بررسی ارتباط طولی دروس عربی در دوره های تحصیلی دبیرستان و تأثیر آن در موفقیت دانش آموزان

بررسی ارتباط طولی دروس عربی در دوره های تحصیلی دبیرستان و تأثیر آن در موفقیت دانش آموزان

بررسی ارتباط طولی دروس عربی در دوره های تحصیلی دبیرستان و تأثیر آن در موفقیت دانش آموزان

بررسی ارتباط طولی دروس عربی در دوره های تحصیلی دبیرستان و تأثیر آن در موفقیت دانش آموزان

دسته بندی زبان های خارجی
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات 15
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

1- مقدمه 1

2- هدف‌های آموزشی از ارائه مطالب آموزش از طرف وزارت آموزش و پرورش 2

3- پاسخ به اهداف آموزشی مطرح شده 2

4- ارائه راه كارهای عملی در جهت پیشرفت علمی دانش‌آموزان 4

5- بررسی مشكلات و موانع یادگیری موجود در مقاطع آموزشی سطوح دبیرستان

الف : عربی 1 عمومی 6

ب : عربی سال دوم ریاضی و تجربی 7

ج : عربی سال سوم ریاضی و تجربی 7

د : عربی سال دوم انسانی 9

ذ : عربی سال سوم انسانی 10

ر : عربی پیش‌دانشگاهی 11

6- خاتمه 12

7- منابع 13

« مقدمه »

از آنجایی كه سرشت و طبیعت آدمی تنها از طریق آموزش می‌تواند شكل مطلوب خویش را بپذیرد تحلیل و بررسی ارتباط محتوای آموزشی در سطوح مختلف حائز اهمیت بوده و بكارگیری آن از طرف برنامه ریزان و طراحان متون درسی مفید و مؤثر است.

مطالب موجود در هر مقطع آموزش حامل پیامی است كه مخاطبان آن دانش‌اموزان وخوانندگان آن هستند. لذا زبان حال كاملاً ویژه بوده و اختصاص به گروه خاصی از افراد جامعه یعنی دانش‌آموزان دارد. بنابراین تصمیم‌گیری در این رابطه باید بر پایه عقل و درایت باشد تا نتیجه‌ای فرح بخش و موفقیت‌آمیز داشته باشد. و استفاده از تجارب در ادوار مختلف آموزشی است. آن دسته های از افعالی كه صفات دقت ظرافت و همسانی با نیازهای افراد، نظم و برنامه‌ریزی ( ارتباط میان اطلاعات ) ( شبكه سازی اطلاعات ) و موضوعات داده شده بهره مند باشد، سرانجامی موفق و پایانی رضایت بخش برخوردار است، و كمتر به سرازیری انزوا ختم می‌گردد. این اصل مربوط به شیوه حقیقت یابی دركنه امور است.

لذا می‌توانیم با استفاده از افراد شاخصی كه در هر دوره ای از زمان وجود داردند از نظر درك و دریافت مطالب و مسائل از دیگران برترند پیش بینی وقایع و تصمیمات در امور را بهتر به هدف برسانیم، تا از طریق كشف دانش نو نه تنها از نادانی و سرگردانی خود بكاهیم، بلكه ما را در پیش‌بینی های مستدل تر، چیره تر و در انجام امور مجهزتر و در دریافت موارد و شیوه های جدید با كیفیت بهتر و موفق تر كمك نماید.

چگونه آموزش و پرورش هدف‌اش را از تهیه كتب عربی دوره دبیرستان بیان كرده است؟

1) فهم متون دینی و درك زیبائی‌های زبان فارسی از طریق یادگیری زبان عربی ممكن است و در ارائه این كتب بسیار سعی شده است علاوه بر لغات و اصطلاحات و كلمات و عبارات و ادعیه بصورت عربی از لغات فارسی نیز استفاده شده تا حلاوت و لطایف زبان فارسی را درك نماید.

2) ترجمه متون بر عهده دانش‌آموزان بوده و معلم نقش راهنما و مرشد را خواهد داشت.

3) ارائه مطالب به دانش‌پژوهان از طریق شیوه اكتشافی باشد.

4) ارائه مطالب در حد كتاب بوده و خارج از ظرفیت آموزشی مدرسه نباشد.

5) یادگیری زبان قرآن بدون رعایت درست خوانی و تلفظ صحیح امری مشكل است لذا باید كلمات با رعایت دقیق حركت‌ها و اعراب خوانده باشد.

چطور توانستم به برخی از اهداف مطرح شده از طرف آموزش و پرورش در تهیه كتب عربی پاسخ بگویم؟

1- هدف از آشنایی داشن آموزان با متون دینی فدای یادگیری جملات درست از لحاظ دستوری و عبارات رایج و اصطلاحات روز گردیده تا حدی كه یادگیری زبان عربی با ارائه جملات ساده و عبارات سبك از محتوا وكیفیت آن كاسته و گاهاً به فراموشی سپرده است.

2- تسلط دانش‌آموزان به جملات و عبارات عربی احتیاج به آشنایی آنها به شیوه صحیح ترجمه دارد وزارت آموزش و پرورش می تواند با افزودن چند صفحه در انتهای كتاب راجع به آن از سرگردانی و گریزانی دانش‌آموزان بكاهد و راه درست را به آنها نشان بدهد.

3- ارائه مطالب در مدارس بصورت معلم محوری بوده و در راستای شیوه اكتشافی وزارت آموزش گام مؤثر و عملی برنداشته است.

4- مطالب آموزشی كه در مدارس ارائه می‌شود در حد مطالب كنكور جهت رقابت های علمی برای كسب مدارج بالاتر نیست، در این صورت باید یكسان سازی در این امر انجام گردد یا مطالب كتاب را افزایش دهیم تا جوابگوی آزمون های علمی باشد و یا در سطوح مطالب خواسته شده در كنكور تعدیل ایجاد نمائیم.

دانلود فایل

  • کنکور را داشته باشد.


    مزایای بسته آموزشی:
    – تدریس جامع کلیه مطالب مربوط به عناوین نامبرده
    – حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
    – حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
    – ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
    – استفاده از جدول، نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
    – قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر، لب تاب و تلویزیون


    ویژگی های بسته آموزشی:
    – تعداد سرفصل های تدریس شده: 4
    – زمان آموزش: 97 دقیقه
    – تعداد صفحات جزوه: 10
    – حجم فایل اصلی: 123 مگابایت


    سرفصل های آموزشی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز

    سرفصل کامل تمام دروس فصل 5 فیزیک 3 ریاضی و فصل 4 فیزیک 3 تجربی به صورت زیر است:

    القای الکتزومغناطیسی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز
    القاگرها و اثر خودالقایی
    القای متقابل- انرژی ذخیره شده در القاگر
    جریان متناوب
    مبدل ها (ترانسفورماتورها)

    جزوات و فیلم های آموزشی سایر عناوین و دروس مربوط به کتاب حاضر و سایر کتاب ها را می توانید از همین سایت دانلود کنید.
  • دانلود فایل

  • گزارش تخصصی دبیر عربی : ‏بررسی علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس عربی و ارائه راهکار 💯
  • اقدام پژوهی چگونه با تلفيق درس رياضيات دوره ابتدايي با دروس ديگر می توان این درس را برای دانش آموزان جذاب کرد 📗 ⭐️
  • بررسی تأثیر مراکز مشاوره در کاهش مشکلات دانش آموزان (از دیدگاه دانش آموزان)
  • ‏گزارش تخصصی دبیر عربی چگونه توانستم دانش آموزان‏ را ‏به درس عربی علاقه مند سازم 💯
  • ارتباط خودپنداره تحصیلی دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی
  • ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86
  • برقراری روابط عاطفی بین دانش‌آموزان و معلمان و تأثیر آن بر فراگیری دانش آموزان
  • مطالعه و شناخت ساختار سرعتی و عمقی پوسته فلات ایران با روش وارون سازی زمانهای رسید امواج طولی زلزله های ثبت شده
  • مقاله درباره پروفیل های طولی وعرضی
  • مطالعه و شناخت ساختار سرعتی و عمقی پوسته فلات ایران با روش وارون سازی زمانهای رسید امواج طولی زلزله های ثبت شده
  • دانلود داده های پانلی و طولی 💯
  • دانلود اقدام پژوهی درموردچگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم؟ 📗 ⭐️
  • دانلود فایل چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم؟ 📗 ⭐️
  • بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال هفتم و نهم
  • مقاله بررسی تأثیر تماشای تلویزیون بر كیفیت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
  • طرح آماری آیا كسانی كه در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟
  • آمار آيا ارتباطي بين دروس تفهيمي و دروس حفظي وجود دارد؟ 39 ص 💯