پاورپوینت آشنایی با شبکه های کامپیوتر

پاورپوینت آشنایی با شبکه های کامپیوتر

پاورپوینت آشنایی با شبکه های کامپیوتر

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

پاورپوینت آشنایی با شبکه های کامپیوتر

پاورپوینت آشنایی با شبکه های کامپیوتر

مشخصات فایل

تعداد صفحات 15
حجم 99/206 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت آشنایی با شبکه های کامپیوتر جهت رشته کامپیوتر در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

تاریخچه شبکه: شبکه در سال 1960 متولد شد . و نام اولین شبکه Arpanet بود که این شبکه به منظور ایجاد ارتباطات بین پایگاه های نظامی با استفاده از خطوط تلگراف و تلفن که در آن زمان وجود داشت ایجاد شد . درسال 1970 مراکز علمی )مراکز تجاری ( به این شبکه پیوستند . نکته قابل توجه این است که شبکه ها تا سال 1980 منسجم نبودند اما از سال 1980به بعد با هم ادغام شدند و Internet را تشکیل دادند . در سال 1989 وب سایت ها به دو منظور ایجاد شدند 1 )انتقال اطالعات 2 )یکجا و منسجم قرار گرفتن اطالعات زیرا تا قبل از 1989 اطالعات یک جا قرار نداشتند و همچنین امکان انتقال اطالعات نیز وجود نداشت . در سال 1990 اینترنت عمومی شد . و در سال 2000 TV IP ;IP VOها به روی کار آمدند .

 

 

 

1-2 انواع شبکه ها :

شبکه ها را بر اساس فاصله کامپیوتر ها از هم تقسیم بندی می نمایند. 1 .Lan( شبکه محلی ( : فاصله کامپیوتر ها از هم در حد یک ساختمان است . و حدودا تا شعاع 200 متر را پوشش می دهد . 1 جزوه درس شبکه مهدی اکبری 2 .Man( شبکه سهری ( : فاصله یک شهر را پوشش میدهد . حدودا 20 کیلومتر 3 .Wan( شبکه های گسترده( : مثل اینترنت محدودیت جغرافیایی ندارد . Wide Area Network 2 جزوه درس شبکه مهدی اکبری نکته قابل توجه این است که : میانگین سرعت در شبکه های گسترده کمتر از شهری و هر دو شبکه گسترده و شهری کمتر از شبکه های محلی می باشد پس هر چه فاصله کمتر سرعت باالتر است . 1-3 سه دلیل استفاده ازشبکه: 1 .تبادل اطالعات 2 .استفاده اشتراکی از منابع 3 .انجام محاسبات پیچیده : بعضی از محاسبات توسط یک کامپیوتر قابل انجام نیست و مجبور می شویم از چند کامپیوتر با هم استفاده نماییم که این مساله نیاز ما را به شبکه زیاد می کند .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢