‏چند موضوع انتخاب شده كه موضوع گزارش حاضر نيز جزو آنها بود چنين احساس خواستن را در من ايجاد نموده بود. ‏عامل ديگري كه در انتخاب موضوع گزارش دخالت داشت احساس مفيد بودن موضوع تحقيق براي خود يا ديگران بود. ‏خوب است درباره مطلبي و موضوعي كه فكر مي كنيم و وقت صرف مي كنيم بهره ، نتيجه و تأثير عملي داشته باشد. ‏چه بسيار افكار بلند و باورهاي عميقي كه در طول ساليان دراز به مروز دچار بدفهمي و انحراف و حتي به مرور ايام به ضد خود تبديل شده است. ‏در طول تاريخ شواهد بسياري است كه جماعتي اهل تفكر به جاي بهره گيري عملي از سخنان ارزشمند انبياء و امامان و فرهيختگان جامعه، در مباحث كلامي پر پيچ و خم آنها گم شده و قرنها به جدال كلامي خود ادامه داده اند بي آنكه كوچكترين سود و بهره اي براي جامعه خود به ارمغان آورده باشند چشم ها را بسته و مانند اسب عصاري به دور خود چرخيده اند بنابراين مفيد بودن هر موضوع مورد بحث از شروط اساسي يك گزارش و تحقيق است.‏م‏وضوع ‏«‏آخر الزمان‏» ‏يكي از همين مباحثي است كه به نظر مي رسد تفكري بسيار سازنده، مترقي و پيشرو مي باشد ولي در طول تاريخ بارها دچار آفات مهلك و مخرب شده است.
‏موضوع گزارش براساس مطالعه اوليه خودم و مشورت با استاد محترم همچنين كمك مادرم انتخاب شد . ‏پس از انتخاب موضوع و تأييد استاد به سراغ منابع رفتم، با مطالعات پراكنده و انتخاب كتابها و مشخص نمودن بخشهاي مرتبط با موضوع و مطالعه دقيق آنها گزارش حاضر تهيه گرديد. ‏در اين مقاله ابتدا با استفاده از كتابهاي فرهنگ و لغتنامه ها عبارات آخِر، آخرت و آخر الزمان معني شده و بعد درباره واژه آخرت در كتب اسلامي مطالبي ارائه شده و سپس به واژه آخر الزمان پرداخته شده است و به برداشت هاي اديان مختلف از اين عبارت پرداخت شده است

 

دانلود فایل