پاورپوینت مسائل جاری حسابداری 💯

دانلود پاورپوینت مسائل جاری حسابداری باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت مسائل جاری حسابداری

پاورپوینت-مسائل-جاری-حسابداریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 26 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

« مسائل جاری حسابداری » (حسابداری منابع انسانی فصل سوم وچهارم)
بنام خدا
در این فصل مفاهیم اصلی , روشهای اندازه گیری, محاسبه هزینه های منابع انسانی و همچنین اصطلاحات و الگوهای اندازه گیری که اجزای تشکیل دهنده سیستم های واقعی حسابداری منابع انسانی هستند , ارائه میگردد. هدف این فصل تاکید بر چهار سوال زیر است : 1:هزینه چیست؟ 2:هزینه های منابع انسانی کدامند؟ 3:انواع هزینه های منابع انسانی کدامند؟ 4:چگونه می توان هزینه های مربوط به منابع انسانی را تعیین و اندازه گیری کرد ؟ 1: مفاهیم حسابداری مخارج و هزینه
از لحاظ مفهومی و نظری مخارج میتواند به هزینه و دارایی تبدیل شود. هزینه آن بخش از مخارج است که در دوره جاری حسابداری به مصرف رسیده است. دارایی , مخارجی است که انتظار میرود در دوره های مالی آتی منافعی داشته باشد . مسئله اصلی در حسابداری تشخیص, تعیین و اندازه گیری این دو جزء مخارج (هزینه و دارایی) است.
فصل سوم – اندازه گیری هزینه های منابع انسانی: مفاهیم و روشها
1-1: هزینه های جایگزینی , هزینه های واقع شده , هزینه فرصت از دست رفته : هزینه های جایگزینی به مخارجی اشاره دارد که برای جایگزین کردن یا تعویض منابعی که در حال حاضر در مالکیت یا مورد استفاده واحد تجاری است, باید صرف شود. هزینه های واقع شده همان مخارج نقدی و غیر نقدی است که به منظور تحصیل یا جایگزینی یک منبع باید صرف شود. هزینه فرصت از دست رفته به سود و درآمد های چشم پوشی شده یا صرف نظر شده برای به دست آوردن یا جایگزین کردن یک منبع اشاره دارد. برای مثال , اگر یک مسئول فروش وقت خود را صرف آموزش یا راه انداختن یک کارآموز فروش کند, سود مربوط به فروشهای انجام نشده در طول مدت آموزش به عنوان هزینه فرصت از دست رفته محسوب میشود. 2 :مفاهیم هزینه های منابع انسانی: هزینه های منابع انسانی هزینه هایی هستند که به منظور استخدام یا جایگزینی افراد صرف میشوند. مخارج منابع انسانی ممکن است متشکل از «هزینه های واقع شده»و«هزینه های فرصت از دست رفته» باشد و همچنین می تواند شامل عوامل هزینه های مستقیم و غیر مستقیم باشد. هزینه های تحصیل و جایگزینی نیز در حسابداری منابع انسانی اهمیت خاص دارند. 2-1 :هزینه های اولیه منابع انسانی: هزینه های اولیه منابع انسانی آن گروه از هزینه ها میباشند که به منظور گزینش,استخدام و ارتقای پرورش نیروی انسانی مصرف میشود. این تعریف مشابه مفهوم هزینه اولیه در مورد سایر انواع دارایی هاست. برای مثال , بهائ تمام شده اولیه تاسیسات وتجهیزات عبارتست از مجموع مخارجی که برای اینگونه منابع صرف میشود.
هزینه های اولیه منابع انسانی نوعا شامل هزینه های گزینش, استخدام , انتصاب, تعیین شغل و آموزش حین خدمت می باشند. برخی از این هزینه ها مستقیم و برخی غیر مستقیم میباشند. برای مثال ,هزینه های حقوق و مزایای یک کارآموز,هزینه های مستقیم آموزش است,در حالی که هزینه های مربوط به اوقات صرف شده توسط یک سرپرست برای آموزش,هزینه غیر مستقیم محسوب میشود.از لحاظ مقاصد مدیریتی منظور کردن هزینه های مربوط به فرصت ازدست رفته در هزینه های اولیه منابع انسانی مطلوب خواهد بود اما از آنجا که در اندازه گیری هزینه فرصت از دست رفته مشکلات فراوانی وجود دارد, دستیابی به برآوردهای عینی معمولا مشکل و غیر ممکن است به همین دلیل اینگونه اطلاعات ممکن است برای استفاده کنندگان خارجی اطلاعات حسابداری قابل اتکا نباشد . :2-2 هزینه های جایگزینی منابع انسانی: هزینه های جایگزینی منابع انسانی به هزینه های گفته می شود که به منظور جایگزین کردن منابع انسانی فعلی با افرادی که جدیدا استخدام گردیده اند, شرکت متحمل میگردد. برای مثال ,اگر فردی تصمیم به استعفا و ترک سازمان بگیرد , هزینه هایی در رابطه با جذب, استخدام, گزینش وآموزش نیروی انسانی جدید بوجود خواهد آمد. هزینه های جایگزینی منابع انسانی نوعا شامل هزینه های استعفا و یا اخراج کارکنان فعلی و هزینه های استخدام و جایگزینی نیروی انسانی مزبور می باشد. از آنجا که هزینه های جایگزینی نیروی انسانی مورد استفاده مدیران است بنا بر این , اینگونه هزینه ها باید شامل هزینه های فرصت از دست رفته وهزینه های واقع شده باشد.
اساسا تفکر و مفهوم هزینه های جایگزینی منابع انسانی را می توان نسبت به افراد, گروه های افراد, وسازمان انسانی به طور کلی تعمیم داد. با این حال , در زمان حاضر , مدیران اداری به جای جایگزینی فرد با شغل ,برای دستیابی به جایگزین شایسته ای برای انجام مجموعه ای از خدمات برای یک شغل معین فکر می کنند. به عبارت دیگر , مدیران به جای آنکه در اندیشة تغییر به طور کامل باشند, به جابجایی افراد در ارتباط با نقشهای معین فکر می کنند. چنین دید گاه و تفکری به این موضوع اشاره دارد که مفهوم دو گانه ای در مورد هزینه های جایگزینی وجود دارد: هزینه های تغیر شغل و پست سازمانی شامل هزینه های است که شرکت امروز برای جایگزین کردن فردی که اخیرا برای انجام وارائه خدمات مشابه استخدام شده, متحمل میگردد. این موضوع به هزینه های جایگزینی یک رشته خدمات قابل ارائه توسط یک متصدی در یک شغل شازمانی اشاره دارد. هزینه های مربوط به تغییر وجابجایی افراد شامل هزینه هایی است که شرکت امروز برای جایگزین کردن فرد شاغل با یک فرد جانشین برای ارائه خدمات مشابه در کلیه موقعیت های شغلی که شخص قبلی می توانست ارائه نماید , متحمل میگردد. این هزینه ها در بر گیرنده هزینه های جایگزین کردن مجموعه ای از خدمات قابل ارائه توسط یک فرد به وسیله فرد دیگر است که بتواند همان خدمات را ارائه دهد.
هزینه های مربوط به تغییرموقعیت شغلی , هزینه های مربوط به تغییر و جابجایی افراد.

 

دانلود فایل