پاورپوینت تقاضای القایی خدمات سلامت مهمترین چالش بخش سلامت (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت تقاضای القایی خدمات سلامت مهمترین چالش بخش سلامت (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت تقاضای القایی خدمات سلامت مهمترین چالش بخش سلامت (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-تقاضای-القایی-خدمات-سلامت-مهمترین-چالش-بخش-سلامت-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

تقاضای القایی خدمات سلامت مهمترین چالش بخش سلامت
به نام خدا
تعریف تقاضای القایی
به انجام مراقبت یا فروش خدمت غیر ضروری به بیماران یا مراجعین به سیستم سلامت که با اعمال قدرت و سفارش افراد متخصص این سیستم اجرا می شود تقاضای القایی اطلاق می شود
تقاضای القایی ارايه كنندگان خدمات سلامت زمانی است که آنها بر روی تقاضای بیمار برای انتخاب مراقبت های بهداشتی درمانی تاثیر بگذارند، به گونه ای که بهترین انتخاب برای درمان بیمار نباشد و موجب القا تقاضا غير ضروري به بيمار شوند
شروع کننده القای تقاضا
1 – القای تقاضا از سوی پزشک
نقش اصلی پزشک به ع ن وان تعیین کننده مسیر درمان که می تواند آگاهانه ( به دلیل کسب درآمد بیشتر یا … ) و یا ناآگاهانه (به دلیل عدم علم ، تجربه و مهارت ) القای تقاضا کند .
2 – القای تقاضا از سوی بیمار
بیمار می تواند به دلیل عدم آگاهی ، ارزان بودن خدمات ، تحت پوشش بیمه تکمیلی بودن ویا مبتلا بودن به بیماری های روان تنی درخواست خدمات مختلف بخش سلامت ( سرپایی ، تشخیصی ، بیمارستانی خصوصا دارو ) را بنماید ، جالب توجه اینکه تیم سلامت در کاهش میزان ابن تقاضا ار طریق افزایش سطح آگاهی نقش تعیین کننده ای دارند .
علل زیربنایی موثر بر تقاضای القایی
3 – القای تقاضا از سوی شخص ثالث
شخص ثالث می تواند سیستم بهداشتي درمانی، موسسات ، همراه بیمار و پرسنل بهداشتی درمانی به غیر از پزشک باشد که هر کدام اراین افراد یا موسسات می توانند به دلایلی مشابه با دلایل بیان شده در بندهای دو و سه این القای تقاضا راانجام دهند.
علل اجتماعی موثر بر تقاضای القایی
4 – القای ترکیبی تقاضا (پزشک، بیمار و شخص ثالث)
شامل پیچیده بودن پزشکی
مدرن شدن نیازها
چند بعدی بودن پدیده سلامت
عدم تقارن اطلاعات بين ارايه كننده خدمت و مصرف كننده
عدم قطعیت بالینی
باورهای نادرست مردم
تبلیغات

 

دانلود فایل