10 توصیه برتر سلامت پوست و مو

10 توصیه برتر سلامت پوست و مو10 توصیه برتر سلامت پوست و مو

توصیه 1: هیدراسیون برای پوست و موی سالم بسیار مهم می باشد ، کم آب بودن برای مدت طولانی  باعث ایجاد مشکلات در پوست و مو می شود ، بنابراین با نوشیدن آب سالم ککی توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. علاوه بر آن برای دفع سموم بدن مفید است و منجر به سلامتی پوست و موی شما میشود. سعی کنید حداقل 12 لیوان روزانه آب بنوشید.

توصیه 2 : دوری از گرمای شدید خورشید لازمه سلامت پوست و موی شماست.  قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی منجر به آفتاب سوختگی ، چین و چروک ، و لکه های پوستی می شود و هم چنین باعث خشکی مو آسیب به آن می شود. بنابراین قبل از قرار گرفتن در نور خورشید ، کرم یا لوسیون ضدآفتاب را روی پوست و قسمت های دیگر پوست که در معرض آفتاب می باشد بزنید. هم چنین در صورت امکان موی خود را با روسری و یا کلاه برای محافظت از مو بپوشانید.

توصیه 3 : یکی دیگر از موارد مضر برای پوست شما سیگار می باشد ، علاوه بر خطر انداختن سلامتی شما ، باعث آسیب رساندن به زیبایی پوست و موی شما می شود ، گردش خون را کند و باعث آسیب رساندن به کلاژن ها می شود و هم چنین چین و چروک و خطوط ریز روی پوست ایجاد می شود و موها خشک و شکننده می شوند.

توصیه 4 : ماساژ با روغن برای پوست و مو بسیار مفید می باشد ، پوست سر را با روغن زیتون ، روغن جوجوبا روغن یا نارگیل به صورت دایره ای ماساژ دهید تا بهبود گردش خون کمک کند ، و مواد مغذی جذب پوست می شود . 30 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید نتیجه کلی این کار به دست آوردن موهایی براق ، قوی و سالم میباشد. حداقل 1 بار دهفته برای سلامت مو کافی کی باشد.

توصیه 5 : به طور مرتب از مرطوب کننده برای پوست گردن و صورت استفاده کنید. مرطوب کننده را با توجه به نوع پوست خود و مواد ترکیبی آن خریداری کنید ، بهتر است در آن ترکیبات anti-aging  یا ضد پیری  و مقدار زیادی ویتامین وجود داشته باشید .

توصیه 6 : قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید . از یک پاک کننده طبیعی برای پاک کردن استفاده کنید . یا می توانید پنبه مرطوب را به مقداری کرم مرطوب کننده آغشته کنید و به صورت خود بزنید و برای پاک کردن چشم حتما چشم ها را ببندید.

توصیه 7 : چربی های سالم 2 نوع هستند چربی های اشباع شده و نشده که برای پوست و مو ضروری است . از این رو یک رژیم غذایی که شامل مقدار کافی از این چربی هاست استفاده کنید.روغن زیتون، روغن ماهی، روغن سویا، و غیره منابع خوبی از چربیهای سالم هستند.

توصیه 8 : برای سلامت موها از میوه ها ، سبزیجات سبز ، غلات سبوس دار، میوه های خانواده مرکبات، دانه کتان، آجیل و ماهی استفاده کنید.

توصیه 9 : به صورت مرتب از ماسک های مو و صورت استفاده کنید ، سفیده تخم مرغ برای صورت و زرده برای مو مفید است.

توصیه 10 : استرس در زندگی روزانه را کاهش دهید زیرا صدمات قابل توجهی به پوست و مو میزند.

تهیه و ترجمه اختصاصی : مجله اینترنتی زندگی

نظر دهید

پاسخ دهید