مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی (پاورپوینت ) 💯

دانلود مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی (پاورپوینت ) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی (پاورپوینت )

مدیریت-منابع-انسانی-در-صنعت-جهانگردی-(پاورپوینت-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی
 
 
 
عنوان مقاله
نشریه ی بین المللی مدیریت مهمان پذیری شماره 35( سال 2013) صفحات 347-339
رهیافت های مدیریت منابع انسانی در هتل های اسپانیا: تحلیل مقدماتی
بارتوله مه مارکو-لاجارا، مرسدس ابدا-گارسیا
Bartolome Marco- Lajara
Mercedes Ubeda- Garcia
چکیده
 
با وجود اینکه کشور اسپانیا به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می شود، اما شرکتهای گردشگری اسپانیا باید به شکل رقابتی تر عمل کنند تا همواره به جذب گردشگران از سایر کشورها بپردازند. برای نیل به این هدف، بکارگیری استراتژی های منابع انسانی مفید خواهد بود. پژوهش حاضر با هدف شناسایی کارکردهای خاص منابع انسانی است که توسط هتل ها بکار گرفته می شوند. متغیرهای مورد پژوهش همان متغیرهایی هستند که با پروفایل منابع انسانی( تعداد کارمندان، ملیت و جنسیت آنان) و استراتژی های منابع انسانی( استراتژی های استخدام، جذب و آموزش) در ارتباط هستند.
پژوهش بر روی هتل های موجود در منطقه آزاد والنسیا نشان می دهد که رهیافت گونه ی سخت منابع انسانی در آن رایج بوده و اینکه هتل ها بدون در نظر گرفتن طبقه بندی یا استراتژی رقابتی شان( رهیافت فراگیر) از رهیافت های منابع انسانی مشابهی استفاده می کنند.
 
مقدمه
گردشگری یکی از نیروهای محرک در اقتصاد اسپانیا قلمداد می شود. حتی شاید با در نظر گرفتن سهم آن در تولید ناخالص داخلی این کشور( حدود 13 درصد)، بتوان از آن به عنوان مهمترین نیروی محرک اقتصاد اسپانیا عنوان نمود. همچنین با توجه به اینکه کشور اسپانیا، پس از فرانسه و آمریکا، به عنوان سومین مقصد گردشگری بین المللی در دنیا به شمار می رود، اهمیت فعالیت های گردشگری در این کشور نیز مشهود می باشد؛ البته در قالب درآمد گردشگری، پس از کشور آمریکا، در جایگاه دوم دنیا قرار دارد( سازمان جهانی گردشگری، WTO ).
این امر نیز قابل استناد است که اسپانی با رقابت فزاینده ای با سایر مقاصدی( عمدتا کشورهایی که در امتداد سواحل دریای مدیترانه واقع شده اند)، روبه رو است که سالانه شمار زیادی از گردشگران بین المللی را به خود جذب می کنند.
یکی از دلایل احتمالی این وضعیت به میزان رقابت پذیر بودن زیاد شرکتهای خارجی مربوط می شود که خدمات مشابهی را با قیمتی نازل تر از شرکت های اسپانیایی ارائه می دهند.

 

دانلود فایل