تحقیق درباره توربوماشینها

تحقیق درباره توربوماشینها

تحقیق درباره توربوماشینها

تحقیق درباره توربوماشینها

دسته بندی سایر گروه های فنی مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 178 کیلو بایت
تعداد صفحات 25
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

برای آن كه امتداد جریانی را منحرف كنیم یا سرعت آن را تغییر دهیم ، باید نیرویی به آن وارد كنیم . هنگامی كه یك پره متحرك امتداد جریانی را منحرف می كند و مومنتم آن را تغییر می دهد ، نیرویی از پره به سیال ـ یا بعكس از سیال به پره ـ وارد می شود . با حركت پره و جابجا شدن نیرو ، كار انجام می شود . اساس كار توربوماشین ها بر مبنای همین اصل است . پمپها ، دمنده ها و كمپرسورها بر روی سیال كار انجام می دهند و بر انرژی آن می افزایند . توربین های آبی ، گازی و بخاری انرژی سیال را می گیرند و به انرژی مكانیكی روی محور گردنده تبدیل می كنند . كوپلینگ سیالی و مبدل گشتاور ، متشكل از یك پمپ و یك توربین هستند و برای انتقال ملایم قدرت مكانیكی به كار می روند .

تبدیل انرژی در توربوماشین ها پیوسته است . درطراحی توربوماشین ها هم از تئوری بهره می گیرند و هم از آزمایش .

با كاربرد تئوری تشابه می توان از طرح ماشینی كه دارای ابعاد و سرعت دورانی مشخصی است و كارآمد بودن خود را در عمل نشان داده است استفاده كرده ، ماشین های مشابه دیگری با ابعاد و سرعت های متفاوت طراحی نمود .

در این گزارش ابتدا تشابه هندسی و تشابه كاری توربوماشین ها را تعریف كرده ، روابط تشابه را به دست می آوریم . سپس تئوری كسكیدها و به دنبال آن تئوری توربوماشین ها را ارائه می دهیم . آنگاه به ترتیب به بررسی توربین های عكس العملی ، پمپها و دمنده ها ، توربین های ضربه ای و كمپرسورهای سانتریفوژ می پردازیم . در انتها نیز پدیده كاویتاسیون را شرح خواهیم داد .

ماشینهای مشابه ، سرعت مخصوص