پاورپوینت تاثیر آفات و سموم بر محیط زیست 1 (با کیفیت) 💯

دانلود پاورپوینت تاثیر آفات و سموم بر محیط زیست 1 (با کیفیت) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت تاثیر آفات و سموم بر محیط زیست 1 (با کیفیت)

پاورپوینت-تاثیر-آفات-و-سموم-بر-محیط-زیست-1-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 24 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
تاثیر آفات و سموم بر محیط زیست
تاريخچه استفاده از سموم
در طول تاريخ بعضي از بندپايان بعنوان دشمن انسان در جهت كاهش محصولات كشاورزي و ناقل بيماري ها شناخته شده ‎ اند و انسان از بدو پيدايش و بويژه ازآغاز متمدّن شدن،همواره ب ه دنبال روشهاي مقابله با اين دشمنان بوده است. در زمان هاي قديم انسان از مواد طبيعي موجود مانند مواد معدني و گياهي براي مبارزه استفاده مي ‎ نمود ، لازم به ذكر است كه تا قبل از شروع جنگ جهاني 2 اكثر مواد شيميايي استفاده شده بر عليه آفات از مواد معدني چون آرسنيك و گوگرد بودند, و به طور همزمان، استفاده از گياهاني همچون گل پيرتروم, نيكوتين و روتنون نيز مرسوم بود. دهة 1940 .م آغازي بود كه در آن « انقلاب حشره ‎ كش ها » بوقوع پيوست.
در آن زمان سم DDT در سطح وسيعي ب ه عنوان حشره ‎ كش مورد استفاده قرار گرفت.خاصيت حشره ‎ كشي اين ماده توسط Paul Muller در سال 1939 كشف شد و ب ه خاطر اين كشف و استفاده از آن در كنترل بسياري از بيماريها جايزه صلح نوبل درسال 1948 را ازآن خودساخت و متعاقباً سم DDT در سطح وسيع تري توليد و مصرف گرديد و توليد صنعتي ساير سموم نيز ادامه يافت.
با كشف سم DDT و استفاده از آن در از بين بردن حشرات, سازمان جهاني بهداشت اين ماده را ب ه نام ( گلولة سحرآميز ) ناميد و ا دعا نمود با در دست داشتن آن قادر به ريشه ‎ كني بسياري از بيماريها و ازجمله بيماري مالاريا خواهد بود.كه اين موضوع با بروز مقاومت به سموم در حشرات با شكست مواجه شد.
آفت کش ها تا کنون حدود هشت میلیون ماده ی شیمیایی انسان ساخت شناسایی شده است که حدود هفتاد هزار ترکیب آن استفاده رایج دارند. یکی از این ترکیبات شیمیایی که هر روز با پیشرفت علم و فناوری بر تعداد و مقدار مصرف آن ها در محیط افزوده می شود آفت کشهایی هستند که برای مبارزه با آفات کشاورزی و بهداشتی به طور وسیعی استفاده می شود.ب ه طور کلی آفت کش ماده یا مخلوطی از مواد است که برای پیشگیری ، نابودی یا کنترل آفات شامل ناقلین بیماری های انسانی و حیوانی یا گونه های ناخواسته گیاهی و حیوانی بکار می رود. اغلب آفت کش ها علاوه بر ماده ی موثر، دارای مواد حامل و هم چنین حلال ها و ترکیباتی هستند که جذب و ویژگی های دیگر آفت کش ها را بهبود می بخشد بخش بزرگی از آفت کش های تجاری را مواد بی اثر تشکیل می دهد که اثرات مضر آنها ممکن است از عاملهای موثر بیشتر باشد، اما در بحث مربوط به اثرات بهداشتی آفت کشها کمتر سخنی از آنها به میان می آید.

 

دانلود فایل