پاورپوینت كشت و پرورش كدوی تخم كاغذی

پاورپوینت كشت و پرورش كدوی تخم كاغذی

پاورپوینت كشت و پرورش كدوی تخم كاغذی

پاورپوینت كشت و پرورش كدوی تخم كاغذی

دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2.867 مگا بایت
تعداد صفحات 68
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

کدوی تخم کاغذی
كشت و پرورش كدوی تخم كاغذی

Cucurbita papaver.sterica

نام علمی: cucurbita papaver.sterica

نام انگلیسی: naked seedpumpkin

نام فارسی: كدوی تخم كاغذی

نام محلی: کدو تخم کاغذی

گیاه شناسی :

Cucurbita pepo var.striaca

کدوی تخم کاغذی

کدوی تخم کاغذی متعلق به تیره کدوییان گیاهی است ،علفی،یکساله،باساقه کرکدار و خزنده،ریشه محکم و برگهای پنج لبی که گلهای نر و مادهآن جدا از هم بر روی گیاه قرار می گیرند. گلها به رنگ زرد و پنج لبیمی باشند.گلهای ماده کوتاهتر از گلهای نر می باشند. ابتدا گلهای نر بهصورت دسته ای و سپس گلهای ماده به طور جداگانه ظاهر می شوند.میوهگوشت دار ،درشت و کروی شکل و یا کم و بیش کشیده است. میوه رسیدهبه رنگ زرد یا سبز زرذ می باشد. داخل هر میوه 400تا500 عدد دانه بهرنگ سبز تیره یا زیتونی است. اطراف دانه ها را پوشش شفاف و ظریفیاحاطه می کند. وزن هزار دانه آن 100تا300 گرم است.

خصوصیات بوتانیكی :

كدوی تخم كاغذی گیاهی علفی یكساله و متعلق به تیره ی كدواست . محققان معتقدند كه این گیاه 50 سال پیش بر اثر یك جهشاتفاقی به وجود آمده است . این گیاه در مناطق گرمسیر و نیمهگرمسیر جهان می روید و منشاء آن اروپا و مناطق گرمسیر آمریكاگزارش شده است .

ریشه ی اصلی این گیاه محكم است ، سا قه كركدار ، تو خالی وخزنده با ارتفاع متفاوت می باشد كه به رقم گیاه و شرایط اقلیمیمحل رویش بستگی دارد و بین 3تا5 متر می باشد. روی ساقهپیچكها یا قلابهایی به وجود می آید كه سبب اتصال گیاه به قیممی شود.

68 صفحه PowerPoint + PDF