پاورپوینت معرفی معماری بازار وكيل شيراز

پاورپوینت معرفی معماری بازار وكيل شيراز

پاورپوینت بازار وكيل شيراز

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

پاورپوینت معرفی معماری بازار وكيل شيراز

پاورپوینت بازار وكيل شيراز

مشخصات فایل

تعداد صفحات 29
حجم 329/464 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بازار وكيل شيراز در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

اگر اهل بازارگردی هستید و سرتان برای گشت و گذار در بازارهای سنتی درد می کند، با ما به بازار وکیل شیراز بیایید. بازاری که تنها جایی برای خرید و فروش نیست بلکه از دیدنی های شیراز به شمار می رود و به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های شیراز از آن یاد می شود. در ادامه از حال و هوای خرید در بازار وکیل شیراز برای تان سخن می گوییم، نگاهی به معماری آن می اندازیم و مروری بر تاریخچه اش خواهیم داشت. کارناوال را در سفر امروزش همراهی کنید و با ما به شهر بهارنارنج ها بیایید تا بازار زیبا و جذاب آن را بشناسید.

 

بازارهای قدیمی یکی از مکان هایی هستند که می توان در آنها با یک تیر چند نشان زد؛ در این مکان ها هم فرصت خرید و مقایسه قیمت ها را دارید، هم جلوه های تاریخی را می بینید و هم فرصتی ناب برای همکلام شدن با مردم را پیدا می کنید. در بازار همه چیز فراهم است تا تجربه ای جذاب برای خودتان رقم بزنید. بازار وکیل شیراز هم از این قاعده مستثنا نیست؛ بازاری که یادگاری از کریمخان زند است و ارزش تاریخی اش بر هیچ کس پوشیده نیست. جایی که نامش  از ۱۷ تیر ۱۳۵۱ با شماره 924 در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و گردشگران زیادی را به سوی خودش می کشاند. 

 

 

برخی بر این باورند که کریم خان پس از دیدن بازار قدیمی شهر لار که اثری از دوران شاه عباس کبیر است، فکر و طرح ساخت این بازار به سرش زد و جایی را ساخت که تمام کارهای بازرگانی، خرید و فروش کالاهای داخلی و خارجی و مبادلات پایاپای، صدور یا دریافت حوالجات و صرافی‌ها همه و همه در آن انجام می شدند. در واقع کریم خان زند قلب اقتصادی شیراز را ساخت و محیطی متفاوت را برای تجارت ایجاد کرد. حتا در این بازار سازمانی وجود داشت که مردم کالاهای شان را به آن می سپردند و در مواقع لزوم آن را پس می گرفتند. بد نیست بدانید که این بازار بخشی از مجموعه وکیل به حساب می آید. مجموعه ای شامل بازار، مسجد، حمام و آب انبار که هر یک به نوبه خود جاذبه جالب توجهی برای شهر به شمار می روند.

 

 

 

 

فهرست مطالب : 

بازار وکیل شیراز کجاست و چطور ساخته شد؟
بررسی این بازار از نظر معماری
بررسی مغازه های بازار


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢