بررسی فرصت ها و تهدیدهای بحران اقتصادی درتامین مالی صادرات 💯

دانلود بررسی فرصت ها و تهدیدهای بحران اقتصادی درتامین مالی صادرات باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

بررسی فرصت ها و تهدیدهای بحران اقتصادی درتامین مالی صادرات

بررسی-فرصت-ها-و-تهدیدهای-بحران-اقتصادی-درتامین-مالی-صادراتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 30 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
بررسی فرصت ها و تهدیدهای بحران اقتصادی در تامین مالی صادرات
مقدمه
روزگاری نه چندان دور از جهانی شدن اقتصاد حرف می زدیم ، حال آنکه در این مقاله از جهانی شدن بحران اقتصادی حرف می زنیم . اقتصاد کشور های مختلف در آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا چنان ارتباط نزدیکی با هم دارند که بحران اقتصادی مانند یک بیماری مسری به همه شان سرایت می کند و در حال حاضر خطر توسل آنها به سیاستهای حمایتی به وضوح افزایش یافته است . شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد چنین بحرانی با این ابعاد در سال 2008 میلادی گریبان گیر اقتصاد جهان شود .
تعریف بحران
بحران ، مفهوم بسیار مهمی در مباحث علوم اقتصادی ، سیاسی و استراتژیک است و مصادیق گوناگون دارد . در حوزه اقتصاد ، در بر گیرنده تغییرات تند و چشمگیر قیمتها ، کاهش گسترده تولیدات ،کاهش رشد اقتصادی، افزایش شدید بیکاری ، کاهش شدید درآمد ، کاهش تند ارزش اوراق بهادار و …..
بحران مالی جهانی و اثرآن بر منطقه خاورمیانه :
درخاورمیانه از دیدگاه اقتصادی ، انرژی بزرگ ترین عامل پیوند این منطقه با اقتصاد جهانی به شمار می رود . کشورهای این منطقه نیز 90 تا 95 درصد از درآمدهای صادراتی خود را از محل فروش نفت بدست می آورند ، بنابر این تغییرات قیمت نفت به شدت درآمدهای دولت و تراز حساب جاری آنها را تحت تاثیر قرار می دهد . از سوی دیگر به دلیل ساختار اقتصادی ضعیف این کشورها ، افزایش و کاهش های قیمت نفت در جهان ، شوک های بزرگی بر اقتصاد این کشورها وارد می کند .

 

دانلود فایل