بارگذاري جرثقيل ها 76 ص 💯

دانلود بارگذاري جرثقيل ها 76 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

بارگذاري جرثقيل ها 76 ص

بارگذاري-جرثقيل-ها-76-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 76 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏بارگذاري جرثقيل ها
‏مقدمه:
‏جرثقيلها وسايلي هستند كه به منظور نقل و انتقال بارهاي سنگين مورد استفاده قرار مي گيرند در كارخانجات معمولاً يك جرثقيل ثابت بر روي سازه (و يا در مواقعي كه بار سنگيني است بر روي ستوني مجزا درنظر گرفته مي شود) تا نقل و انتقالات مورد نظر توسط آن صورت گيرد در اينجا ما مي خواهيم بدانيم كه بار ناشي از جرثقيل كه بدست سازه داده مي‌شود چگونه و به چه ميزان است. در اين رابطه اين موضوع حائز اهميت است كه جرثقيل بارها را حركت مي دهد و توقف هاي ناگهاني دارد. لذا حركت و توقف ناگهاني آن موجب مي‌شود كه بارها اثرات افزايش يافته اي را در سازه به وجود مي آورند. جرثقيلي كه در كارخانجات مورد استفاده قرار مي گرد تشكيل شده است از يك (جرثقيل كوچك) يا دو عضو باربر اصلي كه اصطلاحاً پل هاي جرثقيل نام دارند و برروي تيرهاي زيرسري مي نشستند و حركت جرثقيل را در جهت طولي سالن و (احياناً فضاي باز كارخانه) تامين مي كنند. نيروهاي زيرسري اشاره شده در واقع ريل هايي هستند كه پل هاي جرثقيلي براحتي برروي آنها لغزيده و حركت طولي جرثقيل را تامين مي نمايند. حركت بعدي همان حركت عرضي است كه توسط وسيلة متحرك ديگري به نام ارابه، كه خود بر روي پل هاي اشاره شده قرار دارد انجام مي شود. در داخل ارابة اشاره شده موتور بالابرندة بار واقع است كه اين موتور توسط كابلهاي مربوط بار را روي زمين بلند كرده و در جهت قائم حركت مي دهد.
‏2
‏پس ملاحظه مي شود كه مجموعة سه گانه فوق (موتور+ارابه+پل) قدرت مانور لازم را براي نقل و انتقال بار در جهت طولي، عرضي و قائم در فضاي كارخانه را تأمين مي كنند. اين مجموعه بر روي تيرهاي زير سري (ريل) سوار مي‌شوند. در اينجا هدف تعيين اندازة بارهاي وارده از طرف جرثقيل به تيرهاي زير سري مي باشد.
‏بطور كلي در بارگذاري جرثقيل ها سه گروه بار در پيش رو داريم:
‏وزن ارابه P
‏وزن كالسكه
‏وزن پلهاي جرثقيل
‏بارهاي وارده در طرح و تعيين اسكلت فلزي
‏محاسبات اسكلت فلزي با تعيين تنشهاي بوجود آمده در يك وسيله در خلال كاركردنش آغاز مي گردد. اين تنها بر اساس بارهاي تعريف شده، در زير محاسبه خواهد شد.
‏الف) بارهاي اصلي وارده به قطعات اسكلت فلزي با فرض اينكه به صورت بار ساكن در خطرناكترين وضعيت بارگذاري قرار گرفته اند.
‏3
‏ب) بارهاي ناشي از حركات عمودي
‏ج) بارهاي ناشي از حركات افقي
‏د) بارهاي ناشي از تأثيرات جوي
‏اينك بارهاي مختلف، فاكتورهاي مورد نياز و روش عملي كاربرد محاسبات را به ترتيب بيان مي نمائيم.
‏بارگذاري:‏ وزن بار بالا برده شده بعلاوه وزن لازم ديگر مثل (بلوك قرقره ها، قلابها، كالسكه، چنگك) مي باشد.
‏بار برده:‏ وزن مرده قطعات عمل كننده به عنوان يك عضو از اسكلت كه شامل بار گاري نشود.
‏بارهاي اصلي:
‏بارهاي ناشي از وزن مرده قطعات
‏بارهاي ناشي از بار كاري
‏تمام قطعات متحرك فرض مي شوند كه در خطرناكترين وضعيت قرار گرفته اند. هر قطعه از اسكلت فلزي بر اساس موقعيتش و مقدار كاري كه بازاي آن ماكزيمم تنش در قطعه مورد نظر به وجود مي آيد طراحي مي شود.
‏بارهاي در ارتباط با حركات عمودي
‏اين بارها از برداشتن بار كاري زياد يا كم بطور ناگهاني از شتاب حركات بالابري و از بارگذاري ضربه اي عمودي در امتداد مسير حركت به وجود مي آيند.
‏روش محاسبه:
‏5
‏تنش هاي وارده به اسكلت براي سه حالت بارگذاري تعريف شده (حالت كاري بدون وجود بار –‏ حالت كاري با حداقل مقدار وجود بار –‏ حالت بارگذاري استثنايي) تعيين مي‌شود به منظور ممانعت از شكست لازم است كنترلي از نظر ضريب اطمينان V‏ نسبت به تنش هاي بحراني با در نظر گرفتن سه حالت ممكن زير انجام گيرد.
‏الف- تجاوز از حد الاستيك
‏ب- تجاوز از بار كمانش يا بار چپ شدگي بحراني
‏ج- تجاوز از حد تحمل براي خستگي كيفيت‌هاي فولاد مورد استفاده با يستي مشخصي باشند، خواص فيزيكي تركيبات شيمياي و كيفيت هاي جوشكاري بايد از طرف سازنده مواد، گارانتي و تأييد شود.
‏تنش هاي مجاز براي مواد مورد استفاده به طوريكه در قسمت بعدي خواهد آمد، با مراجعه به تنشهاي بحراني مواد تعيين مي گردند. تنشهاي بحراني، تنشهاي معادل با حد تنش الاستيك كه در عمل به تنشي اطلاق مي شود كه احتمال بازدهي آن تحت آزمايشات ‏90%‏ است متناسب باشد.
‏تنش هاي موجود در قطعات سازه مي‌بايد بر اساس حالات مختلف بارگذاري ذكر شده در بالا و با بكار بردن حد گسيختگي قراردادي از روش محاسبه تعيين شود. مقاطع فلزي كه بايد در نظر گرفته شود. براي قسمتهايي كه تحت بارهاي فشاري هستند. مقاطع ناخالص (بدون كسر سوراخها) و براي تمام قطعات كه در معرفي بارهاي كشش هستند مقاطع خالصي (با كسر مساحت سوراخها) خواهد بود. در حالتي كه قطعه در معرض خمش است يك مقطع نيمه خالص بايد فرض شود كه قسمت خالص آن در قطعات تحت كشش و سطح مقطع ناخالص آن بر اثر فشار كار كند بهر حال براي سادگي و راحتي محاسبات يكي از روشهاي عملي استفاده از جدول مقطع قسمت خالص با جدول مقطع محاسبه شده جهت قسمت نيمه خالص، با توجه به مركز ثقل مقطع ناخالص است.

 

دانلود فایل