پاورپوینت راه های جذب دانشجویان به نمـاز (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت راه های جذب دانشجویان به نمـاز (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت راه های جذب دانشجویان به نمـاز (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-راه-های-جذب-دانشجویان-به-نمـاز-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 92 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

راه های جذب دانشجویان به نمـاز
اشاره دستورات الهي براي به سعادت و كمال رسانيدن انسان ‌ ها و در نهايت رسيدن به قرب خداست. براي نيل به اين مقصود خداوند متعال پيامبراني و به ويژه آخرين سفيرش، پيامبر اعظم حضرت محمّد مصطفي (ص) را فرستاد تا انسان ‌ ها را در يك برنامة تدريجي از انواع آلودگي ‌ ها، خرافات، كجروي ‌ ها، و زنگارهاي شرك ـ ‌ كه همچون غُل و زنجير بر پيكرشان سنگيني مي ‌ كرد ـ رهايي بخشند. از جملة اين دستورات، فريضه مقدس « نماز» است كه ستون دين است و با پذيرفته شدن آن ساير اعمال نيز پذيرفته مي ‌ شود. و اگر مورد پذيرش قرار نگيرد، ساير اعمال نيز بي ‌ نتيجه و مردود است. نماز در حقيقت به منزلة آرم اسلام است و به ساير كارهاي ما، در زندگي ارزش و اعتبار مي ‌ بخشد. يقيناً يكي از دغدغه ‌ هاي استادان معارف اسلامي، دعوت و جذب دانشجوياني است كه احياناً اهميت كمتري به نماز مي ‌ دهند. آنچه در اين مقاله مورد بحث قرار مي ‌ گيرد عبارت است از عواملي كه در جذب دانشجويان و جوانان به اين فريضه الهي مؤثرند .
1- ترسيم جذابيت ‌ هاي نماز
هنگامي كه انسان از زيبائي ‌ ها و جذابيت ‌ هاي عبادات به ويژه نماز كه ستون دين است، آگاه شود، پايبندي و توجه به آن فزوني مي ‌ يابد و مي ‌ كوشد به نحو احسن آن را به جا آورد.
براي روشن ‌ تر شدن اين موضوع ذكر برخي از بيانات نوراني حضرات معصومين ـ عليهم ‌ السلام ـ ‌ ضرورت دارد. پيامبر اسلام (ص) در اين خصوص مي ‌ فرمايد: «نماز به نهري تشبيه شده كه انسان روزي پنج بار در آن شستشو مي ‌ كند و ديگر چركي باقي نمي ‌ ماند . ( حر عاملي، وسائل الشيعه،ج 3 ، ص 7، نهج البلاغه، خطبه 199،ص 307 )
و يا فرمود: نور و روشني چشم من در نماز است ( مجلسي، بحارالانوار، ج 77، ص 77 )
و نيز فرمود: نماز، به منزلة پرچم و آرم و نشانة مكتب اسلام است . ( متقي هندي، كنزالعمّال في السنن و الافعال، ج 7 ص 279 )
امام علي (ع) در اين باره فرمود: «مردم نماز را بر عهده گيريد و آن را حفظ كنيد، زياد نماز بخوانيد، و با نماز خود را به خدا نزديك كنيد… همانا نماز، گناهان را چونان برگ ‌ هاي پائيزي فرو مي ‌ ريزد و غُل و زنجيرگناهان را از گردن ‌ ها مي ‌ گشايد . ( نهج البلاغه، خطبه 199، ص 307 )
از امام حسن مجتبي(ع) سؤال شد: چرا بهترين لباس ‌ ها را به هنگام نماز مي ‌ پوشيد؟ فرمود: خداي بزرگ زيباست و زيبايي را دوست دارد. پس من براي پروردگارم خود را آراسته مي ‌ كنم؛ زيرا خداوندمي ‌ فرمايد: نزد هر مسجدي خود را آراسته كنيد. به همين دليل دوست دارم بهترين لباس ‌ هايم را بپوشم . ( دشتي، مجموعه نهج ‌ الحياة (فرهنگ سخنان امام حسن (ع ) ،ص 547 ، 548 )

 

دانلود فایل