پاورپوینت آشنایی با سازوکار توسعه پاک (با کیفیت) 💯

دانلود پاورپوینت آشنایی با سازوکار توسعه پاک (با کیفیت) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت آشنایی با سازوکار توسعه پاک (با کیفیت)

پاورپوینت-آشنایی-با-سازوکار-توسعه-پاک-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 34 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم ا… الرحمن الرحیم
آشنایی با سازوکار توسعه پاک
اقدامات جهانی برای مقابله با تغییر اقلیم
نخستين واكنشهاي بين المللي 1990-1988
سال 1988 نقطه عطفي در روند پيدايش رژيم تغيير اقليم بود. تا آن زمان موضوع تغيير اقليم بطور عمده از سوي فعالان غيردولتي در درجه اول و دانشمندان جهان مطرح و اداره مي ‌ شد، اما در اين سال موضوع به صورت يك مقوله بين دولتي در آمد.
دوره 1988 تا 1990 يك دوره گذار بود و تركيبي از فعاليت ‌ هاي دولتي و غيردولتي منجر به شكل ‌ گيري “مجمع بين الدول تغيير اقليم (IPCC) ” به وسيله سازمان جهاني هواشناسي و برنامه محيط ‌ زيست ملل ‌ متحد گرديد .
کنوانسیون تغییر آب و هوا در سال 1992 در اجلاس ریو با هدف تثبیت غلظت گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیتهای صنعتی در سطحی که از آسیب های ناشی از تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان و حیات روی زمین بکاهد تدوین گردیدو توسط 154 كشور (به همراه اتحاديه اروپا) امضاء شد و از سال 1994 اجرایی گردید. اهم اهداف کنوانسیون و فعالیتهای مرتبط با آن به قرار زیر است :
اقدامات جهانی برای مقابله با تغییر اقلیم
کنوانسیون تغییر آب و هوا هدف مشترک ولی تعهدات متفاوتی را برای کشورهای مختلف درنظر گرفته است. ماده 4 کنوانسیون که مربوط به تعهدات است بیان می دارد که کلیه متعاهدین به کنوانسیون دارای هدف مشترک با مسئولیتهای متمایز هستند. ماده 4.7 بیان می دارد که انجام تعهدات کشورهای در حال توسعه به کنوانسیون منوط به اجرای موثر تعهدات مالی و انتقال تکنولو ژ یکی کشورهای توسعه یافته است.
همچنین ماده 4.8 و 4.10 كنوانسیون بیان می دارد که اعضاء باید توجه کامل به وضعیت کشورهای در حال توسعه که بشدت از ا ثرات سوء تغییر اقلیم یا اقدامات مقابله ای کشورهای توسعه یافته آسیب می بینند نظیر کشورهای جزیره ای کوچک یا کشورهای که در اقلیم خشک و نیمه خشک یا نواحی کوهستانی قرار دارند و یا اقتصاد آنها متکی به درآمدهای ناشی از استخراج و فرآوری و صادرات سوختهای فسیلی است ، داشته باشند.
کنوانسیون تغییرآب و هوا و اهداف آن

 

دانلود فایل