پاورپوينت تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری

پاورپوينت تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری

دانلود پاورپوينت تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

پاورپوينت تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری

دانلود پاورپوينت تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری

مشخصات فایل

تعداد صفحات 15
حجم 287/16 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوينت تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری جهت رشته مديريت قالب 15 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

 

بهره گیری از تحلیل هایی که با استفاده از اندازه گیری و ارقام جمع آوری شده صورت می گیرد، به کیفیت سیستم اندازه گیری ارتباط دارد. اگر کیفیت سیستم اندازه گیری و در نتیجه، کیفیت ارقام حاصل از آن پایین باشد، تجزیه و تحلیل فرایند اعتبار مناسبی نخواهد داشت.

 

 

 

 

 علاوه بر ISO9000 در VDA و بخصوص در QS9000، بر انجام برخی از مطالعات به منظور تعیین توانایی سیستم اندازه گیری تأکید شده است. بنابراین باید مطالعات آماری مناسبی برای تجزیه و تحلیل تغییرات سیستم اندازه گیری تحت عنوان «تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری (MSA)»انجام گیرد.

 

 

 

 

فرایند اندازه گیری، فرآیندی تولیدی است که محصول آن ارقام است. داشتن چنین دیدگاهی نسبت به فرایند اندازه گیری بسیار مفید است، زیرا با این دیدگاه، تمامی تکنیک ها و ابزارهایی را که در فرآیندهای تولید استفاده می شوند می توان به کار گرفت. در شکل زیر این فرایند نشان داده شده است.

 

 

 

با استفاده از شاخص های cg وcgk می توان تکرار پذیری و تمایل را بطور همزمان ارزیابی کرد. در واقع، هر گاه بازه ای را در دو طرف میانگین واقعی فرایند تولید (Xm) در نظر بگیریم که اندازه اش n% محدوده نوسان های فرایند تولید و یا محدودۀ مشخصات فنی باشد،

 

 

 

 

 

قرار گرفتن محدوده نوسان های ابزار اندازه گیری در این بازه، به معنای توانا بودن ابزار است. معمولا ً در صورت مقایسۀ محدوده نوسان های ابزار با محدوده نوسان تولید از n=15%و در صورت مقایسۀ محدوده نوسان های ابزار با محدوده مشخصات فنی از n=20%استفاده میشود. شکل پایۀ ریاضی این شاخص ها را شرح می دهد.   

 

 

 

 

فهرست مطالب
فرایند اندازه گیری
خطاهای سیستم اندازه گیری
تعیین میزان تمایل سیستم اندازه گیری
توانایی ابزار اندازه گیری
مراحل محاسبۀ شاخص توانایی ابزار اندازه گیری
جدول معیار پذیرش
تکرار پذیری و مراحل محاسبه تکرار پذیری
تکثیر پذیری
مراحل محاسبه تکثیر پذیری و شاخص R&R
اظهار نظر در مورد شاخص R&R
مقادیر RF


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢