موضوع کارآموزی کارخانه دیبا نخ

موضوع کارآموزی کارخانه دیبا نخ

موضوع کارآموزی کارخانه دیبا نخ

موضوع کارآموزی کارخانه دیبا نخ

دسته بندی نساجی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2.54 مگا بایت
تعداد صفحات 130
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

توضیحات:

موضوع کارآموزی کارخانه دیبا نخ
130صفحه قالب ورد قابل ویرایش

موضوع کارآموزی کارخانه دیبا نخ

130صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

در قدیمیترین نوشته هایی كه دربارة صنعت منسوجات پنبه ای به شكل ابتدایی باقی مانده است ، شواهدی می توان یافت دال بر اینكه ، قبل از شروع عمل ریسندگی ، راههای مختلفی برای استخراج مواد اضافی یا آشغال از پنبه خام مورد استفاده بوده است.

وجود قطعات نسبتاً كوچك آشغال ، حتی در زمانی كه عمل ریسندگی به وسیلة ادوات دستی انجام می شد ، برای تهیة نخهای نازك بسیار نا مطلوب بود . روی این اصل ، برای پاك كردن هر چه بیشتر پنبه از نا خالصی ، از « كمان » حلاجی از راههای مختلف استفاده می كردند . بنابراین تعجب آور نیست كه ، از همان اوایل ماشینی شدن صنعت نساجی ، مخترعین با مسئله استخراج آشغال از پنبه دست به گریبان بودند . طبیعیترین راه حل این مسئله این بود كه توده های فشرده الیاف را به وسیله زدن یا « حلاجی كردن » از هم باز كنند . این عمل در آن واحد دو مزیت داشت ، و آن این بود كه باز كردن پنبه ( كه برای ریسندگی ضروری است ) و زدودن آشغال در یك مرحله انجام گرفت .

پیش از اینكه ماشین پرس روغنی در صنعت نساجی مورد استفاده قرار گیرد ، عدلهای پنبه ابداً فشردگی عدلهای پرس شدة امروز را نداشتند ، و مراحل باز كردن پنبه احتیاج به عملیات مكانیكی زیادی نداشت ؛ بدین سبب پدید آوردن و تكمیل ماشینهای حلاجی ( ماشینهای باز كننده و تمیز كردن پنبه ) به اندازة ماشینهای سایر رشته های دیگر صنعت نساجی مورد توجه قرار نگرفت .

در آخرین سالهای قرن هجدهم صنعت نساجی از شكل یك صنعت خانگی به صورت « سیستم كارخانه ای » درآمد و این تحول سبب شد كه در متخصصین فنی كارخانه ها تحركی ایجاد شود تا هوش و استعداد اختراعی خود را به كار بیندازد ؛ در نتیجه ماشینهایی پدیدار شد كه ماشینهای حلاجی كنونی بر اساس ساختمان آنها طرح شده است .

فهرست برخی ازمطالب:

مقدمه

سیستم حلاجی پنبه

پیدایش بافندگی در ایران

سیستم حلاجی و کاردینگ الیاف کوتاه

چندلاکنی 1 و 2

ریسندگی اپن اند ( چرخانه ای )

مقدمات بافندگی

و… .