((گزارش كارآموزي )) صنايع چوب 💯

دانلود ((گزارش كارآموزي )) صنايع چوب باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

((گزارش كارآموزي )) صنايع چوب

((گزارش-كارآموزي-))-صنايع-چوبلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه :
‏تحولات سريع تكنولوژي در عصر ما سبب پيشرفت و بهبود مصالح ، ابزار ها و تجهيزات درود گري و حرفه هاي وابسته به صنايع چوب شده است .
‏اين پروژه حاوي تجربيات و مطالعات اين جانب در اين زمينه است . تجربياتي كه آن را طي گذراندن دوره ي كارآموزي واقع در كارخانة نقشينه آموخته ام .
‏در فصل اول آشنايي كلي با مكان كارآموزي به صورت گزارشي از بازديد كارخانه و مراحل ساخت يك محصول آورده شده است .
‏ در فصل دوم ارزيابي بخش هاي مرتبط با رشتة طراحي صنعتي و كار با چوب و آشنايي دقيق تر و جامع تر با ماشين هاي درود گري آورده شده است .
‏در فصل سوم پيشنهاداتم را گنجانده ام .
‏ درجة اول از خداوند مهربان كه به من توانـايي اين را داد كه بتـوانم در رشتـة مورد علاقه ام فعاليت داشته باشم نهايت تشكر را دارم و اميدوارم بتوانم به درستي از فرصت ها استفاده كنم در اين جا ، جا دارد از سركار خانم سروري و جناب آقاي كاظمي كه مرا در گذراندن اين دوره ياري نمودند تشكر مي كنم .


‏فهرست :
‏فصل اول : صفحه ‏5‏
‏فصل دوم : صفحه ‏12‏
‏فصل سوم : صفحه ‏61
‏فصل چهارم : صفحه ‏62 ‏
‏فرمهاي پيشرفت كارآموزي : صفحه
‏فرم پايان دورة كارآموزي : صفحه

‏فصل اول ‏ :
‏آشنايي كلي با مكان كارآموزي :
‏تاريخچه :
‏شركت نقشينه در سال ‏1360‏ به همت سه شريك اصلي آغاز به كار كرده و داراي سه بخش توليد ، مونتاژ نهايي و تحويل خريد و فروش بوده . كه هر يك از اين شركا در راس يكي از اين سه بخش قرار داشته اند محل كارآموزي ما بخش توليد به سرپرستي آقاي كاظمي بوده .
‏بخش مونتاژ نهايي محصولات در يافت آباد قرار داشته كه در آن محصولات را رنگ ، آينه ، شيشه و تشك و يراق و هر چه لازم داشته باشد تا كامل شود مي دهند .
‏نمايندگي فروش آنها واقع در تهران خيابان ميرداماد مي باشد .
‏شركت داراي محصولات متنوع منزل به عنوان نمونه :
‏مبلمان ، تخت ، ميز ، قفسه ، كتابخانه و …‏ مي باشد . هدف اين شركت تامين نياز نسل جوان براي منازلشان است . به نظر آنها جوانان امروز نيازمند طرح هاي ساده و زيبا براي منازل كوچكشان هستند !
‏پس در اين شركت به هيچ عنوان مبلمان استيل وجود ندارد زيرا هيچگونه منبت كاري كه اساس كار در مبلمان استيل است در اين محصولات وجود ندارد . طرح ها را با ايده گرفتن از ژورنال هاي خارجي مي زنند و پس از نقشه كشي با كد و گرفتن پلات از آنها قالب هاي اوليه را تهيه مي كنند در
‏نتيجه شركت طراح ويژه اي ندارد .
‏پس از ارزيابي يك نمونة اوليه با تصحـيح مشكلات طرح قالب نهايي را مي سازند .
‏شناخت كارخانه :
‏كارگاه در مكاني بسيار خوش آب و هوا واقع در شهريار بود ، وقتي وارد آن مي شديم پس از گذراندن حياط ورودي قبل از ورود به خود كارگاه وارد راهروي شماره ي ‏1‏ مي شديم كه در ابتداي آن راهروي بن بست كوچكي قرار داشت . در درون اين راهرو مكنده و كمپرسور باد قرار داشت تا به وسيلة آنها پوشال ها و خاك اره ها جمع آوري شود . در ادامة راهروي شمارة
‏1 ‏به فضاي وسيعي مي رسيم كه انبار الوارها و چوب هاي خريداري شده است كه بسته به ابعادشان با نظم خاصي در اين مكان چيده شده اند . همانطور كه در شكل ها مي بينيد در وسط اين حياط انبار مانند يك اره فلكه و يك رنده در داخل يك سايه بان كوچك قرار دارند تا به وسيلة آنها قطعات چوب را به هر اندازة دلخواه در آورند و ترتيب دهند و صاف كنند پس از آن نوبت به خشـك كردن اين الوار هاي بريده شده مي رسد . در حالت كلي خشك كردن الوار ها به دو صورت امكان پذير است :
‏1 )‏ خشك كردن در هواي آزاد ‏2 )‏ خشك كردن توسط خشك كن ها
‏در اين كارگاه از هر دو روش استفاده مي شود . اتاق خشك كن كنار در ورودي بود كه در ديوارة مياني آن يك پروانة ( فن ) بزرگ مسئول به گردش در آوردن هواي گرم كه از لوله هاي رادياتور مي گذشت در درون اتاق بوده و در بالاي آن هم يك فن براي خروج رطوبت قرار داشته است . اين خشك كن حجم وسيعي از حياط ورودي را اشغال كرده بود . پس از ورود به كارگاه و در نظر گرفتن نكات ايمني در ابتدا به يك اره فلكة ديگر مي رسيم كه در فصل آينده به تفصيل در مورد آن شرح داده ام . اين اره فلكه براي قطع الوار ها به اندازة دلخواه مي باشد ، پس از آن به رنده مي رسيم كه در كارگاه دو وجه مقابل الـوار را به وسـيلة آن صـاف و گونـيا مي كنند و سپس توسط گندگي دو وجه ديگر آن را رنده مي كنند .
‏اما امروزه دستگاهي به نام ‏مولدر ‏آمده كه كارخانه نيز آن را خريداري كرده. اين دستگاه همزمان هر چهار وجه قطعة الوار را صاف و گونيا مي كند با استفاده از اندازه هاي داده شده ، يعني چهار توپي دارد ( زير _ رو _ چپ _ راست ) كه به ترتيب در درون دستگاه قرار گرفته اند پس چهار تا ايستگاه دارد كه به نوبت از چوب بر مي دارند .
‏اين دستگاه علاوه بر صاف و گونيا كردن قادر به شكل دادن به گوشه هاي الوار هم مي باشد . تصويري از آن در قسمت عكس ها گنجانده ام .
‏پس از اين مرحله چوب ها تميز شده اند و براي قطع كردن در اندازة دلخواه به دستگاه دور كن منتقل مي شوند .

 

دانلود فایل