پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اثربخشی ورزش

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اثربخشی ورزش

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی ورزش که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اثربخشی ورزش

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی ورزش که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 61
حجم 105/720 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اثربخشی ورزش عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم. 

 

پژوهش هاي اجتماعي شدن در ورزش با توسعه ي جامعه شناسي ورزش ارتباط مستقيم داشته است .طي دهه ۱۹۶۰ و اوايل دهه ۱۹۷۰ براي تبيين جنبه هاي گوناگون شرکت در فعاليت هاي ورزشي تلاش بسياري شده است .اغلب مطالعات اجتماعي شدن در ورزش حول دو مسأله متمرکز بوده است .يکي پيشايندهاي شرکت در ورزش يعني اينکه چگونه و تحت چه شرايطي شخص به ورزش رو مي آورد و ديگري پيامد هاي شرکت در ورزش .اين دو فرايند را اجتماعي شدن در نقش اجتماعي و اجتماعي شدن از طريق نقش اجتماعي نيز ناميده اند . لذا در اغلب منابع دو عنوان اجتماعي شدن در ورزش و اجتماعي شدن از طريق ورزش به چشم مي خورد .در اولي فرد در نقش ورزشي مانند «ورزشکار » اجتماعي مي شود و در دومي به ياد گيري نگرش ها ، ارزشها ، مهارت ها و  گرايش هايي کلي  مانند جوانمردي ،انضباط اشاره دارد که تصور مي شود در فعاليت هاي ورزشي حاصل آيد .اجتماعي شدن از طريق ورزش عبارت است از تأثير ورزش بر باورها ، نگرش ها و … .

 

 

چنين پنداشته مي شود که در درس هايي که از شرکت کردن در ورزش مي آموزيم به ساير جنبه هاي اجتماعي انتقال پذير است و از اين طريق فرد را براي شرکت موفقيت آميز در آن زمينه ها ياري مي دهد.
دانيش(2002) اظهار مي دارد که کودکان مهارت هاي ارتباط و تصميم گيري را با شرکت در ورزش کسب مي کنند  (عبدلي ، ۱۳۸۶ ،ص ۱۳۶و ۱۳۹ ). تربيت بدني در قبول مسئوليت براي پرورش و القاي ارزش هاي اجتماعي در افراد جامعه خصوصاً دانش آموزان مدارس سهيم بوده و به عنوان عاملي در جهت تقويت ارزش هاي اجتماعي و رفتار هاي مطلوب انساني موثر است (عزيز آبادي فراهاني ، ۱۳۷۳ ،ص ۱۱). اهتمام به موضوع اجتماعي شدن و رابطه ي آن با ورزش زماني به اوج خود رسيد که سميناري بين المللي با موضوع « اجتماعي شدن از طريق ورزش» بر پا شد.

 

 

 

اين سمينار که در سال ۱۹۷۱ در کانادا برگزار گرديد به اين نتيجه رسيد که تربیت بدني عاملي مهم در اجتماعي شدن فرد مي باشد (انور الخلولي ،۱۳۸۳ ،ص۲۰۰ ) .به عقيده ي راجر کايو آ «تمدن فقط در سايه برتري و ارزش والاي قهرماني يعني بازي رقابت آميز و مسابقه اي که سر چشمه ي دموکراسي و حکومت مردم بر مردم است به وجود آمده است. » (توماس ،۱۳۷۰ ،ص ۹۳ ). روند اجتماعي شدن  کودکان با فعاليت هاي اوليه ورزشي آنان آغاز مي شود و موجبات رشد و تکامل حرکتي در دوره کودکي و مشارکت ورزشي آنان در سال هاي بعد را فرا هم مي کند (ام .هي وود ،۱۳۸۷،ص۴۷۴ ).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی ورزش

فهرست مطالب
مقدمه ای بر روانشناسي ورزش
فرضياتي در تبيين تأثيرات ورزش
تأثير ورزش در شخصيت
تأثير ورزش در اخلاق و رعايت حقوق ديگران
تأثير ورزش در کاهش افسردگی
تأثير ورزش در کاهش اضطراب
نقش ورزش در پر کردن اوقات فراغت
تأثير ورزش بر فرهنگ
تأثير ورزش بر حافظه

يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢