پاورپوینت مبانی تولید در رادیو و تلویزیون 💯

دانلود پاورپوینت مبانی تولید در رادیو و تلویزیون باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت مبانی تولید در رادیو و تلویزیون

پاورپوینت-مبانی-تولید-در-رادیو-و-تلویزیونلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 34 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

مبانی تولید در رادیو و تلویزیون
اعضای یک گروه تولید برنامه (رادیو و تلویزیون) – 1
– تهیه کننده:
فردي است كه با شناخت از رسانه و جامعه مخاطب و بهره برداري مناسب از امكانات و منابع ، بتواند انواع برنامه هاي تلويزيوني را در كليه مراحل ساخت از مرحله فكر تا پخش تدارك و اداره كند. او مسئول سازماندهي و اداره گروه توليدي است . ممكن است انتخاب كننده ايده برنامه، گروه توليدي و بودجه باشد.
مسئولیت هدایت و راه اندازی کل تولید را بعهده دارد. موضوع برنامه و بودجه برای تولید را مطرح می کند و در تصمیم گیرهای دیگر نیز نقش دارد. این شخص رهبر تیم است که با نویسنده ها کار می کند، کارگردان را بکار می گیرد، در مورد هنرمندان کلیدی تصمیم می گیرد و جهت کلی و عمومی تولید را راهنمایی می نماید. در تولیدهای کوچک ممکن است کارگردان تهيه کننده را نیز داشته باشد.
– دستیار تهیه کننده:
در کارها معمولا به تهیه کننده کمک می کند.
اعضای یک گروه تولید برنامه (رادیو و تلویزیون) – 2
– مدیر تولید
نخستين جانشين تهيه كننده تلويزيوني است و به همين دليل كار كنترل تمامي افراد اكيپ سازنده را به عهده دارد. كار استخدام و كنترل روزانه چگونگي وسايل صحنه براي هر نما نيز از وظايف اين فرد است. در هر حال تا پيش از كنترل كامل وسايل و صدور دستور او ، كار توليد يا فيلمبرداري آغاز نمي شود.
اعضای یک گروه تولید برنامه (رادیو و تلویزیون) – 3
عوامل تولیدی: ●
– کارگردان هنری:
کارگردان مسئولیت تعیین جزئیات پیش تولید، هماهنگی فعالیت های کارمند تولید و هنرپیشگان جلوی دوربین، تعیین موقعیت دوربین و هنربیشگان در صحنه و دکور، انتخاب شات دوربین در زمان تولید و سرپرستی پس تولید را دارد. فردي است كه ضمن شناخت اصول دراماتيك، توانايي بهره گيري از عوامل گوناگون ساخت يك برنامه را به صورت فني، هنري و … داشته باشد. گرداننده كار هنري و فني است و نتيجه محصول از نظر فني و هنري به او بستگي دارد.
در نهايت فردي است كه وظيفه نظارت بر محتواي صحيح هنري ، صحبتها، حالات ، حركات و روشهاي بازي بازيگران را بر عهده دارد.
– کارگردان فنی – عمل سوئیچ برنامه را در اتاق کنترل (رژی) بعهده دارد و کارگردان هنری را از جنبه فني کمک می کند. فردي است كه ضمن شناخت كيفيت هنري تصوير توانايي كار با ميز تصوير و امكانات جانبي آن را دارا بوده و به سناريو فرم و ساخت تلويزيوني مي دهد.
مدیر فیلمبرداری یا تصویر برداری ●
مسئول رهبري تيم فيلمبرداري است. او دستورات را از كارگردان دريافت كرده ، و جريان منتهي به عمليات فيلمبرداري را در كنترل گرفته و دوربينها را هدايت مي كند. اين فرد مي تواند چندين فيلمبردار را با دوربين در اختيار داشته باشد و در نهايت پاسخگوي ثبت تصاوير با زواياي درست انتخابي بوسيله ساير فيلمبرداران باشد.
اعضای یک گروه تولید برنامه (رادیو، تلویزیون و سینما) – 4
● فیلمبردار یا تصویر بردار
مسئولیت آماده سازی و بهره برداری و تصویر برداری را دارد و با کارگردان، نوربرداز، صدا بردار یا مهندس صدا برای تولید بهتری شات ها همکاری نزدیک دارد.
شغل تصويربردار از اهميت خاصي برخوردار مي‌باشد. تصوير برداري شغلي است كه نياز به خلاقيت دارد و به اجمال كار يك تصويربردار ايجاد و خلق تصاويرزيبا و گويا از موضوعات گوناگون براي هر برنامه تلويزيوني است، و در نهايت حاصل زحمات تمام گروهها در تهيه يك برنامه ، در كار او خلاصه خواهد شد. يك تصوير بردار ضمن شناخت كيفيت هنري تصوير، و آشنايي با كاربرد دوربين‌هاي بايد داراي دو خصوصيت زير باشد: 1- داشتن حس تركيب 2- تعادل و توازن بدني مناسب
● نور پرداز ( مدیر نور پردازی)
مدیر نور پردازی طرح نور را می دهد و طراحی می کند و منابع نوری را با توجه به پلان دکور برنامه انتخاب ، نورپردازی و آزمایش می کند. در واقع فردي است كه ضمن شناخت كيفيت هنري نور و رنگ با مسائل فني و كاربردي نيز آشنايي دارد و با شناخت دقيق ازتعريف رسانه هاي تصويري همچون سينما، تلويزيون، عكاسي، نقاشي، كامپيوتر تفاوت آنها از يكديگر را بشناسد. نورپرداز بايد بتواند بر اساس نوع برنامه تعداد پروژكتورهاي مخلتف را برآورد كند و با تكنيك نورپردازي توليد تلويزيوني، نورپردازي مناسب را به همراه جلوه هاي خاص انجام دهد.
– دستیار نور پرداز- به مدیر نور پرداز در زمان اجر کمک می کند.

 

دانلود فایل