پیشینه تجربی و ادبیات نظری هویت سازمانی

پیشینه تجربی و ادبیات نظری هویت سازمانی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

پیشینه تجربی و ادبیات نظری هویت سازمانی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 31
حجم 202/398 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

پیشینه تجربی و ادبیات نظری هویت سازمانی عنوان این نوشتار می باشد. شناخت هويت سازماني و تلاش جهت توسعه و تقويت آن براي مديران مهم است ؛ زير ا هويت يابي افراد با سازمان سبب كاهش ميزان ترك خدمت كاركنان مي شود ، رفتارهاي موافق و همسو با اهداف سازمان را افزايش مي دهد و درنهايت موجب تحقق اهداف سازمان مي شود. با وجود پژوهش هاي زياد در رابطه با هويت سازمان ، دانش كمي در خصوص چگونگي شكل گيري و عوامل مؤثر بر ايجاد آن وجود دارد .

 

 

 

نوشتار حاضر قصد دارد تا ضمن بررسي مفهوم هويت سازماني، عوامل مؤثر در شكل گيري آن را نيز بررسي كرده و رابطه هريك از آن ها با هويت سازماني را ارزيابي كند. به طور كلي، نظريه هاي هويت به اين موضوع اشاره دارند كه افراد خود را توسط گروههاي متفاوتي كه در آن عضو هستند (گروه كاري، سازمان، شغل يا حرف ه…) به ديگران مي شناسانند (السباچ و کرامر،1996). از ديدگاه جورج هربرت ميد هر فرد، هويت يا خويشتن خود را از طريق ساماندهي نگر ش هاي فردي ديگران در قالب نگرش هاي سازمان يافته اجتماعي يا گروهي شكل مي دهد. تاجفل با اتكا به اين رهيافت ، هويت اجتماعي را با عضويت گروهي پيوند مي زند و عضويت گروهي را متشكل از سه عنصر مي داند؛ عنصر شناختي ، عنصر ارزشي و عنصر احساسي . بر اين اساس ، هويت اجتماعي عبارت است از آن بخش از برداشت فرد از خود كه از آگاهي او نسبت به عضويت در گروه (گروه هاي) اجتماعي سرچشمه مي گيرد. بنابراين هويت اجتماعي را مي توان نوعي خودشناسي فرد از خودش در برابر ديگران دانست(معيني علمداري،1383). فرد ممكن است همزمان هويت ملي ، مذهبي، قومي، طبقاتي و سياسي داشته باشد ، اين هويت ها ثابت و دست نخورده باقي نمي مانند و همواره در حال دگرگون شدن و باز سازي هستند و تمايل دارند ديده شوند و مورد تأييد قرار گيرند(بارتلز و همکاران، 2006).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
1-7- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی)
1-7-1- تعریف مفهومی هویت سازمانی
1-7-2-تعریف  عملیاتی هویت سازمانی

1-8- مدل مفهومی تحقیق    8
2-3- هویت سازمانی    9
2-3-1- تعریف هویت سازمانی    9
2-3-2- ساخت و شكل گيري هويت    14
2-3-2-1- توجه رسانه ها    15
2-3-2-2- وجهه خارجي سازمان    16
2-3-2-3- ارتباطات خارجي سازمان    17
2-3-2-4- تيم مديران عالي سازمان    17
2-3-2-5- مديريت منابع انساني    18
2-3-2-6- ارتباطات داخلي سازمان    19
2-3-2-7- عمليات سازمان    19
2-4- پیشینه تحقیق    20
2-4-1- تحقیقات انجام شده در ایران    20
2-4-2- تحقیقات خارجی    26
2-5- جمع بندی    28
فهرست منابع    30


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢