پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سبک های شناختی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سبک های شناختی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سبک های شناختی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 231/927 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری سبک های شناختی عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم. 

 

 

مفهوم سبک های شناختی به چگونگی یادگیری یادگیرنده اشاره می کند. دی چکو و کرافورد (1974، ص 62 به نقل از سیف) سبک های شناختی را به عنوان «راههای شخصی که در آن افراد اطلاعات را در جریان یادگیری مفاهیم و اصول پردازش می کنند» تعریف کرده اند. هوهن  (1995) گفته است. اصطلاح سبک یادگیری به باورها، رحجــانها، و رفتارهایی که به وسیله افراد به کار می روند تا به یادگیری آنان در یک موقعیت کمک کنند گفته می شود (به نقل از سیف،1382 ص 97). هر دانش آموز یا دانشجویی سبک یادگیری خاص خودش را دارد .نظریه های مختلفی درباره سبک های یادگیری ارائه شده است که به توصیف روشـــهای ترجیحی دانشجويان برای یادگیری می پردازد.

 

 

 

شاید بتوان گفت که معروف ترین سبک یادگیری شناختی که تاکنون پژوهش های زیادی را به خود اختصاص داده است ، سبک شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه است. این سبک توسط «ویتکین » شناسایی شده و خود او کارهای زیادی را در رابطه با آن انجام داده است. به طور کلی ،کار ویتکین در این رابطه در اوایل دهه 1940 در موضوعی به دور از یادگیری آغاز شد.انگیزه اصلی این پژوهش ها، از مشاهداتی که بر روی تعدادی از خلبان جنگ جهانی دوم انجام شد، به وجود آمد. او مشاهده کرد که بعضی از خلبانان ویژه نیروی هوایی اگر در درون توده ای از ابر پرواز می کردند و در حین پرواز ،هواپیمای آنها وارونه می شد، آن ها تشخیص نمی دادند که موقعیت شان تغییر کرده است.به عبارت دیگر ، این خلبانان دچار سو گمکردگی (گم گشتگی) در پرواز می شدند، که نتایج این گم گشتی ها بعضی اوقات فاجعه آمیز بود. به طوری که این خلبانان احساس شان را از جهت جاذبه زمین از دست می دادند و بعضی اوقات معکوس یا (کج) پرواز می کردند و گاهی اوقات هم سقوط می کردند. ماهیت مسئله الزاماًحکم می کرد که ویتکین روی دیدگاه ادراکی افراد مطالعه نماید. این علاقه منجر به پژوهشهای زیادی در این زمینه شد که چگونه افراد یک عامل را از مجموع زمینه دیداری خود جدا می کنند. ویتکین در همین راستا از آزمون «سازگاری انطباقی بدنی » استفاده کرد (لوک ،1998،به نقل یوسفی ،نوریه).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری سبک های شناختی

تعریف عملیاتی سبک های شناختی

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره سبک های شناختی

– سبک های شناختی    12
2-1- 1 – سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه:    13
2-1-2- سبک های تکانش و تاملی:    16
2-1-3 – سبک های یادگیری فلدر و سولمان    16
1.فراگیرن فعال و فراگیران فکور    16
2. فراگیران حس گرا و فراگیران شهودی    17
3. فراگیران بصری و فراگیران کلامی    17
4. فراگیران مرحله گرا و فراگیران کل گرا    17
2-1-4-  سبک یادگیری فیس چر    17
فراگیر گام به گام    17
فراگیر شهودی    17
فراگیر یک حسی    18
فراگیر چند حسی    18
فراگیر تعاملی    18
فراگير ساختار روشن    18
فراگير انتخابي    19
2-1-5- سبکهای همگرا، واگرا، جذب کننده، و انطباق یابنده    19
تجربه‌ی عینی    19
مشاهده‌ی تأملی    20
مفهوم‌سازی انتزاعی    20
آزمایشگری فعال    20

 

يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢