پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد سازمانی

پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد سازمانی

دانلود پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد سازمانی بر گرفته شده از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد سازمانی

دانلود پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد سازمانی بر گرفته شده از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 4
حجم 0/13 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت

پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد سازمانی

 

 

سازمان‌های امروز دیگر فرصت‌های زمانی سازمان‌های دیروز را ندارند، بنابراین همواره باید با توسل به سرعت و مهارت، توانمندی‌های خود را به روز نگه دارند و در عرصه كنونی رقابت، با توسل به عامل كلیدی پیشرفت و ترقی یعنی «نیروی انسانی كارآمد»، یگ گام جلوتر از سایر رقبا حركت كنند.

برای این منظور باید در درون سازمان اعتماد در درجه بالایی وجود داشته باشد تا كاركنان با‌ایمان به یكدیگر و در راستای اتكا به هم، دست در دست هم تیمی را ایجاد و سامان دهند كه پیشرو باشد. «اعتماد در محیط‌های كاری یكی از منابع مهم مزیت رقابتی است.» (لامسا و پوستیت، 2006)

چندی است كه این عقیده به شدت با اقبال عمومی مواجه شده است. با توجه به اینكه سازمان‌های امروزی برای موفقیت به شدت به اعتماد سازمانی نیازمندند، انتظار می‌رود كه مدیریت با استفاده از فعالیت‌های مدیریتی مناسب آن را در سازمان پرورش دهد.

  • ضرورت اعتماد:

در مبحث ضرورت اعتماد كلمات و جملات ماندگار فراوانی نقل شده است و حتی در مراودات كاری نیز نمونه‌هایی از اهمیت و ضرورت آن را به خوبی دیده‌ایم، به اختصار و در قالب جدول (1) زیر به آنها اشاره می‌شود:

 

می‌توان گفت كه  اعتماد در یك شركت یا موسسه، میزان كیفیت ارتباطات درون سازمانی، همكاری‌ها، اجرای كار، نوآوری ،استراتژی، تعهد، مشاركت و روابط با سهامداران و همكاران را بهبود می‌بخشد و البته مطمئنا سبب رضایت مشتریان نیز می‌شود و فقدان اعتماد سبب بی‌تفاوتی كاركنان، كاهش انگیزه آنان و اجرای  كند برنامه‌ها می‌شود.

  • مفهوم و تعریف اعتماد

اعتماد یك مفهوم چند بعدی است و ابعاد متفاوتی دارد. در متون مختلف معانی متفاوتی برای اعتماد عنوان شده است.اسونسون دست كم بیست معنی متفاوت از اعتماد كه در متون مختلف آمده را ذكر كرده است از قبیل: اطمینان، قابلیت پیش‌بینی، توانمندی، شایستگی، تخصص، خیرخواهی، مدیریت باز، علاقه، پذیرش، واقعیت و… است.توجه به مفهوم اعتماد در خلال سال‌های 1980 شروع به رشد كرد و این مفهوم از دیدگاه‌های مختلف مورد مطالعه قرار گرفت، در این میان رایج‌ترین تعاریف دانشمندان درباره اعتماد را در جدول شماره (2) می‌خوانیم:

 

  • اعتماد سازمانی

با توجه به ضرورت پاسخگویی سریع به تحولات این عصر متلاطم، ایجاد تیم‌های كاری هماهنگ یكی از وظایف مهم رهبران در سازمان‌ها است كه در واقع به معنی فرآیند تزریق تدریجی و تشویق اعتماد در سازمان است.

اعتماد زیربنای توانمندسازی و اساس رهبری محسوب می‌شود. ایجاد اعتماد در درون سازمان نیازمند تعهدی روزانه است و از بالای سازمان به پایین برقرار می‌شود درست به مانند یك كودك كه یاد می‌گیرد به مربی شنا اعتماد كند و بر آن اساس رفتار و اقدامات خود را با او تطبیق دهد.اعتماد در عملكرد سازمان‌ها و در شكل‌گیری و افزایش كارآیی سازمانی نقش انكارناپذیری دارد.  بدون اعتماد‌سازی هیچ‌گونه شانسی برای تحقق اهداف استراتژیك سازمان وجود ندارد.

توسعه اعتماد به سازمان كمك می‌كند تا كاركنان احساس كنند كه توانمندترند.به عبارت دیگر، هنگامی كه افراد به دیگری اعتماد ندارند، گوش نمی‌كنند، به وضوح ارتباط برقرار نمی‌سازند و همكاری نشان نمی‌دهند. از طرف دیگر وقتی اعتماد وجود دارد، افراد آزادند كه تجربه كنند، بیاموزند و بدون ترس از تنبیه همكاری كنند.

برگزاری جلسات مستمر با كاركنان و گفت‌وگوی باز و صمیمانه شرایطی فراهم می‌كند كه به ابعاد مطرح در توسعه اعتماد، جامع عمل پوشانده شود. تفویض اختیار به كاركنان و همچنین مدیریت مشاركتی می‌تواند در جهت توسعه اعتماد به كار گرفته شود. اخیرا طی یك پژوهش كه در ایالات متحده آمریكا انجام شده مشخص گردیده كه فقط 51 درصد از كارمندان به مدیریت ارشد سازمان اعتماد دارند و تنها 36 درصد از كارمندان معتقدند مدیران آنها با صداقت و راستی عمل می‌كنند.

می‌توان برای ایجاد اعتماد در درون سازمان، تركیبی از استراتژی‌های زیر را نیز به‌كار برد:  

  1. پایبندی به تعهدات و قول‌های خود
  2. اطلاعات خود را صادقانه به اشتراك گذارید
  3. گوش كنید
  4. اطمینان ایجاد شده را حفظ كنید
  5. در دسترس باشید
  6. صادق باشد
  7. احترام گذاشتن به همه كارمندان
  8. صفات شخصیتی و نگرش خوب داشته باشید
  9. منصف وسازگار باشید
  10. با هم كار كنید و به دنبال راه‌هایی برای كمك باشید
  11. از سرزنش و عذر و بهانه دوری كنید
  12. پاسخگو باشید.
  • جمع‌بندی و نتیجه‌گیری كلی:

اعتماد را می‌توان به دست آورد. جلب اعتماد كاركنان نیازمند زمان است. مدیران خواه و ناخواه مجبور به حركت به سمت اعتماد هستند، زیرا در شرایط رقابتی حال ،اكثر سازمان‌ها به دنبال جذب افراد توانمندی هستند كه از قضا از شرایط سازمانی خود ناراضی هستند و سعی می‌كنند این متخصصان را با قول فضای بهتر كاری ( اعتماد – توانمندسازی – رفاه بیشتر – حقوق بیشتر – و… )  به سمت سازمان خود بكشند و هر چه بیشتر از سایر رقبا پیشی بگیرند. پس اعتماد اهمیت و ضرورت ویژه‌ای پیدا كرده است و باید در برنامه‌های مدیریت منابع انسانی هر سازمانی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب 🙂
نوع فایل:     WORD ، قابل ویرایش با فرمت doc
*  بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 
 
*** این پرسشنامه بر گرفته شده از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد می باشد
 
***  پرسشنامه دارای 33 سوال است :
 
 
 
 
 
 
 
 
پرسش نامه زیر در راستای پژوهشی با عنوان سنجش اعتماد سازمانی تهیه شده است. لذا با تخصیص زمان بطور دقیق آنرا تکمیل و به پژوهشگر ارائه دهید.
 
 
مقیاس طیف لیکرت:

کاملاً

موافقم

موافقم

نه موافقم

نه مخالفم

مخالفم

کاملاً

مخالفم

 

 

پرسشنامه ای که در دست دارید درباره تحقیق پیرامون سنجش اعتماد سازمانی

میباشد.با عنایت به اهمیت و ضرورت پژوهش در عرصه سازمان و بهبود اثر بخشی و کارایی واحد های مربوطه ،همکاری شما میتواند در فرایند تحقیق کار گشا باشد،لذا خواهشمند است با پاسخ دقیق به سوالات ،ما را در انجام این تحقیق یاری فرمایید.قبلا از همکاری شما متشکریم.لازم به توضیح است که پاسخ های شما نزد محقق محفوظ خواهد ماند و تنها در راستای تحقیق مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

 

دانشکده مدیریت

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(A.M)

 

 

عنوان:

تعیین عوامل موثر بر تمایل به خرید محصولات جعلی در یک کشور اسلامی

استاد راهنما:

 

استاد مشاور:

 

نگارش:

 

 

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢