نظریه پایه توسعه استان مرکزی (پاورپوینت ) 💯

دانلود نظریه پایه توسعه استان مرکزی (پاورپوینت ) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

نظریه پایه توسعه استان مرکزی (پاورپوینت )

نظریه-پایه-توسعه-استان-مرکزی-(پاورپوینت-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 12 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسمه تعالی
نظریه پایه توسعه استان مرکزی
در راستای تحقق اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه کشور ، نظریه پایه توسعه ملی و جهت گیریهای آمایش سرزمین و با توجه به ویژگیهای استان، مأموریتها و وظایف اصلی استان به ترتیب بر پایه:
«توسعه صنعت با تأکید بر تکمیل زنجیره ها و شکل گیری خوشه های صنعتی، توسعه کشاورزی و خدمات پشتیبان تولید» استوار خواهد بود. تکیه بر اولویتهای فوق مانع بهره گیری از سایر توانمندیها و ظرفیتهای استان نخواهد بود.
نظریه پایه توسعه استان مرکزی
1-توسعه صنعت با توجه به موقعیت استان در همجواری با قطبهای صنعتی و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و محور ارتباطی شرقی –غربی کشور و ظرفیتهای تولیدی استان، با اولویت صنایع محصولات: شیمایی، پلاستیکی و لاستیکی، فلزی فابریکی، ماشین آلات و تجهیزات، کانی غیر فلزی و صنایع تولید سایر وسایل حمل و نقل با عملکرد ملی و فراملی.
2-توسعه صنایع مکمل فعالیتهای صنعتی مستقر در استان و قطبهای مهم صنعتی همجوار با تأکید بر تکمیل زنجیره های تولید و شکل گیری خوشه های صنعتی، ارتقاء سطح فناوری، افزایش سهم صنایع پاک و غیر آب بر و ساماندهی مکان استقرار واحدهای صنعتی.
اصلی ترین راهبردهای توسعه استان
3-توسعه فعالیتهای بخش کشاورزی با توجه به اقلیم متنوع و دشت های حاصلخیز با اولویت زیر بخشهای زراعت با محصولاتی نظیر(حبوبات،نبابات علوفه ای و غلات)، باغداری و (انار، انگور، پسته میوه جات هسته دار) و تأکید بر جایگاه تخصصی در پرورش گل و گیاه زینتی و پرورش دام و طیور به شیوه صنعتی.
4-ارتقاء سطح فناوری و کیفیت تولید، استفاده ازروش های نوین تولید و آبیاری، گسترش الگوی کشت تخصصی، فشرده سازی و تجاری نمودن تولیدات بخش کشاورزی.
5-توسعه صنایع تبدیلی مرتبط با فرآورده های بخش کشاورزی.
6-بهره برداری بهینه از آبهای موجود با تأکید بر افزایش راندمان مصرف و تأمین آب از طریق تقویت منابع آبهای زیرزمینی و انتقال بین حوضه ای.
7-ارتقاء کیفیت آب شرب با رعایت استانداردهای بهداشتی به ویژه در شهرهای اراک و ساوه.
8-توسعه و نوین سازی فعالیتهای معدنی و گسترش صنایع فرآوری معدنی بویژه در سنگهای تزئینی.
9-گسترش فعالیتهای خدمات برتر در شهر اراک با تأکید بر ارائه خدمات پشتیبان تولید نظیر خدمات مالی، بازرگانی، مشاوره ای فنی مهندسی و خدمات تخصصی درمانی با عملکرد منطقه ای.

 

دانلود فایل