هند بوک جوشکاری

هند بوک جوشکاری

هند بوک جوشکاری

هند بوک جوشکاری

دسته بندی مکانیک
فرمت فایل docx
حجم فایل 1.776 مگا بایت
تعداد صفحات 204
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

تاریخچه جوشکاری

چون احتیاجات بشر ، اتصال و جوش در همه موارد را خواستاربوده است، لذا مثلاً از رومی‌های قدیم ، فردی به نام”پلینی”از لحیم به نامآرژانتاریم وترناریماستفاده می‌کرد که دارای مقداری مساویقلعوسرببود وترنایمدارای دو قسمت سرب و یک قسمت قلع بود که هنوز هم با پرکنندگیمورد استفاده قرار می‌گیرند.
دقت وترکیباتشیمیاییو دستگاههای متداول طلاسازی از قدیم‌الایام در جواهرات با چسباندن ذراتریزطلابر روی سطح آن با استفاده از مخلوطنمکومسو صمغ آلی که با حرارت ، صمغ را کربونیزه نموده ، نمک مس را به مس احیاء می‌کنند وبا درست کردن آلیاژ طلا ، ذرات ریز طلا را جوش می‌دهند و تاریخچه ای به شرح زیردارند:

·”برناندوز”روسی در 1886 ، قوس جوشکاری را مورد استفاده قرار داد.

·”موسیان”در 1881 قوس کربنی را برای ذوبفلزاتمورد استفاده قرار داد.

·”اسلاویانوف”الکترودهای قابل مصرف را در جوشکاری بکار گرفت.

·”ژول”در 1856 به فکر جوشکاری مقاومتی افتاد.

·”لوشاتلیهدر 1895 لولهاکسی‌استیلن__ راکشف و معرفی کرد.

·”الیهو تامسون”آمریکائی از جوشکاری مقاومتی در سال 7-1876 استفادهکرد.

چونعلم جوشکاریهمراه با گنج تخصصی بود، یعنی هر جوشکار ماهر در طی تاریخدرآمد زیادی داشت، سبب شد که اسرار خود را از یکدیگر مخفی نمایند. مثلاً هنوز هم درمورد لحیم آلومینیوم و آلیاژ ، آن را از یکدیگر مخفی نگه می‌دارند. در جریان جنگهایجهانی اول و دوم جوشکاری پیشرفت زیادی کرد. احتیاجات بشر به اتصالات مدرن – سبک–محکم و مقاوم در سالهای اخیر و مخصوصاً بیست سال اخیر ، سبب توسعه سریع این فنگردید و سرمایه‌گذاری‌های عظیم چه از طرف دولتها و چه صنایع نظامی و تخصصی در اینمورد اعمال گردید و مخصوصاً رقابت‌های انسانها درعلومهسته‌ای(که فقط برای صلح باید باشد ) ، یکی دیگر از علل پیشرفت فوق سریع اینفن در چند ده سال اخیر شد که بهعلم جوشکاریتبدیل گردید.

گروههای مختلف جوشکاری

1.لحیم کاری

2.جوشکاری فشاری و پرسی

3.جوشکاری ذوبی

4.جوشکاری زرد