تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی

تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی

تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی

تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 144 کیلو بایت
تعداد صفحات 53
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی

مراحل یك :‌تعریف سیستم :‌

1-1-اهداف و وظایف سازمان

از مهمترین وظایف سازمان خدمات در رابطه با امور تور گردانی ( داخلی و خارجی ) ،تورهای خصوصی ، فروش بلیط خطوط هوایی ( داخلی و خارجی ) فروش بلیط زمینی
( داخلی و خارجی ) را میتوان نام برد. این آژانس علاوه بر این موارد فعالیتهای دیگری هم دارد:‌

– برگزار كننده سفرهای محلی و تفریحی ( اردوهای دانشجویی و دانش آموزی ، سفرهای نمایشگاهی ).

– برگزار كننده تورهای سیاحتی به كیش و قشم .

– بزگرار كننده سمینار به كنفرانس و تورهای ویژه دانشجویی.

– تنظیم برنامه مسافرتی ، مسافران با حداقل هزینه .

– انجام رزرواسیون هتل در سراسر كشور .

– انجام رزرواسیون هتل در كشورهای خارجی .

– اخذ ویزا از كشورهای آسیای میانه

2-1- نیروی انسانی و ساختار

نیروی انسانی فعال در این آژانس به صورت زیر هستند:

– مدیر ( مدیریت ) :‌نظارت بر كار پرسنل و برنامه ریزی وتصمیم نهایی .

– مدیر فنی : جانشین مدیر عامل و نرخ گیری بلیطهای خارجی ، ارائه بهترین مسیر و نظارت بر كار پرسنل .

– حسابدار: كنترل و تصمیم گیری در كلیه امور مالی دفتر ( اعم از حسابهای دریافتی و پرداختی و …).

– كارمند فروش بلیط داخلی :‌رزرو و صدور كلیه بلیطهای داخلی با سیستم رزویشن.

– كارمند فروش بلیط خارجی : رزرو و صدور كلیه بلیطهای خارجی .

– كارمند فروش تور داخلی و خارجی: پاسخ گویی و مشاوره با مسافر ( مراجعه
كننده ) جهت انجام تور داخلی و خارجی و گرفتن ویزا و رزو هتل.

– صندوقدار :‌دریافت و پرداخت وجوه نقدی .

– تحصیل وار: انجام امور بانكی و امور خارج از دفتر .

– آبدارچی :‌مسئول نظافت و پاكیزگی محیط آژانس .

ساختار این سازمان بصورت سلسله مراتبی می باشد.