کیفیت دائمی پدافند غیر عامل کشور (پاورپوینت ) 💯

دانلود کیفیت دائمی پدافند غیر عامل کشور (پاورپوینت ) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

کیفیت دائمی پدافند غیر عامل کشور (پاورپوینت )

کیفیت-دائمی-پدافند-غیر-عامل-کشور-(پاورپوینت-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 13 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

اهميت پدافند غيرعامل
تجارب و شواهد ثبت شده در جنگهاي اعصار گذشته تاريخ بشري و قرن حاضر ، نمونه‌هاي مستدل و انكار ناپذيري است كه اهميت حياتي پديده ” دفاع غيرعامل“ را آشكار و ثابت مي‌نمايد ، موارد مشروحه ذيل نمونه‌ي بارزي از اين اهميت مي‌باشند.
1- بكارگيري اقدامات پدافند غيرعامل ، موجب زنده ماندن و ادامه حيات و بقاي نيروي انساني مي‌گردد كه با ارزش‌ترين سرمايه يك سازمان و قدرت ملي كشور مي‌باشد.
2- دفاع غيرعامل موجب صرفه‌جويي كلان اقتصادي و ارزي در حفظ تجهيزات و تسليحات بسيار گران قيمت نظامي نظير (هواپيماهاي شكاري و ترابري ، سامانه‌هاي موشكي و پدافند هوايي و زمين به زمين ، رادارها ، شناورها ، توپخانه صحرايي ، تانكها ، نفربرها و…) مي‌گردد.
3- دفاع غيرعامل ، مراكز حياتي و حساس (اقتصادي ، سياسي ، نظامي ، ارتباطي ، مواصلاتي ، پالايشگاهها ، نيروگاهها ، بنادر ، فرودگاهها ، مجتمع‌هاي صنعتي و …) را در برابر حملات و بمباران‌هاي هوايي و حملات زميني دشمن حفظ نموده ، خسارات و صدمات را تقليل و ادامه فعاليت و مقاومت در شرايط بحران و جنگ را ممكن مي‌سازد.
4- اقدامات دفاع غيرعامل موجب تحميل هزينه بيشتر به دشمن مي‌گردد.
5- دفاع غيرعامل موجب حفظ نيروها براي ضربه زدن در زمان و مكان مناسب به دشمن و سلب آزادي و ابتكار عمل از دشمن و نيروي مهاجم مي‌شود.
اهميت پدافند غيرعامل
6- فريب يكي از اصول دفاع غيرعامل است ، تهيه و ساخت ماكتهاي فريبنده و كاذب ، يكي از اقدامات موثر دفاع غيرعامل است كه در صورت استتار و اختفاء و پوشش اهداف حقيقي ، فوايد و نتايج بسيار خوبي دارد.
7- در مقام مقايسه 3 عنصر (تهاجم ، دفاع عامل و دفاع غيرعامل) عنصر دفاع غيرعامل ، مخارج و هزينه‌هاي كمتري دارد و از نظر اخلاقي و بشردوستانه و سياسي ، مفهومي صلح دوستانه‌تر دارد. همچنين نيل به ”دفاع غيرعامل“ در مقايسه با ”دفاع عامل“ ساده‌تر و سهل‌الوصول‌تر و با سياست خودكفايي و عدم وابستگي و استقلال كشورها موافق‌تر است.
8- پيشگيري بهتر از درمان ، و تصفيه آب در سرچشمه آسانتر از تصفيه در درياست.
9- انجام اقدامات دفاع غيرعامل در مراكز حياتي و حساس كشور ، به دلايل مشروحه ذيل موضوعي اجتناب ناپذير است.
1/9- وجود شكاف فن‌آوري در سامانه‌ها و تسليحات پدافند هوايي عامل به علت پيشرفت سريع سامانه‌هاي آفندي و پدافندي و عدم امكان تهيه فوري سامانه‌هاي مدرن پدافند هوايي بعلت هزينه‌هاي كلان و بي‌انتها بودن اين روند.
2/9- آسيب‌پذيري سامانه‌هاي پدافند هوايي در برابر جنگ الكترونيك پيشرفته دشمن.
اهميت پدافند غيرعامل
3/9- غافلگير شدن سامانه‌هاي پدافند هوايي در برابر هواپيماهاي تهاجمي و موشك‌هاي كروز و بالستيك بعلت پرواز در ارتفاع پايين و استفاده از نقاط كور راداري ، پرتاب موشك از ماوراء برد جنگ‌افزارهاي پدافند هوايي.
4/9- برتري هوايي دشمن.
5/9- عدم امكان پوشش كامل پدافندي مراكز حياتي و حساس و مهم و مراكز جمعيتي كشور به علت وسعت سرزميني و روند آمار افزايشي ساخت و احداث مراكز حياتي و حساس جديد.
6/9- برابر آمار سرشماري سال 1378، تعداد شهرهاي كشور 600 شهر و تعداد روستاها 6500 روستا بوده است، پدافند هوائي مراكز حياتي و حساس موجود كشور در شهرها صرفاً با توپ ضدهوايي 23 ميليمتري ، نيازمند 240000 قبضه توپ ، يك ميليون و دويست هزار نفر نيروي انساني (خدمه) ، 30000 آتشبار و 7500 گردان پدافند هوايي خواهد بود كه امكان تامين ، تشكيل ، سازماندهي و پشتيباني آن دور از دسترس مي‌باشد.
7/9- محاسبه نمونه ياد شده صرفاً يك نوع ، از تسليحات پدافند هوايي را مدنظر قرار داده و ساير رينگهاي تسليحات توپخانه‌اي راداري و موشكي پدافندي را منظور ننموده است.
10- نظريه‌هاي راهبردي و دكترين‌هاي دفاعي دال بر اهميت و لزوم توجه به دفاع غيرعامل مي‌باشد.
اهميت پدافند غيرعامل
* يكي از نظريه پردازان جنگ مي‌گويد ، كسي كه اولين ضربه را مي‌زند برنده نيست ، بلكه كسي كه آخرين ضربه را تحمل مي‌كند برنده است و شكست ناپذيري مربوط به دفاع مي‌باشد.
11- طبيعت مدرسه علم است ، مطالعه طبيعت كه بر اساس نظام احسن خداوند حكيم مي‌باشد ، پيامهاي مفيد ، روشن و حكيمانه‌اي براي الگوبرداري در جهت حفظ حيات و ادامه بقاء انسان دارد.

 

دانلود فایل