پاورپوینت بازار انحصار چند جانبه (با کیفیت) 💯

دانلود پاورپوینت بازار انحصار چند جانبه (با کیفیت) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت بازار انحصار چند جانبه (با کیفیت)

پاورپوینت-بازار-انحصار-چند-جانبه-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
بررسی و تحلیل ساختار بازار انحصار چند جانبه
مقدمه
بازار: همه خریداران و فروشندگانی که به داد و ستد کالا یا خدمت خاص می پردازند.
ساختار بازار: سامانه تعداد تولید کنندگان محصولی خاص که در تعامل با خریداران هستند. انواع حالت‌های ساختار بازار به صورت زیر است:
رقابت کامل : تعداد زیادی خریدار و فروشنده با کالا و خدمت یکسان در بازار وجود دارند.
رقابت انحصاری : تعداد زیادی فروشنده یک نوع محصول خاص و تعداد زیادی خریدار وجود دارند، ولی فروشندگان از طریق ایجاد تمایز در محصولات خود به رقابت می‌پردازند.
انحصار چندجانبه : تعداد معدودی فروشنده و تعداد زیادی خریدار وجود دارد.
انحصار کامل: فقط یک فروشنده و تعداد زیادی خریدار در بازار وجود دارد.
انحصارکامل در طرف تقاضا : تنها یک خریدار و تعداد زیادی عرضه کننده در بازار وجود دارد .
انحصار چندجانبه در طرف تقاضا : در این حالت، تعداد فروشندگان محصول در بازار بسیار زیاد است، ولی تعداد کمی خریدار در بازار وجود دارد.
( جزئیات ساختار بازار و ویژگی آنها در صفحه 42 کتاب )
بازار انحصار چند جانبه
در اين ساختار، فعاليت هر فروشنده بر رفتار ديگر فروشندگان تأثير خواهد گذاشت.
در ساختار بازار انحصار چند جانبه وابستگي متقابل بين بنگاههاي صنعت مهمترين ويژگي منحصر به فرد بازار انحصار چند جانبه در مقايسه با ساختار ساير بازارهاست. اين وابستگي متقابل نتيجه طبيعي تعداد معدود آنهاست ؛ زماني كه يكي از آن بنگاهها قيمت خود را كاهش دهد، با تبليغات و نيز معرفي مدلهاي جديدي از محصول، سهم فروش خود را افزايش خواهد داد. در اين حالت، منحني تقاضا به سمت بالا منتقل مي شود و ساير انحصارگران عكس العمل نشان مي دهند. حال، عكس العمل هاي زياد و متفاوتي توسط ساير انحصار گران چند جانبه در مقابل عمل انحصارگر اول بروز مي كند .
مدل هاي انحصار چند جانبه
شرايط
مدل اقتصادي
وجود دو بنگاه در بازار، يكسان بودن هزينه توليد محصول براي دو بنگاه، ناتوان بودن براي تشخيص وابستگي متقابل
كورنات
وجود دو بنگاه در بازار، ثابت تصور كردن قيمت محصول به جاي ميزان توليد
برتراند
وجود دو بنگاه در بازار، مشابه بودن منحني تقاضا براي محصولات هر بنگاه و محدوديت ظرفيت توليدي
اج. ورث
برقراري شرايط مدل كورنو، توانايي تشخيص وابستگي متقابل دو انحصارگر
چمبرلين
وجود داشتن چند بنگاه در بازار، شكسته شدن منحني تقاضا، انعطاف ناپذير بودن قيمت، ناتواني در تغيير مقدار تقاضا با استفاده از نوسانات قيمت، استفاده از عوامل رقابتي بجز قيمت نظير: كيفيت، تنوع مارك و مانند اينها
سوئيزي
وجود داشتن چند بنگاه در بازار، سياستگذاري متمركز بنگاه ها براي هدايت بازار، وجود اشتن دو حالت تباني كامل و متمركز و نيز تا حدي انعطاف پذير با سهميه بندي بازار
كارتل

 

دانلود فایل