چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تفکر استراتژیک

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تفکر استراتژیک

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر استراتژیک که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تفکر استراتژیک

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر استراتژیک که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 29
حجم 184/80 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تفکر استراتژیک عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

 

 

تفکر استراتژیک مبتنی بر کل نگری و یکپارچه نگری است و بنابراین از بالا به پایین نگاه می کند و مبتنی بر نوعی از بالانگری می باشد.. تفکر استراتژیک در مورد ساختن آینده است. از این بابت از خلاقیت و ابتکار برای چارچوب بندی و تدوین یک منظر یکپارچه یا چشم انداز یکپارچه در مورد آن چه سرلوحه یک سازمان است، استفاده می شود(برك و ورس ،2004). تفکر استراتژیک معمولاً مبتکرانه، تجربی و ساختارشکن است و سعی دارد تا از آن چه تفکر منطقی و عقلایی به ما اطلاعات می-دهد، فراتر برود(گودت ،2004). این نوع از تفکر در شرایط محیطی متغیر و پویا و همراه با پیچیدگی سعی می کند که تصویری از فضای استراتژیک سازمان ارائه کرده و در چارچوب این فضا، تصمیمات و فعالیت های استراتژیک سازمان را هدایت کند. میتنزبرگ با بررسی رویکردهای موجود راهبرد به 10 مکتب اصلی در راهبرد اشاره می کند که با بررسی سیر تحول آنها می توان تغییر از رویکردهای تجویزی به سمت رویکردهای توصیفی را مشاهده نمود 

 

 

می توان گفت که تفکر استراتژیک از نظر ماهیت از جنس بصیرت و فهم است که منجر به ایجاد ساختاری از معانی و ایجاد یک الگوی ذهنی در نگاه به محیط می شود. این نوع از تفکر، کل نگر و یکپارچه بوده و به دنبال تکامل ارزش ها و تغییر پارادایم های موجود است، بنابراین یادگیری دو حلقه ای را در بر می گیرد. مهمترین کارکرد این نوع از تفکر، خلق چشم انداز بوده و سعی می کند اولویت ها و تمرکز فعالیت های سازمان را تعیین کند که از طرفی منجر به ایجاد یک رفتار تمایزگرا در سازمان می شود(کرامت زاده و محمدی،‌۱۳۸۷). اگر به تفکر استراتژیک به عنوان یک نوع نگاه توجه کنیم و این نکته را درک کنیم که این نوع از تفکر چه بینشی به ما می دهد و در چه چارچوبی به محیط سازمان نگاه می کند، می توان آن را وسیله 6 عامل  بیان نمود: (میتنزبرگ، 1384).

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد تفکر استراتژیک

۲-4 -تفکر استراتژیک    
۲-5-تحول رويكردهاي راهبرد
۲-6 -تفکر استراتژیک و ابعاد آن
۲-7 -الگوهای مدیریت استراتژیک در بخش عمومی
۲-8 -کاربست مدیریت استراتژیک در سازمان‌های دولتی
۲-9- رشد یافتگی ورشد نیافتگی آرگریس
۲-۱6 -پیشینه تحقیق
۲-۱6-۱- تحقیقات انجام شده خارجی
۲-۱6-۲ -تحقیقات انجام شده داخلی
منابع و ماخذ
منابع فارسی    
منابع غیر فارسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢