مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى 94 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى 94 صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى 94 صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 94
حجم 253/960 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

عواطف در دوره نوجوانى به امور خاصى تعلّق مى گيرد كه شايد در ابتداى امر متناقض به نظر برسند؛ مثل ترس و خشم كه نوجوان از طرفى مى ترسد و از طرف ديگر خشم مى كند.
الف ـ ترس: برخى تحقيقات نشان مى دهد كه نوجوان در اوايل بلوغ هنوز برخى ترس هاى كودكى را دارد؛ مثل ترس از اشباح كه به تدريج، اين ترس ها را از خود دور مى كند. موضوع ترس در نوجوانى ممكن است اين موارد باشد:
1- ترس هاى مدرسه اى؛ مثل ترس از امتحان، كوتاهى در انجام تكاليف، تمسخر و استهزاى معلمان و هم كلاسان و اجبار به شركت در بحث گروهى و سخنرانى؛
2- ترس هاى بهداشتى كه به شكل ترس از حوادث ناگهانى، مصيبت ها، بيمارى و مرگ ظاهر مى شود؛ 
3- ترس هاى خانوادگى كه هنگام بيمارى افراد خانواده يا مشاجره آن ها مشاهده مى شود؛
4- ترس هاى اقتصادى كه از پايين آمدن سقف اقتصادى خانواده ناشى مى شود؛
5- ترس هاى اخلاقى كه به صورت احساس گناه در هنگام خطا و اشتباه ظاهر مى شود؛
6- ترس هاى جنسى كه ناشى از نگرانى كيفيّت ارتباط با جنس مخالف واختلال احتمالى كاركرد اعضاى تناسلى اومى باشد(رحمتی، 1390).  

 

نمودها و مظاهر ترس: 
الف)- اضطراب و دلواپسی که معمولا علت آن روشن نیست؛
ب)- کم رویی که با ترس از وضع موجود در محیط همراه است و از توجه نوجوان به خویش ناشی می شود؛
ج)- پریشانی که با ترس همراه است و هنگام نومیدی و نیافتن راه گریز از وضع موجود، پیدا می شود و همچنین ترس از استهزای دیگران یا افراط در تعریف و تمجید که او را پریشان می کند؛
د)- افسردگی که غالباً نتیجه یادآوری ناکامی ها، شکست ها و غم خوردن های پیشین است(شعاري نژاد، 1386)

 

 

ب – خشم: عوامل خشم در نوجوان عبارت است از:
1- به تعویق انداختن: او اگر نتواند در فعالیتی که انجام می دهد موفق شود یا او را از گفت وگو، خواب یا غذا منع کنند و کارش را به تعویق اندازند؛
2- احساس ستم و محرومیت: وقتی از اعضای خانواده، معلم یا دوستان نسبت به خود ستمی احساس نماید یا دیگران به نزدیکان او ظلمی کنند؛
3- تعدی به حریم و مقدسات فرد: مثل این که کسی به خط و فکر و دین نوجوان توهین کند؛
4- وضع مزاجی: مزاج نوجوان از عوامل طبیعی خارجی متاثر می شود؛ مثلاً اگر باد تند بوزد یا گرما شدید باشد یا دیر به ماشین برسد خشمگین می شود(رستمی، 1390). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری کنترل عواطف

تعریف عملیاتی کنترل عواطف

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عواطف در دوره نوجوانى

2-2- مباني نظري مربوط به کنترل عواطف     16
2-2-1- تعریف عواطف      16
2-2-2- ويژگى هاى رشد عاطفى نوجوان     16
2-2-3- انواع عواطف در دوره نوجوانى     17
2-2-4- مقدمه ای بر کنترل عواطف     18
2-2-5- عوامل عاطفى و همبستگى اجتماعى    20
2-2-6- پرورش عواطف       21
2-2-7- احساسات       23
2-2-8- راهبردهاي کنترل احساسات ناخوشایند    24
2-2-9-  کنترل براساس یادگیری عاطفی    25
2-2-10- عوامل تعيين كننده جو عاطفي خانواده    26
2-2-11- بررسي مفاهيم مربوط به مؤلفه هاي کنترل عواطف    27

1- خشم
ویژگی افراد ماهر در تخلیه خشم:
2-2-11-1-2- دیدگاه های نظری خشم
2-2-11-2- افسردگي 
2-2-11-2-1- تعريف افسردگي: 
علايم افسردگي: 
– انواع اختلال افسردگی
افسردگی یك‌قطبی: 
علایم و نشانه‌های هیجانی
نشانه‌های شناختی: 
نشانه‌های انگیزشی: 
 نشانه‌های جسمانی: 
 افسردگی دوقطبی: 
نشانه‌های شیدایی: 
2-2-8-2-4- ديدگاه‎هاي افسردگي
درمان افسردگي از نقطه‎نظر يادگيري: 
2-2-11-3- اضطراب
2-2-11-3-1- نشانه هاي اضطراب كدامند؟
2-2-11-3-2- انواع اضطراب
2-2-11-4- عاطفه مثبت
2-2-11-4- 1- اهمیت مطالعه عواطف مثبت
2-2-11-4- 2- نقش عاطفه در تفکر و شناخت

يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢