پاورپوینت تعریف و اصول مدیریت عملکرد

پاورپوینت تعریف و اصول مدیریت عملکرد

پاورپوینت تعریف و اصول مدیریت عملکرد

پاورپوینت تعریف و اصول مدیریت عملکرد

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2.122 مگا بایت
تعداد صفحات 225
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل
*این پاورپوینت در مورد تعریف مدیریت عملکرد، مدیریت، ارزیابی واندازه گیری عملکرد سازمانها در225اسلاید زیبا شامل تعریف و مقدمه،مدیریت، ارزیابی واندازه گیری عملکرد سازمانها،مدیریت عملکرد،اصول سیستم مدیریت عملكرد،تعریف مدیریت ،عملكرد چیست،عوامل موثر بر عملکرد،مدیریت و رهبری،تمركز بر مدیریت عملکرد،اندازه گیری عملكرد و چرخه مدیریت،ارزیابی عملکرد،ویژگی های سیستم مدیریت عملكرد،مشكلات اندازه گیری عملكرد،برنامه های ارزیابی عملكرد ….می باشد.
*ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است ، وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولیداست .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج ان است نه شیوه انجام ان عمل.

*مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.
واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن .»

*عملكرد به عنوان یک مفهوم چالشی و پیچیده

*ذی نفعان متفاوت (مصرف كنندگان، ارائه دهندگان، دولت و … ) با علایق و اولویت های متفاوت
*به سختی اندازه گیری می شود.
*قبل از دهه 1980 اندازه گیری عملكرد بندرت صورت می گرفت.
*با افزایش فشار از جانب افكار عمومی برای پاسخگویی، به اندازه گیری عملكرد توجه بیشتری شد.
*اطلاعات سخت(hard information)در مورد شاخص های عملكردی
*اطلاعاتنرم(soft information)(داده های كیفی مثل دیدگاه كارمندان)
*یک ارزیابی عملكرد فقط با یک معیار اندازه گیری نیازهای تمامی استفاده كنندگان نهایی را برآورده نمی كند