پاورپوینت مفاهیم نوآوری فناوری 💯

دانلود پاورپوینت مفاهیم نوآوری فناوری باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت مفاهیم نوآوری فناوری

پاورپوینت-مفاهیم-نوآوری-فناوریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

فصل 3
مفاهیم نوآوری فناوری
مقدمه
یکی از ویژگی های فناوری ، تغییر آن است . فناوری هرگز ساکن نمی ماندو هیچ گاه به نقطه تعادل نخواهد رسید و این به دو علت است . نخست آن که علم بشری هیچ گاه کامل نیست و روز به روز کاملتر خواهد شد . لذا فناوری یا تکنولوژی هرگز آنقدر کامل نمی شود که نتوان آن را بهبود داد و دانش جدید موجب تغییر و اصلاح فناوری های قدیمی خواهد شد . دوم آن که فناوری به عنوان ابزاری در راستای توسعه اقتصادی محسوب می شود. بشر همواره به دنبال روش های جدید به منظور افزایش بهره وری نیروی کار و سرمایه گذاری بوده تا بتواند ثروت بیشتری را تولید کرده و رشد اقتصادی را تسریع نماید. بنابراین ارتقای کارایی فناوری ، موجبات افزایش مزیت رقابتی و موفقیت اقتصادی کشورها و سازمان ها را به دنبال خواهد داشت . به عنوان مثال کاربرد های مبتنی بر فناوری اطلاعات که امروزه در بازارهای دنیا عرضه می شود، نتایج نوآوری در فناوری های قبلی است .
در فصل های قبل پیرامون مفاهیم فناوری و نوآوری مطالبی ارائه گردید . در این فصل به بررسی نوآوری فناوری و مفاهیم مرتبط با آن پرداخته می شود.
نوآوری فناوری چیست ؟
تغییرات در فناوری می تواند محصول نوآوری فناوری باشد که منجر به ارائه یک فناوری جدید یا بهبود یافته خواهد شد. فناوری در دو جهت تغییر می کند : یکی ارائه عملکردی بهتر و دوم ارضای خواسته ها و نیازمندی های بالقوه و روبه افزایش انسان .
عملکرد بهتر فناوری ، به معنی سرعت بالاتر ، ظرفیت بیشتر ، بهبود در اثر بخشی هزینه ها کارایی بالاتر ، قابلیت اعتماد فزاینده ، کاهش تلاش های نیروی انسانی ، راحتی بیشتر در استفاده و نیز درجه اتوماسیون بالاتر می باشد.
به عنوان مثال اتومبیل ها سریع تر ، راحت تر و ایمن تر شده و نیاز کمتری به تعمیر پیدا می کند . کشتی ها بزرگتر شده و نیاز به خدمه کمتری دارند . کامپیوتر ها می توانند عملیات بیشتری را در واحد زمان انجام داده و اطلاعات بیشتری را ذخیره کنند . تجهیزات مخابراتی قادرند اطلاعات بیشتری را از یک خط ارتباطی در واحد زمان عبور دهند. تجهیزات حرارت مرکزی ، بدون نیاز به تلاش انسانی راحتی بیشتری از لحاظ گرما در مقایسه با تجهیزات سنتی ارائه می دهند.
از سوی دیگر فناوری به دنبال تامین خواسته ها و نیازمندی های انسان است . به عنوان مثال ماشین لباسشویی یا یک ماشین حساب جیبی کارهایی را انجام می دهند که قبلاً بدون کمک فناوری برای انسان دست نیافتنی بود. به طور مشابه تلفن ، تلویزیون ، کامپیوتر و یا بسیاری از تجهیزات دیگر موجب توسعه دامنه توانایی های انسان گشته است .
بنابراین نوآوری در فناوری یا نوآوری تکنولوژی موجب ایجاد یک فناوری جدید یا بخبود یافته خواهد شد که محصولات آن در بازار عرضه خواهد شد . شناخت فرایند تحقق نوآوری در فناوری از اهمیت زیادی برخودار است .
فرآیند نوآوری فناوری
فرایند نوآوری فناوری مجموعه پیچیده ای از فعالیت هاست که ایده و دانش را به واقعیت فیزیکی و کاربردهای عملی تبدیل می نماید . این فرایند دانش را به محصولات و خدمات مناسب و دارای اثرات اجتماعی – اقتصادی تبدیل می کند. از سوی دیگر این فارنید از طریق یکپارچه سازی اختراعات و فناوری های موجود به دنبال عرضه نوآوری ها در بازار می باشد . مطابق شکل 1، هشت مرحله در فرایند نوآوری فناوری وجود دارد که عبارتند از [83 و 92] :
1- تحقیقات پایه
هدف از تحقیقات پایه یا تحقیقات زیربنایی پیش بردن مرزهای دانش بشری است که در دانشگاهها و مراکز تحقیق وتوسعه انجام می پذیرد . به عبارت دیگر در این نوع از تحقیقات به دنبال درک یا دانشی عمیق تر درباره موضوع مورد نظر هستیم معمولاً نتایج تحقیقات در طولانی مدت حاصل خواهد شد و ممکن است فاقد کاربرد ویژه ای باشد.
مراحل هشت گانه نوآوری فناوری
1- تحقیقات پایه
2- تحقیقات کاربردی
3- تحقیقات توسعه ای
4-پیاده سازی فناوری
5- تولید
6- بازاریابی
7- انتشار فناوری
8- ارتقای فناوری
شکل 1- مراحل نوآوری فناوری
مراحل هشت گانه نوآوری فناوری

 

دانلود فایل