پاورپوینت خوشه صنعتي (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت خوشه صنعتي (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت خوشه صنعتي (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-خوشه-صنعتي-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 12 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم الله ا لرحمن الرحیم
موضوع: خوشه های صنعتی و طرح ریزی کارآفرینی
تعريف خوشه صنعتي (Industrial Cluster)
خوشه صنعتي به مجموعه ‌ اي از واحدهاي کسب و کار (Enterprises) اطلاق مي ‌ شود که در يک منطقه جغرافيايي و يک گرايش صنعتي متمرکز شده و با همکاري و تکميل فعاليت ‌ هاي يکديگر، ‌ به توليد و عرضه تعدادي کالا و خدمات مي ‌ پردازند و از چالش ‌ ها و فرصت ‌ هاي مشترک برخوردارند .
عموماً ‌ خوشه ‌ ها تعداد زيادي واحدهاي اقتصادي خرد، کوچک و متوسط را دربر مي ‌ گيرند که از نظر جغرافيايي، ‌ اين واحدها مي ‌ توانند در سطح روستا، شهر و يا شهرستان پراکنده باشند .
بدين ترتيب، مشخصه ‌ خوشه ‌ هاي صنعتي؛ تمرکز جغرافيايي، همکاري در تکميل فعاليت ‌ هاي يکديگر، ‌ توليدات و خدمات مشترک و همين ‌ طور چالش ‌ ها و فرصت ‌ هاي مشترک است .
یکی از استراتژی‌های توسعه اقتصادی که در خلال سالهای اخیر توجه زیادی به آن شده است، توسعه از طریق خوشه‌های صنعتی است.
علت اصلي در رشد سريع خوشه صنعتي به دليل اتباط با موضوعاتي مانند مديريت با‍‍‍‍‍‍‍‍زرگاني، سياست هاي اقتصادي ، فرهنگي واجتماعي است . در بحث خوشه هاي صنعتي روي انواع تجمعات اقتصادي كه در توسعه شهرهاي بزرگ به كار مي رود بحثي نداريم .
مارشال معتقد است سازمانها بنا به دلایل زیر می‌خواهند در یک مکان قرار گیرند: اول اینکه، این کار به آنها اجازه می دهد از لحاظ تأمین نیروی کار متخصص و ماهر در مضیقه نباشند. دوم اینکه سازمانها می‌توانند ورودیهای خاص یک صنعت مانند فناوری یا سرمایه گذاری را به صورت مشترک استفاده کنند. سوم، سازمانهایی که از نظر جغرافیایی به هم می پیوندند، می توانند حداکثر جریان اطلاعات و ایده های نو را خلق کنند. به عبارت دیگر، دانش تولید، فنی و بازار راحت تر تسهیم و سریعتر به خلاقیتهای ارزشمند تبدیل خواهدشد.
تعریف ما از خوشه های صنعتی شامل نگاه مارشالی به صرفه جویی در مقیاسهای شهری بویژه مکانی است. اما مشخصاً از مفهوم تجمیع جداست، چراکه تعاملات دانشی در خوشه تصادفی نیست و برعکس، کاملاً آگاهانه است، ساختاری اجتماعی دارد و برای رقابتی باقی ماندن ارزش قائل است.
در گذشته خوشه هاي صنعتي را بر اساس مزا يا ي اقتصادي از نظر نزديكي جغرا فيا يي دسته بندي مي كردند اما امروزه خوشه هاي صنعتي را بر اساس مزا ياي رقابتي دسته بندي مي كنند . قدرت يك خوشه به عوامل زير بستگي دارد. استراتژي شركت ، محيت وشرايط نهادها ، محيط وشرايط تقاضا ، صنايع وابسته و پشتيبان سياستها و مشوقهاي دولت . . .
مفهوم کارآفرينی:
كارآفريني مفهومي است كه تاكنون از ديدگاههاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته است و همه بر اين باورند كه كارآفريني( Entrepreneurship ) موتور محركه توسعه اقتصادي كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه است. سه دليل مهم كشورها براي توجه به مقوله كارآفريني , توليد ثروت , توسعه تكنولوژي و اشتغال مولد است.درحالي كه در كشور ما به اشتباه اين مفهوم صرفاً با اشتغال زايي مترادف شده و فقط براي حل مشكل اشتغال به سمت كار آفريني پيش مي رويم .
عناصر به كار گيرنده و دگرگون كننده دانش در خوشه هاي صنعتي :
در اين قسمت به بررسي نقش مديريت دانش در توسعه خوشه صنعتي و اهميت دانش در شناخت خوشه مي پردازيم .
توضيح در قالب يك مثال ، عناصر به کارگیرنده دانش شامل نگهداری یا توسعه ظرفیت استفاده از حالتهای موجود تولید، آموزش کارگران در زمینه روالهای تثبیت شده بهره برداری یا در بستر خوشه و تقلید از شیوه های تولید شرکتهای مجاور می شود. عناصر دگرگون کننده دانش نیز مدیریت فرایندهای نوآوری، طراحی و ساخت محصولات یا جست و جو، انتخاب، اقتباس و شبیه سازی محصولات جدید یا فناوریهای فرایند تولید (از خارج خوشه) را شامل می شود.

 

دانلود فایل