مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب 55 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب 55 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 55
حجم 277/673 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

 

 

رولومی  (1994-1909) اضطراب عبارتست از ترسی که در اثر به-خطر افتادن یکی از ارزش های اصولی زندگی شخص ایجاد می شود. ممکن است اضطراب را یک نوع درد داخلی دانست که سبب ایجاد هیجان و به هم ریختن تعادل موجود گردد و چون بشر دائماً به منظور برقراری تعادل کوشش می کند. بنابراین می توان گفت که اضطراب یک محرک بسیار قوی است امکان دارد این محرک مضر باشد این خود بستگی دارد به درجه ترس و مقدار خطری که متوجه فرد است (شاملو،1371،ص40).

 

 

 

نظریه اضطراب راجرز :

اضطراب را نتیجه ادراک تهدید به مفهوم خود انگاره می داند. خود پنداری تحت تأثیر نیاز فرد برای بدست آوردن نظر مثبت و تأیید به اولیا و یا افراد مهم سال های اول زندگی شکل می گیرد. کودک احساس ارزشمندی را براساس ادراکی که از توجه و احترام و ارزیابی دیگران می کند یاد می گیرد. احترام به خود در اثر ارتباط متقابل با اطرافیان و به ویژه اشخاص مهم آموخته می شود (نیاز برای دریافت احساس مثبت از سوی دیگران صفتی است جهان شمول).

 

 

البته به مرور که کودک رشد می کند به نیاز به دریافت محبت و تأییدیه از اولیا با نیازهای درونی را در تضاد قرار می-گیرند وقتی این اتفاق می افتد کودک به این باور می رسد که نیازهای فردی او ارزش دریافت نر مثبت دیگران را ندارد. در اینجاست که تجربه هایی که به نظر می رسد ناهمگون یا خود پنداری هستند منجر به ایجاد حالت هایی از قبیل اضطراب، ترس، بی کفایتی، و بی هویتی می شوند، انسان از مکانیسم های دفاعی مانند انکار یا دلیل تراشی استفاده می کند تا از خطر این تضادها مصون بماند.

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری اضطراب

تعریف عملیاتی اضطراب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های اضطراب

2-1 مقدمه    5
2-2 مبانی نظری و ادبیات پژوهش    8
2-2-1 تاریخچه اضطراب    8
2-2-2 تاریخچه افسردگی    11
2-2-3 تعاریف و نظریههای اضطراب    14
2-2-4 تعاریف و نظریههای افسردگی    23
2-2-4-1 افسردگی از دیدگاه روان پویایی:    27
2-2-4-2 افسردگی از دیدگاه رفتارگرایان:    27
2-2-4-3 افسردگی از دیدگاه شناختی:    28
2-2-4-4 افسردگی از دیدگاه اجتماعی:    29
2-2-5 انواع اضطراب    31
2-2-5-1 اضطراب موقعیتی:    31
2-2-5-2 اضطراب خصیصهای:    31
2-2-6 انواع افسردگی    32
2-2-6-1 افسردگی در نوجوانی    32
2-2-6-2 افسردگی پنهان    32
2-2-6-3 افسردگی اتکائی    33
2-2-6-4 افسردگی رجعتی    33
2-2-6-5 افسردگی پس از زایمان    33
2-2-6-6 افسردگی نوروتیک    33
2-2-6-7 افسردگی عضوی    34
2-2-6-8 افسردگی علاقی    34
2-2-6-9 افسردگی ناشی از موفقیت    34
2-2-6-10 افسردگی ناشی از مصرف دارو    35
2-2-6-11 افسردگی در نتیجه پیری    35
2-2-6-12 افسرگی فصلی    35
2-2-6-13 افسردگی در دانشجویان    36
2-2-6-14 افسردگی در زنان    36
2-2-7 درمان افسردگی براساس نظریه یادگیری    39
2-2-8 انواع درمانهای افسردگی    40
2-2-8-1 شناخت درمانی:    40
2-2-8-2 رفتار درمانی:    41
2-2-8-3 درمان بین فردی    41
2-2-8-4 رواندرمانی تحلیلگرا    41
2-2-8-5 رواندرمانی حمایتی    42
2-2-8-6 گروه درمانی    42
2-2-8-7 رواندرمانی خانواده    42
2-2-9 تعریف کودکان استثنایی    42
2-2-9-1 تعریف آموزش و پرورش استثنایی    44
2-2-10  علل افسردگی معلمان زن :    45
2-2-10-1 معلمی سختترین شغل دنیا (مقدمهای بر استرس معلمان زن)    46
2-2-10-2 نظم دانشآموزان فضا را مناسبتر میکند    47
2-2-10-3 هنر معلم فقط در آموزش نیست    49
2-2-10-4 معلمان زن با استرسهای گوناگونی مواجه هستند    50
2-2-10-5 کنترل کلاس    51
2-2-10-6 برقراری ارتباط با دانشآموزان    52
2-2-11 استرس معلمان زن    56
2-2-11-1 نشانهها و علائم استرس در معلمان زن    57
2-2-11-2 منابع استرس معلمان زن    57
2-2-11-3 ویژگیهای شخصیتی و استرس    57
2-2-11-3 -1 مدیریت زمان    58
2-2-11-3-2 خودپیجویی    59
2-2-11-3-3 خودآرامبخشی    59
2-2-11-3-4 مثبت اندیشی    60
2-2-11-3-5 گشودگی    60
2-2-11-3-6 افزایش تواناییها و مهارتها    61
2-2-11-4 آثار تخریبی استرس شدید در تدریس    62
2-2-12 منابع شایع استرس    63
2-2-13 رابطه رضایت شغلی با استرس    64
2-2-13-1 مهار استرس با استفاده از رژیم غذایی    65
2-2-13-2 تأثیر خنده بر کاهش استرس    67
2-2-13-3 برخورد عملی با استرس    67
2-2-14  عصبانیت و راههای پیشگیری از آن    68
2-2-14-1 عصبانیت و راهحل آن    70
2-2-15  اضطراب عامل مرگ بیماران قلبی است    73
2-2-16 شخصیت تیپ آ    74
شخصیت نوروتیک    76
مدرسه سالم    78
2-2-17 افزایش روحیه کارکنان    83

2-3 پیشینه های پژوهش    84
2-3-1 پیشینه داخلی    84
2-3-2 پیشینه خارجی    87
2-4 جمعبندی و چهارچوب نظری تحقیق    89

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢