پاورپوینت نانولوله هاي كربني؛ از سنتزتا كاربرد 💯

دانلود پاورپوینت نانولوله هاي كربني؛ از سنتزتا كاربرد باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت نانولوله هاي كربني؛ از سنتزتا كاربرد

پاورپوینت-نانولوله-هاي-كربني؛-از-سنتزتا-كاربردلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 52 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

نانولوله هاي كربني؛ از سنتزتا كاربرد
خلاصه :
اگر قبول كنيم كه روش‌هاي توليد به كمك فناوري نانو به دوران طلايي خود رسيده است بايد نانولوله‌هاي كربني را بچه‌هاي طلايي اين دوران به شمار آوريم. خواص منحصر به فرد (مكانيكي- الكترونيكي- شيميايي- مغناطيسي- ) اين مواد رويايي موجب شده است كه قابليت‌هاي كاربردي زيادي براي آن ها به وجود آيد. پيش‌بيني يك بازار 12 ميليارد دلاري در مدت 5 سال ( 2002تا 2007) حاكي از آن است نانولوله‌هاي كربني تأثير بيشتري از ترانزيستور در جامعه امروزي خواهند داشت. خبرنامه فناوري نانو در راستاي رسالت مشخص خود، مطالعات مختلف وگسترده اي را در زمينه نانو لوله ها صورت داده و آن ها را به صورت خبر يا مقاله (در ماه نامه و سايت ستاد) در دسترس علاقه مندان قرار داده است. در تحقيق حاضر با بررسي تمامي مقالات و خبرهاي منتشر شده در100 شماره پيشين خبرنامه، ضمن جمع‌بندي خلاصه ويژگي‌ها و موانع توليد نانولوله‌ها، روند حاكم بر اين محصول از سنتز تا كاربرد به طور اجمالي ارائه شده است.
اشاره
اگر قبول كنيم كه روش‌هاي توليد به كمك فناوري نانو به دوران طلايي خود رسيده است بايد نانولوله‌هاي كربني را بچه‌هاي طلايي اين دوران به شمار آوريم. خواص منحصر به فرد (مكانيكي- الكترونيكي- شيميايي- مغناطيسي- ) اين مواد رويايي موجب شده است كه قابليت‌هاي كاربردي زيادي براي آن ها به وجود آيد.
پيش‌بيني يك بازار 12 ميليارد دلاري در مدت 5 سال ( 2002تا 2007) حاكي از آن است نانولوله‌هاي كربني تأثير بيشتري از ترانزيستور در جامعه امروزي خواهند داشت.
خبرنامه فناوري نانو در راستاي رسالت مشخص خود، مطالعات مختلف وگسترده اي را در زمينه نانو لوله ها صورت داده و آن ها را به صورت خبر يا مقاله (در ماه نامه و سايت ستاد) در دسترس علاقه مندان قرار داده است. در تحقيق حاضر با بررسي تمامي مقالات و خبرهاي منتشر شده در100 شماره پيشين خبرنامه، ضمن جمع‌بندي خلاصه ويژگي‌ها و موانع توليد نانولوله‌ها، روند حاكم بر اين محصول از سنتز تا كاربرد به طور اجمالي ارائه شده است.
نانولوله‌ هاي كربني‌ كه از صفحات كربن به ضخامت يك اتم و به شكل استوانه‌اي توخالي ساخته شده است در سال 1991 توسط ساميو ايجيما (از شركت NEC ژاپن) كشف شد. خواص ويژه و منحصر به فرد آن ازجمله مدول يانگ بالا و استحكام كششي خوب از يك طرف و طبيعت كربني بودن نانولوله‌ها (به خاطر اين كه كربن ماده‌اي است كم وزن، بسيار پايدار و ساده جهت انجام فرايندها كه نسبت به فلزات براي توليد ارزان‌تر مي‌باشد) باعث شده که در دهه گذشته شاهد تحقيقات مهمي در كارايي و پرباري روش‌هاي رشد نانولوله‌ها باشيم. كارهاي نظري و عملي زيادي نيز بر روي ساختار اتمي و ساختارهاي الكتروني نانولوله متمركز شده است. كوشش‌هاي گسترده‌اي نيز براي رسيدگي به خواص مكانيكي شامل مدول يانگ و استحكام كششي و ساز وکار عيوب و اثر تغيير شكل نانولوله‌ها بر خواص الكتريكي صورت گرفته است.

 

دانلود فایل