تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی
تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 144 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 53 |
دریافت فایل
تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی
مراحل یك :تعریف سیستم :
1-1-اهداف و وظایف سازمان
از مهمترین وظایف سازمان خدمات در رابطه با امور تور گردانی ( داخلی و خارجی ) ،تورهای خصوصی ، فروش بلیط خطوط هوایی ( داخلی و خارجی ) فروش بلیط زمینی
( داخلی و خارجی ) را میتوان نام برد. این آژانس علاوه بر این موارد فعالیتهای دیگری هم دارد:
– برگزار كننده سفرهای محلی و تفریحی ( اردوهای دانشجویی و دانش آموزی ، سفرهای نمایشگاهی ).
– برگزار كننده تورهای سیاحتی به كیش و قشم .
– بزگرار كننده سمینار به كنفرانس و تورهای ویژه دانشجویی.
– تنظیم برنامه مسافرتی ، مسافران با حداقل هزینه .
– انجام رزرواسیون هتل در سراسر كشور .
– انجام رزرواسیون هتل در كشورهای خارجی .
– اخذ ویزا از كشورهای آسیای میانه
2-1- نیروی انسانی و ساختار
نیروی انسانی فعال در این آژانس به صورت زیر هستند:
– مدیر ( مدیریت ) :نظارت بر كار پرسنل و برنامه ریزی وتصمیم نهایی .
– مدیر فنی : جانشین مدیر عامل و نرخ گیری بلیطهای خارجی ، ارائه بهترین مسیر و نظارت بر كار پرسنل .
– حسابدار: كنترل و تصمیم گیری در كلیه امور مالی دفتر ( اعم از حسابهای دریافتی و پرداختی و …).
– كارمند فروش بلیط داخلی :رزرو و صدور كلیه بلیطهای داخلی با سیستم رزویشن.
– كارمند فروش بلیط خارجی : رزرو و صدور كلیه بلیطهای خارجی .
– كارمند فروش تور داخلی و خارجی: پاسخ گویی و مشاوره با مسافر ( مراجعه
كننده ) جهت انجام تور داخلی و خارجی و گرفتن ویزا و رزو هتل.
– صندوقدار :دریافت و پرداخت وجوه نقدی .
– تحصیل وار: انجام امور بانكی و امور خارج از دفتر .
– آبدارچی :مسئول نظافت و پاكیزگی محیط آژانس .
ساختار این سازمان بصورت سلسله مراتبی می باشد.