چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 206/47 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هویت سازمانی میزان همبستگی و تعلق خاطر افراد با سازمان است. در تحقیق حاضر هویت سازمانی در سه مولفه : احساس همبستگی با سازمان، وفاداری به سازمان و احساس وجود مشترکات فراوان با سایر اعضای سازمان عملیاتی می شود. هويت سازماني متمايز از سازه هايي مانند، فرهنگ سازماني، تصوير سازماني ، جو ارتباطات  ، هويت شركتي  و … است. به عنوان مثال،مفهوم هويت شركتي با هويت سازماني، در هم پيچيده هستند؛ اما مفاهيم متفاوتي دارند (آلوسون و امپسون، 2008)

 

 

و يا اينكه تصوير سازماني به لحاظ كيفي، متمايز از هويت سازماني است و تاثيري اساسي بر روي هويت سازماني دارد(احمدی، 2005). از اين رو، اگر چه مفهوم هويت سازماني، غالباً با سازه هايي از جمله، فرهنگ، تصوير، چشم انداز، مأموريت، هويت شركتي، بِرند شركت و شهرت همپوشاني دارد؛ اما، از آنها متمايز است(راواسی و شولتز، 2006). در مجموع، هويت سازماني، مبتني بر تئوري هويت اجتماعي ساخته شده است و اين تئوري، يك تئوري شناختي است؛ به طوري كه اشخاص، خودشان را در طبقات اجتماعي دسته بندي مي كنند(هیق، 2006).

 

 

 

 

شناخت هويت سازماني و تلاش جهت توسعه و تقويت آن براي مديران مهم است ؛ زير ا هويت يابي افراد با سازمان سبب كاهش ميزان ترك خدمت كاركنان مي شود ، رفتارهاي موافق و همسو با اهداف سازمان را افزايش مي دهد و درنهايت موجب تحقق اهداف سازمان مي شود. با وجود پژوهش هاي زياد در رابطه با هويت سازمان ، دانش كمي در خصوص چگونگي شكل گيري و عوامل مؤثر بر ايجاد آن وجود دارد . مقاله حاضر قصد دارد تا ضمن بررسي مفهوم هويت سازماني، عوامل مؤثر در شكل گيري آن را نيز بررسي كرده و رابطه هريك از آن ها با هويت سازماني را ارزيابي كند. به طور كلي، نظريه هاي هويت به اين موضوع اشاره دارند كه افراد خود را توسط گروههاي متفاوتي كه در آن عضو هستند (گروه كاري، سازمان، شغل يا حرف ه…) به ديگران مي شناسانند (السباچ و کرامر،1996).

 

 

 

 

از ديدگاه جورج هربرت ميد هر فرد، هويت يا خويشتن خود را از طريق ساماندهي نگر ش هاي فردي ديگران در قالب نگرش هاي سازمان يافته اجتماعي يا گروهي شكل مي دهد. تاجفل با اتكا به اين رهيافت ، هويت اجتماعي را با عضويت گروهي پيوند مي زند و عضويت گروهي را متشكل از سه عنصر مي داند؛ عنصر شناختي ، عنصر ارزشي و عنصر احساسي . بر اين اساس ، هويت اجتماعي عبارت است از آن بخش از برداشت فرد از خود كه از آگاهي او نسبت به عضويت در گروه (گروه هاي) اجتماعي سرچشمه مي گيرد. بنابراين هويت اجتماعي را مي توان نوعي خودشناسي فرد از خودش در برابر ديگران دانست(معيني علمداري،1383). فرد ممكن است همزمان هويت ملي ، مذهبي، قومي، طبقاتي و سياسي داشته باشد ، اين هويت ها ثابت و دست نخورده باقي نمي مانند و همواره در حال دگرگون شدن و باز سازي هستند و تمايل دارند ديده شوند و مورد تأييد قرار گيرند(بارتلز و همکاران، 2006).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

1-7-1- تعریف مفهومی هویت سازمانی 2

1-7-2-تعریف  عملیاتی هویت سازمانی 2

1-8- مدل مفهومی تحقیق 3
2-1- مقدمه 5
2-3- هویت سازمانی 22
2-3-1- تعریف هویت سازمانی 22
2-3-2- ساخت و شكل گيري هويت 26
2-3-2-1- توجه رسانه ها 26
2-3-2-2- وجهه خارجي سازمان 27
2-3-2-3- ارتباطات خارجي سازمان 28
2-3-2-4- تيم مديران عالي سازمان 28
2-3-2-5- مديريت منابع انساني 28
2-3-2-6- ارتباطات داخلي سازمان 29
2-3-2-7- عمليات سازمان 29
2-4- پیشینه تحقیقات در مورد هویت سازمانی 30
2-4-1- تحقیقات انجام شده هویت سازمانی در ایران 30
2-4-2- تحقیقات هویت سازمانی خارجی 34
2-5- جمع بندی 35
فهرست منابع 37

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢