پاورپوینت سند توسعه زیست محیطی 💯

دانلود پاورپوینت سند توسعه زیست محیطی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت سند توسعه زیست محیطی

پاورپوینت-سند-توسعه-زیست-محیطیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 23 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

بنام خدا
سند توسعه زیست محیطی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران  
و سخر لکم فی السموات و ما فی الارض جمیعا منه ان فی ذالک لایات لقوم یتفکرون ( جاثیه – 13 ) و آنچه در آسمان ها و آن چه در زمین است به سود شما رام کرد ، همه از اوست قطعا در این امر برای مردمی که می اندیشند نشانه هایی است .
پيشگفتار
چشم انداز آميزه اي از داوري هاي مبتني بر ايدئولوژي نظام و واقعيت هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و زيست محيطي جامعه است كه تهيه و تنظيم چشم انداز آينده، از آن رو كه قادر به پيش بيني و ترسيم روندهاي ممكن و مطلوب آينده است مي تواند به اتخاذ موضع و تعيين شيوه هاي برخورد با حوادث و اتفاقات كمك شاياني نموده و بهره برداري درست و بهينه از منابع و فرصت ها را امكان پذير نمايد. چشم انداز توسعه كشور در افق 1404 كه تصويري از آينده مطلوب ايران را ترسيم نموده ، بستر مناسبي براي تهيه و تنظيم سند ملي توسعه در بخش هاي مختلف جامعه پديد آورده است.
بدون شك اصلاح زيرساخت‌هاي فكري و نگرش برنامه‌ريزان نسبت به جايگاه و اهميت محيط زيست در روند توسعه پايدار كشورها، از اولويت بالايي برخوردار است و، لذا تحقق اين امر با ورود به نظام برنامه ريزي جامع و تعريف شاخص‌هاي ملي براي محيط زيست امكان پذير خواهد شد . بر اين اساس و از اين منظر، مقوله حفاظت محيط زيست همانطور كه به صراحت در اصل 50 قانون اساسي آمده است، مختص سازمان حفاظت محيط زيست نيست و كليه افراد و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي در آن سهيم هستند تا به نداي وجدان بيدار بشري كه پيوسته در افقي بلند مدت به حيات پايدار انسان بر كره مسكون مي‌انديشد، پاسخ گويند .
اميد است با عنايت مسئولين و آحاد مردم بستر مناسبي جهت بهينه سازي و احيا محيط زيست كشور به گونه اي فراهم آيد تا در سريعترين زمان ضمن دستيابي به مراحل پيشرفت علم و صنعت، بتوانيم در محيط زيستي سالم زندگي كرده و آن را به عنوان ميراثي جاودان به نسل هاي آتي واگذار نماييم.
مهم ترين تحول در زمينه تقويت مقررات و تضمين اقدامات زيست محيطي پس از انقلاب اسلامي، تصويب اصل پنجاهم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است .
سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان يك دستگاه حاكميتي متولي حفاظت و بهسازي محيط زيست بوده و نظارت بر كليه فعاليت‌هاي مرتبط با آب، هوا، خاك، تنوع زيستي و منابع طبيعي را بر عهده دارد با توجه به نقش حاكميتي و نظارتي سازمان حفاظت محيط زيست، ‌اين دستگاه با هدف نظارت بر عملكرد ساير وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي تاثيرگذار بر محيط زيست در جايگاه سازماني مستقل به عنوان معاون رياست جمهور، بالاتر از ساير وزارتخانه‌ها قرار گرفته است. اين جايگاه امكان تحقق حاكميت دولت در حفظ محيط زيست را فراهم نموده است .
در سند چشم انداز جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 هجري شمسي ، اهميت محيط زيست در قالب عبارت “‌بهره‌مندي از محيط زيست مطلوب” براي جامعه ايراني درج شده است. با توجه به اهداف ديگر سند مانند توسعه اقتصادي، ارتقاء فرهنگ و اخلاق و….. مي‌توان رويكرد ايجاد تناسب، ميان نهادهاي اجتماعي، اقتصادي و تعادل بوم شناختي را از اين چشم‌انداز استنتاج كرد.
متعاقبا در سیاست‌هاي كلي نظام نيز به طور مستقيم به محيط زيست پرداخته شده است.

 

دانلود فایل