کارآفرینی کشت و صنعت گیاهان دارویی متین 18 ص 💯

دانلود کارآفرینی کشت و صنعت گیاهان دارویی متین 18 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

کارآفرینی کشت و صنعت گیاهان دارویی متین 18 ص

کارآفرینی-کشت-و-صنعت-گیاهان-دارویی-متین-18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1.‏ خلاصه مدیریتی
‏شرکت کشت و صنعت‏ ‏دارو گیاه با مسئولیت محدود از فروردین ماه 1388 آغاز به کار خواهد کرد. سهامداران آن متشکل از مدیر عامل (دارای 51 درصد سهم) به علاوه سایر سرمایه گذاران بالقوه تا ‏سقف‏ یازده‏ شخص حقیقی یا حقوقی خواهند بود. م‏حصول اصلی‏ این شرکت ‏تولید گیاهان دارویی ‏از قبیل‏ بابونه، ‏زیره، بومادران ‏و آلوئه ورا‏ ‏و انجام ‏بازاریابی های مناسب جهت عقد قراردادهایی با شرکت های طرف قرارداد در مورد فروش محصولات کشت شده‏ می باشد. شرکت برای شروع فعالیت خود‏ احتیاج به‏7‏/1467 میلیون ریال‏ سرمایه دارد. دوره بازگشت سرمایه 24 ماه با نرخ 51% می باشد.

‏1- 1. ‏ماموریت‏ و اهداف
‏با کاشت این گیاهان سهم وسیعی در تولید گیاهان دارویی خواهیم داشت و بسیاری از بیماری های مردم که از طریق خوردن داروهای شیمیایی حاصل شده بر طرف خواهد شد‏؛ زیرا‏ مصرف گیاهان دارویی ‏برخلاف‏ داروهای شیمیایی عوارض خاصی ندارد و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. همچنین می توان با تولید آنها ‏در‏ مناطقی که کشاورزی کم‏تر صورت‏ می ‏گیرد باعث آبادانی و رونق این مناطق شد‏.‏ ‏می توان در 5 سال اول فقط اقدام به کشت آن ها کرد و محصول را به دست کارخانجات صنایع تبدیلی فرستاد و در 5 سال دوم با بهره گیری از وام ها و … اقدام به احداث کارخانه در اطراف محل کشت و افزایش سطح زیر کشت کرد و از تولید کنندگان دیگر نیز استفاده نمود.
‏2-‏ ‏1. ‏استراتژی
‏با توجه به افزایش بیماری های معده و روده و … در مصرف داروهای شیمیایی، وزارت بهداشت و درمان‏،‏ اهمیت خاصی به داروهای گیاهی و استفاده مستقیم و غیر مستقیم از آنها می دهد و با ‏این‏ رویکرد‏،‏ بسیار راحتتر می توان به زمین ها و‏ ‏امکانات موردنیاز‏ در مورد کشت گیاهان دارویی دست یافت و گرفتن وام ها با مشکلات کمتری روبروست.

‏3- 1. برنامه ها
‏·‏ انتخاب زمین مورد نظر از نظر ارتفاع از سطح دریا، دما‏ و‏ رطوبت که شرایط کشت گیاه دارویی مورد نظر را داشته باشد.
‏·‏ با توجه به توضیح بالا انتخاب زمینی که افراد معمولی توانایی کشت در این زمین ها را نداشته باشند یا به عبارتی دیگر زمینی که برای کشت گیاهان زراعی معمول و گلخانه ای خوب نباشد و برای گیاهان دارویی مناسب باشد.
‏·‏ ارائه طرح مورد نظر به مراکز و مراجع و سازمان های مربوطه در مورد گرفتن تحصیلات‏.
‏·‏ ارائه طرح مورد نظر به مراکز و مراجع و سازمان های مربوطه در مورد احداث کارخانه صنایع تبدیلی‏.‏
‏·‏ ارتباط متقابل با جهاد کشاورزی در مورد افزایش کارایی در مورد ارتباط با شرکت های خارجی و همچنین صادرات این محصول‏.
‏·‏ استخدام بازاریابی های مناسب جهت عقد قراردادهایی با شرکت های طرف قرارداد در مورد فروش محصولات کشت شده.
‏·‏ جذب و استخدام افراد مجرب و با تجربه در کشت گیاهان دارویی و یا حتی شریک کردن جزئی آنها در سود محصولات به خاطر افزایش سود و کارایی

‏2. برنامه مدیریتی و سازمانی
‏1- 2. معرفی شرکاء و سهامداران
‏ردیف
‏نام و نام خانوادگی
‏میزان آورده (میلیون ریال)
‏درصد سهم
‏آدرس و شماره تلفن
‏1
‏محمد شهابی
‏825
‏55%
‏-
‏2
‏مژده متین
‏450
‏30%
‏-
‏3
‏ایمان ابراهیمی
‏150
‏10%
‏-
‏4
‏عرفان ابراهیمی
‏5/37
‏5/2%
‏-
‏5
‏علی توکلی
‏5/37
‏5/2%
‏-
‏حجم آورده کل شرکاء
‏1.500 میلیون ریال
‏2-2. معرفی تیم مشاوره
‏ردیف
‏نام و نام خانوادگی
‏میزان تحصیلات
‏توضیحات
‏1
‏آقای دکتر شاهین گوانجی
‏دکترای گیاهان دارویی
‏مقام دوم جهان در فراوری گیاهان دارویی
‏2
‏آقای دکتر محمدخانی
‏دکترای علوم آزمایشگاهی
‏سابقه فعالیت در موسسه تحقیقاتی رویان
‏3
‏خانم مهندس رنجبر
‏کارشناس ارشد گیاهان دارویی
‏سابقه تدریس در دانشگاه آزاد واحد سنندج
‏4
‏خانم مهندس صدیقین
‏کارشناس گیاهان دارویی
‏-
‏5
‏آقای مهندس ‏یوسف رنجبر
‏کارشناس کشاورزی
‏-
‏3- 2. نمودار سازمانی
‏ساختار سازمانی بدلیل تعداد بسیار کم نیروها در سال های اول به شکل ساده زیر است:

‏3. توصف کسب و کار
‏ 
‏ ‏1- 3. معرفی کسب و کار
‏گياهان داروئي در طول تاريخ هميشه با انسان قرابت خاصي داشته و آثار داروئي و موارد استفاده آن بر هيچكس پوشيده نيست‏.‏ اگر چه علاقه و توجه به اين گياهان مفيد ناچيز بوده ولي خوشبختانه اخيراً مورد عنايت و توجه بيشتري قرار گرفته است و از آنجا كه فلات وسيع ايران‏، ‏يك واحد خاص جغرافيائي در روي كره زمين شمرده مي شود كه داراي مرتفع ترين كوهها, عميق ترين دره ها‏ ‏و صافترين دشتها مي باشد و‏ ‏از اقاليم و محيط هاي گوناگوني در قسمتهاي مختلف برخوردار است‏، به همين جهت ‏گونه هاي گياهي متنوعي در آن مي رويد كه شايد ما از‏ ‏بسياري از‏ ‏آنها بي خبريم و عدم شناسائي آنها سبب گرديده است كه كوشش كافي در استفاده از آ نها ب‏ه ‏عمل نيايد‏.‏ اما جوامع گياهي منتشر در اين فلات هر يك داراي تركيب معيني از انبوه گونه هاي مختلف مي باشد و در ميان فلور غني ايران كه ‏ب‏يش از 7500 گونه گياهي را در بر مي گيرد‏،‏ تعداد بسيار زيادي از آ نها را گياهاني تشكيل مي دهند كه به دلايلي داروئي ناميده مي شوند و اين گياهان داروئي بومي ايران با نامهاي محلي كه در محل رويش خود دارند مشهورند. به عنوان مثال چند نمونه گیاه دارویی که در این ط‏رح قرار است کشت شود، در ادامه مورد بررسی اجمالی قرار می گیرد.‏
‏ 
‏2- 3. معرفی محصولات
‏الف- ‏گیاه بابونه
‏بابونه با نام علمی‏((Matricaria chamomillal‏ گیاهی از تیره کاسنی و تیره فرعی رادیه (Radiae‏) است. ارتفاع این گیاه بین 30 تا 70 cm‏ متغیر است‏. ‏گل ها از دو نوع گلچه زبانه ای و لوله ای تشکیل شده اند و در انتهای ساقه مشاهده می شوند.‏ ‏منشأ اصلی این گیاه نواحی مختلف منطقه مدیترانه بوده است ولی امروزه پراکندگی وسیعی در اروپا، آسیای غربی، آفریقای شمالی و آمریکای شمالی پیدا نموده است. در ایران در بعضی از نواحی شمالی و همچنین در شوشتر می روید.‏ ‏نوع خودروی آن در کنار راهها، خرابه ها، مزارع دروشده و زمین های بایر. حصارها، جاده ها و مزارع آفتابگیر می روید. همچنین در مزارع غلات به فراوانی یافت می شود.
‏كشت بابونه ب‏ه ‏شكل بهاره و پائيزه است‏ ‏(کشت پائیزه در نیمه دوم شهریو‏ر ـ کشت بهاره در نیمه دوم اسفند)،‏ تحقيقات نشان مي دهد كشت آن ب‏ه ‏شكل پاييزه عملكرد خيلي بيشتري از كشت بهاره دارد.‏ ‏آبیاری منظم‏ ‏(بابونه کمی خشکی دوست است) و نور فراوان و مبارزه با علف های هرز در ابتدای رشد گیاهچه ها‏ ‏(این گیاه رشد ب‏ته ا‏ی دارد)، نقش مهمی در افزایش عملکرد دارد.
‏گلهای بابونه دارای فلاونوئید، اسانس (کامازولن، بیزابلول و …) هستند. اسانس بابونه به روش تقطیر با بخار آب بدست می آید و به دلیل داشتن کامازولن به رنگ آبی است. اسانس حاوی 12 تا 20 درصد کامازولن، بیزابلول، فارنزن و …‏ ‏می باشد.‏ ‏گل های بابونه دارای خواص زیر می باشند‏: مسکن و آرامبخش، التیام دهنده قوی زخم ها، ضدنفخ و ضد اسپاسم دستگاه گوارش، افزایش دهنده گلبول های سفید خون (تقویت سیستم دفاعی بدن) ،ضد آلرژی و آرام کننده‏ ‏گرفتگی های عادات ماهیانه. گل های بابونه به دلیل داشتن فلاونوئید دارای اثر مرطوب کنندگی و لطیف کنندگی هستند و به همین دلیل در صنایع بهداشتی و آرایشی کاربرد گسترده ای دارند.
‏ ‏ب- گیاه آلوئه ورا‏ 
‏صبر زرد‏ با ‏نام علمی (Aloe Vera)‏ ‏يكي از گياهاني است كه‏ از‏ قبل از ميلاد‏ مسیح‏ مورد مصرف مردم بوده است . كلئوپاترا ملكه مصر پوست خود را هر روز‏ ‏با آن ماساژ مي داد كه از شر آ‏ف‏تاب مصر در امان باشد و‏ ‏حتي مصريان آنرا براي موميائي‏ کردن‏ م‏رد‏گان خود بكار مي بردند. در كتاب مقدس‏ ه‏م اين گياه ب‏ه ‏كرات آمده است. صبر زرد فاقد ساقه بوده ولي برگهاي آن دراز و تا ارتفاع 30 سانتيمتر مي رسد. گلهاي اين گياه ب‏ه ‏رنگ زرد مي باشد كه در انتهاي ساقه اي كه از وسط برگها خارج مي شود مي رويد .
‏ صبر زرد موادي نظير آلوئين ‏‌‏فامودين، آنترا كيون،‏ ‏‌‏ايزوباربالوئين و مقد‏ا‏ري در حدود 12 درصد صمغ مي باشد‏. ‏صبر زرد از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است‏ و‏ شيرابه آن به مصرف طبي مي رسد. ‏از جمله مهمترین خواص دارویی آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:‏ 1‏- تقويت كننده بدن است. 2- ‏يبوست را برطرف مي كند و روده ها را تمي‏ز مي كند. 3-‏براي معالجه آسم مفيد است‏ ‏و …
‏ ‏ج – گیاه نعناع
‏نعناع Peppermint‏ ‏با‏ نام علمی (Mentha Piperita)‏ ‏ از قديم الايام بعنوان يگ گياه معطر و اشتها آور و براي ناراحتي هاي دستگاه گوارش بكار رفته است‏. ‏بقراط پدر علم طب از نعناع در نوشته هاي خود ياد كرده است‏. ‏در قرون وسطي از نعناع در معالجه بيماريها و براي التيام زخم ها و درمان درد گزيدگي زنبور و سگ هار استفاده مي ش‏د.
‏نعناع داراي ماده اي بنام منتول مي باشد كه ايجاد احساس خنكي در دهان مي كند . مقدر منتول در نعناع بسته به نوع آن از 35% تا 55% تغيير مي كند كه البته اگر نعناع دير كنده شود مقدر منتول آن تا حدود 30% پائين مي آيد. نعناع از نظر طب قديم ايران نسبتا گرم و خشك است و از نظر خواص دارويي از پونه قوي تر است‏.‏ از نعناع اسانس، روغن و تنتور تهيه مي كنند كه مصارف طبي مختلفي د‏ارد از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- ‏نعناع باد شكن است و گاز معده و روده را از بين مي برد‏. ‏2‏- نعناع تقويت كننده معده وبدن است. 3- نعناع ضد تشنج و ضد سرفه است. 4- ‏يك فنجان چاي گرم نعناع سينه را آرام مي كند‏. 5- ‏يكي از فرآورده هاي نعناع‏،‏ اسانس نعناع است كه از تقطير برگ و سرشاخه هاي گلدار نعناع تحت اثر بخار آب تهيه مي شود و داراي 50% تا 70 % منتول مي باشد . اسانس نعناع كه در كشور انگلستان تهيه مي شود‏،‏ شهرت خاصي د
‏ا‏رد.‏ ‏اين اسانس ب‏ه ‏عنوان تقويت كننده معده‏، ‏بادشكن، ضد عفوني كننده،‏ ‏‌‏رفع دل پيچه بچه ها و اسهال بكار مي رود‏. ‏براي استفاده از اسانس نعناع كافي است كه مقدر يك تا سه قطره آنرا با يك ليوان آب و يا نوشابه مخلوط كده و بنوشيد .
‏3- 3. مدل کسب و کار‏ 
‏شکل کسب وکار‏، به صورت کشت زراعی در‏ مزرعه‏ می باشد.
‏ 
‏ 

 

دانلود فایل