پاورپوینت مدل الماس در مزیت رقابتی ملل 💯

دانلود پاورپوینت مدل الماس در مزیت رقابتی ملل باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت مدل الماس در مزیت رقابتی ملل

پاورپوینت-مدل-الماس-در-مزیت-رقابتی-ملللینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 16 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

مدل الماس در مزیت رقابتی ملل
1
تا اواخر دهۀ 80 نظریه‌ی جامعی که بتواند رقابت در سطح ملی را تشریح کند وجود نداشت.
پورتر بعنوان مشاور عالی استراتژيك دولتي در سطح بین الملل؛تدوین‌گر برنامه‌هاي استراتژيك کشورهای متعددی بوده (مثل ايالات متحده، كانادا، نيوزيلند، كره، سنگاپور، اس پ انيا و …).
او بر اساس تحقيقاتي که طي دهۀ 80 در 10 کشور منتخب داشت، در کتاب “مزیت‌های رقابتی ملل” الگویي تحلیلی جهت ارزيابي و رتبه بندي مزیت‌های رقابتی ملل ارائه كرد و آن را الماس ناميد
پورتر در كتاب مزيت‌هاي رقابتي ملل درسال 1990 بيان مي‌كد كه پايداري مزيت‌هاي رقابتي كشورها در سطح صنايع توسط 6 عامل با ديگر كشورها قابل مقايسه است و آن را الماس ناميد.
اين مدل ابتدا در 10 كشور ؛ 8 کشور توسعه یافته و 2 کشور در حال توسعه مورد بررسی قرار گرفت(دانمارك، آلمان، ايتاليا، ژاپن ، كره، سنگاپور، سوئد، سوئيس، انگلستان و ايالات متحده) .
2
پورتر در اين مدل ، رقابت‌پذيري را حاصل تعامل و بر همکنش چهار عامل اصلي مي‌داند : 1- فاکتورهاي دروني؛ 2- شرايط تقاضاي داخلي؛ 3 – صنايع مرتبط و حمايت کننده؛ 4 – استراتژي، ساختار و رقابت . به اعتقاد «پورتر»، اين فاكتورهاي چهارگانه به صورت متقابل بر يکديگر تاثير دارند و تغييرات در هر کدام از آنها مي‌تواند بر شرايط بقيه فاکتورها مؤثر باشد. علاوه بر آن، دو عامل بيروني دولت و اتفاقات پيش‌بيني نشده نيز بر عوامل چهارگانه تأثير غير مستقيم دارند و از طريق تاثير بر آنها مي‌توانند در رقابت‌پذيري نيز تاثير گذار باشند .
3
4
الف – فاکتورهاي دروني : مجموعه‌اي از عوامل مؤثر در توليد کالا يا خدمات، مانند مواد اوليه، کيفيت و ميزان دسترسي به آن، نيروي انساني بدون مهارت و يا ماهر و آموزش ديده، بهره وري و خلاقيت و نوآوري نيروي انساني، زير ساختها، مسائل تکنولوژيک، ميزان سرمايه و دسترسي به آن، توانمنديها و قابليتهاي مديريتي و … که براي رقابت در عرصه بازارهاي رقابتي ضروري است، فاکتور‌هاي دروني را تشکيل مي‌دهند. پورتر فاکتورهاي دروني را در دو دسته تقسيم بندي مي‌کند – فاکتورهاي عمومي شامل مواردي مانند منابع طبيعي، مواد اوليه، انرژي، نيروي انساني بدون مهارت خاص . – فاکتورهاي تخصصي شامل مواردي مانند زيرساختهاي ارتباط، نيروي انساني ماهر و متخصص، دانش فني پيشرفته و فناوري پيشرفته . فاکتورهاي تخصصي در مقايسه با فاکتورهاي عمومي مزيت رقابتي پايدارتري را ايجاد مي كند .
5

 

دانلود فایل