کارآفرینی به چه معناست؟ 68 ص 💯

دانلود کارآفرینی به چه معناست؟ 68 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

کارآفرینی به چه معناست؟ 68 ص

کارآفرینی-به-چه-معناست؟-68-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پیشگفتار
‏در اواسط قرن ب‏ی‏ستم بود كه انسان‌ها و جوامع بشر‏ی‏ شاهد رنسانس د‏ی‏گر‏ی‏ بودند كه تغ‏یی‏رات اساس‏ی‏ و شگرف‏ی‏ را در نحوه زندگ‏ی‏ و رفتار بشر به وجود آورد. انسان هزاره سوم هرچه در توان داشت صرف م‏ی‏‌كرد تا بتواند ش‏ی‏وه زندگ‏ی‏ خود را به بهتر‏ی‏ن نحو ممكن در جهت بهبود ك‏ی‏ف‏ی‏ت آن تغ‏یی‏ر دهد.
‏در ا‏ی‏ن م‏ی‏ان بود كه ا‏ی‏نترنت با تمام‏ی‏ كاركرد‌ها و تأث‏ی‏راتش با قدرت تمام خلق شد. ا‏ی‏ن س‏ی‏ستم د‏ی‏ر زمان‏ی‏ نگذشت كه جا‏ی‏ خود را در بطن زندگ‏ی‏ مردم و جوامع به طور افسار گس‏ی‏خته‌ا‏ی‏ باز كرد و نگرش‌ها‏ی‏ جد‏ی‏د‏ی‏ را در عرصه‌ها‏ی‏ مختلف خلق كرد.
‏ا‏ی‏نترنت بعنوان‏ ‏ی‏ك پد‏ی‏ده نو‏ی‏ن در اجتماعات انسان‏ی‏ در حال گسترش است. هر روز از سو‏ی‏ صاحبنظران و رسانه‌ها نقش مثبت ا‏ی‏نترنت درتوسعه اقتصاد‏ی‏، فرهنگ‏ی‏، اجتماع‏ی‏ و س‏ی‏اس‏ی‏ برجسته‌ساز‏ی‏ م‏ی‏‌شود و در جهت بهبود آثار مثبت و كاهش پ‏ی‏امدها‏ی‏ منف‏ی‏ ا‏ی‏نترنت نظرات و پ‏ی‏شنهادات فراوان‏ی‏ ارائه م‏ی‏‌گردد.
‏جامعه امروز به طور روز‌افزون از جنبه‌ها‏ی‏ آموزش‏ی‏، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد و بازار به تكنولوژ‏ی‏‌ها‏ی‏ ارتباط‏ی‏ و شبكه اطلاعات‏ی‏ وابسته شده است. در سطح كلان ا‏ی‏نترنت و در بعد اقتصاد‏ی‏ به تجارت الكترون‏ی‏ك، در بعد س‏ی‏اس‏ی‏ به كاهش اقتدار دولت‌ها، در بعد اجتماع‏ی‏ به كاهش هز‏ی‏نه‌ها و در بعد فرهنگ‏ی‏ تسلط زبان انگل‏ی‏س‏ی‏ را در پ‏ی‏ داشته است.
‏اگر قبول داشته باش‏ی‏م كه ساختار و بن‏ی‏ان زندگ‏ی‏ امروز از اساس تغ‏یی‏ر كرده است م‏ی‏‌توان‏ی‏م مظاهر ا‏ی‏ن تغ‏یی‏رات را بپذ‏ی‏ر‏ی‏م، پد‏ی‏ده‌ها‏یی‏ چون دولت الكترون‏ی‏ك، اقتصاد الكترون‏ی‏ك، بانكدار‏ی‏ الكترون‏ی‏ك، آموزش الكترون‏ی‏ك و ….. از جمله ا‏ی‏ن موارد هستند.
‏اما زندگ‏ی‏ در ‏ی‏ك شهر الكترون‏ی‏ك و جامعه اطلاعات‏ی‏ ن‏ی‏ازمند پ‏ی‏ش‌فرض‌ها‏یی‏ از سو‏ی‏ شهروندان آن جامعه است. پ‏ی‏ش‌ن‏ی‏ازها‏یی‏ كه ن‏ی‏ارمند زندگ‏ی‏ در دولت الكترون‏ی‏ك و شهر الكترون‏ی‏ك است. شهروند امروز د‏ی‏گر ‏ی‏ك شهروند معمول‏ی‏ ن‏ی‏ست. او ‏ی‏ك شهروند الكترون‏ی‏ك است با تمام توانا‏یی‏‌ها‏ی‏ لازم برا‏ی‏ ‏ی‏ك زندگ‏ی‏ شبكه‌ا‏ی.
 ‏پ‏ی‏دا كردن شغل در دهكده جهانى هزاره سوم، كار آسانى است. البته اگر قبول كن‏ی‏د كه كار‏ی‏ابى در ا‏ی‏ن دوران، ن‏ی‏ازمند استفاده از قابل‏ی‏ت هاى ارتباطى و اطلاع رسانى هم‏ی‏ن عصر است. اگر بخواه‏ی‏د روش هاى سنتى كار‏ی‏ابى و پ‏ی‏دا كردن ‏ی‏ك شغل مناسب را دنبال كن‏ی‏د، شا‏ی‏د چند هفته سرگردان باش‏ی‏د و تنها صفحه ن‏ی‏ازمندى هاى چند نشر‏ی‏ه ‏ی‏ا مراجعه به شمارى آژانس كار‏ی‏ابى شهرى، شما را ارضا كند. به هر حال هر كس روش خاصى را پى مى گ‏ی‏رد. اما بهتر‏ی‏ن روش ها كدام است، مسئله اى كه در ا‏ی‏ن گزارش به آن خواه‏ی‏م پرداخت ‏این متن غنی را همکار گرامی درج نموده که عینا تقدیم می گردد.

‏مقدمه:
‏زمان ‏زیادی نیست كه كلمات كارآفرین و كارآفرینی در رسانه‏‌‏های مختلف تكرار می‏‌‏شود و هر كس به سلیقه خود از این واژه جدید برای اشاره به مدیران، افراد موفق،‏‌‏سرمایه‏‌‏داران،‏‌‏سرمایه‏‌‏گذاران،‏‌‏صادركنندگان، دلال‏‌‏ها و تاجران استفاده می‏‌‏كند. هرچند هر كدام از این افراد ممكن است كارآفرین باشند ولی هیچكدام مصداق كاملی برای این مفهوم نیستند.
به راستی كار‏‌‏آفرین كیست؟ آیا كارآفرینان ویژگیهای متمایزی از دیگر بازیگران صحنه اقتصاد دارند؟ نگاهی به مسیر حركت فعالیت‏‌‏های كارآفرینان،‏‌‏مبدأ و منشأ و حركت و انرژی كه در طول مسیر آنان را تغذیه می‏‌‏نماید در تصویری اجمالی از شخصیت كارآفرین ارائه شده است.
چه چیز باعث می‏‌‏شود كه نشاط حركت به لختی و سكون غلبه كند؟ آرزوی آن چیزی كه امروز نیست ولی فردا می‏‌‏تواند باشد، اولین چیزی است كه جمود كارآفرین را در هم می‏‌‏شكند. یعنی كارآفرین آرزومند است.آن چه جهت و مسیر كارآفرین را برای رسیدن به آرزوهایش تعیین می‏‌‏كند از درون او برمی‏‌‏خیزد. عزم او برای حركت یا توقف و اقدام یا عدم اقدام، چیزی نیست كه مولود شرایط،‏‌‏محیط یا اطرافیان باشد. یعنی كارآفرین كنترل درونی دارد.
او برای اینكه بتواند درست آن چه را كه می‏‌‏اندیشد عینیت بخشد و عزم خود را عملی كند باید رئیس و كار‏‌‏فرمای خود باشد. یعنی‏‌‏كار‏‌‏آفرین نیاز به استقلال دارد.وقتی كه خلاقیت از ذهن به عمل منتقل می‏‌‏شود، نو‏‌‏آوری صورت می‏‌‏گیرد. نو‏‌‏آوری یعنی پیمودن راه نارفته، كسی كه اولین بار راهی را می‏‌‏پیماید،‏‌‏اولین كسی است كه می‏‌‏تواند خبر مخاطرات راه را برای دیگران بیاورد. یعنی كارآفرین خطرپذیر است.
‏او به جای آن كه منتظر ضمانت یك پایان موفق بماند، به فكر و تلاش خود تكیه می‏‌‏زند، به مشكلات حمله می‏‌‏كند و پیش می‏‌‏رود. یعنی كار‏‌‏آفرین منفعل نیست و برای استقبال از آینده روحیه‏‌‏ای تهاجمی دارد.
‏ذهن پویای او مرزهای از پیش تعیین‏‌‏شده و قالب‏‌‏های رایج را درهم می‏‌‏شكند و با وجودی كه همان چیزی را می‏‌‏بیند كه دیگران ‏‌‏بینند،‏‌‏اما چیزی را می‏‌‏اندیشد كه دیگران نمی‏‌‏اندیشند. یعنی‏‌‏كارآفرین خلاق است.
‏به استقبال فردا رفتن، آخر ماجرا نیست. كسی كه آگاهانه و پیشاپیش خود را در میدان مواجهه با مسائل می‏‌‏اندازد، باید توان سخت كار‏‌‏كردن در شرایط پرتنش را هم داشته باشد. یعنی كار‏‌‏آفرین با وجود فشار زیاد ، ‏‌‏كارآیی خود را حفظ می‏‌‏كند.
‏لحظه ‏‌‏تصمیم آغاز،‏‌‏تنها زمانی نیست كه او با ریسك مخاطره مواجه می‏‌‏شود. ابهام یك پایان نامعلوم، برهر قدم این راه سایه می‏‌‏اندازد. یعنی كار‏‌‏آفرین قدرت تحمل ابهام دارد.
‏باید گفت که تعریف مجموعه‏‌‏ای از صفات كه كارآفرین ایده‏‌‏آل را به تصویر كشد ، امكان‏‌‏پذیر نیست و از طرفی هر کارآفرینی تمام ویژگیهای ذکر شده در ادبیات را ندارد. برخی دیگر از ویژگیهایی که محققین بسیاری آنها را به عنوان ویژگیهای کارآفرین برشمرده‏‌‏اند عبارتند از:
آینده
‏‌‏نگربودن و داشتن چشم انداز : چشم‏‌‏انداز برای شخص كار‏‌‏آفرین كاملاً شفاف و خالی از هرگونه ابهام بوده و لذا قابل انتقال به دیگران می‏‌‏باشد. داشتن چنین چشم‏‌‏اندازی به كارآفرین كمك می‏‌‏كند تا حركتی مستمر و بدون سردرگمی و مستقیم به سمت هدف داشته باشد. علاوه بر این چشم‏‌‏انداز قابل انتقال دیگران را نیز در طی مسیر همراه و مددیار او می‏‌‏نماید.
مصمم بودن : عزم راسخ كارآفرینان یكی دیگر از ویژگیهای بارز آنهاست كه انرژی و تعهد لازم برای كسب موفقیت را ایجاد می‏‌‏كند. كار‏‌‏آفرینان مصمم از ایده‏‌‏های جدید و فرصت‏‌‏ها و پیشنهادات شغلی دیگر چشم‏‌‏پوشی كرده و در مقابل به كاری كه برای خود برگزیده‏‌‏اند پایبند می‏‌‏ماند. این قطعیت كارآفرین را در طی فرایند راه‏‌‏اندازی از هر گونه شك و تردید و دودلی مصون نگاه می‏‌‏دارد تا حدی كه مخالفت نزدیكان و آشنایان نیز نمی‏‌‏تواند در اراده آنان خللی وارد نموده بلكه دودلی دیگران نیز تحت تأثیر این قطعیت برطرف می‏‌‏شود.
‏انگیزش: نیاز خود شكوفایی یكی از مهمترین انگیزه‏‌‏های كار آفرینان در محقق كردن چشم‏‌‏انداز خود است. نتیجه این نیاز قوی این است كه در مسیر حركت به سوی هدف،‏‌‏هرچیز دیگری از اولویت پایین برخوردار می‏‌‏گردد. در روابط شخصی،‏‌‏علایق خارج از این چشم‏‌‏انداز و یا پروژه‏‌‏های باسود مالی زیاد،‏‌‏همه از مواردی هستند كه در مقایسه با هدف، اولویت پایین‏‌‏تری خواهند داشت. البته سود مالی بندرت انگیزه كار‏‌‏آفرینان قرار می‏‌‏گیرد چرا كه پول به تنهایی نمی‏‌‏تواند انگیزه‏‌‏انجام تمام زحماتی باشد كه در شروع یك فعالیت كار آفرینانه لازم است، هرچند كه معیار خوبی برای اندازه‏‌‏گیری موفقیت فعالیت كارآفرینان است.
‏تمركز: برای اینكه كارآفرین از انجام موفقیت‏‌‏آمیز تمام طرح و برنامه‏‌‏ها و جزئیات كار مطمئن باشد، لازم است كه همانند یك فوتبالیست خوب كه لحظه‏‌‏ای چشم از توپ بر‏‌‏نمی‏‌‏دارد در تمام لحظات با تمركز برچشم‏‌‏انداز، همه انرژی، وقت و سایر منابع را حول این هدف مصروف نماید.
وقف و از خودگذشتگی: كار‏‌‏آفرینان همه زندگی خود را وقف كار نموده‏‌‏اند. بسیار سخت كوش هستند و پشتكار آنان مثال زدنی است در حقیقت آنان از كار در راستای هدف خود لذت می‏‌‏برند. داشتن چشم‏‌‏انداز روشن و تركیب آن با خوش بینی و ریسك‏‌‏پذیری كارآفرینان، سخت‏‌‏كوشی وتعلق خاطر به كار را در آنان پدید می‏‌‏آورد.
‏تعاریف و نظریات مختلفی در مورد کارآفرینان شده که برخی از آنها عبارتند از :
ـ كارآفرین‏‌‏كسی‏‌‏است‏‌‏كه‏‌‏فرصتی‏‌‏را كشف‏‌‏و برای‏‌‏پیگیری‏‌‏و تحقق‏‌‏آن‏‌‏، سازمان‏‌‏مناسبی‏‌‏را ب نا ‏‌‏می‏‌‏كند.
ـ كارآفرین‏‌‏كسی‏‌‏است‏‌‏كه‏‌‏عمدتاً به‏‌‏منظور كسب‏‌‏سود و رشد، كسب‏‌‏و كاری‏‌‏را تاسیس‏‌‏و اداره‏‌‏می‏‌‏كند كه‏‌‏مشخصات‏‌‏اصلی‏‌‏آن‏‌‏نوآوری‏‌‏و مدیریت‏‌‏استراتژیك‏‌‏است‏‌‏.
‏ـ كارآفرین‏‌‏كسی‏‌‏است‏‌‏كه‏‌‏سیاستگذاری‏‌‏كسب‏‌‏و كار با اوست‏‌‏و به‏‌‏حساب‏‌‏خود ریسك‏‌‏مالی‏‌‏آن‏‌‏را به‏‌‏عهده‏‌‏می‏‌‏گیرد. كارآفرین‏‌‏كسی‏‌‏است‏‌‏كه‏‌‏فرصتهای‏‌‏بازار را درك‏‌‏و جهت‏‌‏استفاده‏‌‏از آن‏‌‏فرصتها، سرمایه‏‌‏و دارایی‏‌‏لازم‏‌‏رافراهم‏‌‏می‏‌‏سازد.

 

دانلود فایل