مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی 42 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی 42 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی 42 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 50/785 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت می باشد که در ابتدا مبانی نظری عملکرد تحصیلی تشریح می شود. در ادامه پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیردعملکرد تحصیلی، عبارت است از کلیه فعالیت ها و تلاش هایی که یک فرد در جهت کسب علوم و دانش و گذراندن پایه ها و مقاطع تحصیلی مختلف در مراکز آموزشی از خودنشان می دهد. عملکرد تحصیلی عبارتست از درجه و میزان موفقیت فرد در امتحانات پایان ترم تحصیلی مدارس که از نمره صفر تابیست تعیین می گردد(مارتین وهمکاران ،2006).

 

 

عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی

1-عوامل فردی 
 بيابانگرد(1382) عوامل فردی را متشکل از موادی همچون هوش، انگيزه، عزت نفس، هدف گزينی، شيوه های مطالعه و ميزان دقت و تمرکز می داند. هوش را می توان از عمده ترين و تعيين کننده ترين عوامل موثر در عملکرد تحصيلی به شمار آورد. هوش هر فرد را می توان به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسيم کرد که هوش عمومی شامل توانايي است که اغلب خاصيت انسان را نشان می دهد. هوش اختصاصی نيز استعداد و توانايي خاصی است که فرد يک يا چند زمينه خاص دارد. طبق اين تعريف آخر به دروس مختلف آموزشگاهی دانش آموزان دقت کنيم خواهيم ديد که نوعی رابطه بين آن ها وجود دارد.

 

 

2-عوامل آموزشگاهی 
مواردی همچون مدیر مدرسه، معلم، اهداف و محتوا ی برنامه های آموزشی، روش ها و امکانات آموزشی را می توان از جمله عومل برشمرد به طور کلی مجموعه انتظارات در اختيار دانش آموزان قرار می دهد می تواند سهم بسزايي در موفقيت يا عدم موفقيت تحصيلی دانش آموزان داشته باشد(ويس کرمی،1381).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش    3

فصل دوم   چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد تحصیلی    4

عملکردتحصیلی    5
مفهوم عملکرد تحصیلی    5
عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی    5
انگیزه پیشرفت تحصیلی    9
عوامل تأثير گذار بر پيشرفت تحصيلي    12
نظریه های پیشرفت تحصیلی    21
1- گانیه    21
2- بلوم    23

پیشینه تحقیق عملکردتحصیلی    23

تحقیقات داخلی عملکردتحصیلی    23

تحقیقات خارجی عملکردتحصیلی    28

جمع بندی و مدل پژوهش    31
مدل مفهومی پژوهش    33
منابع و مأخذ:    34
منابع فارسی    34
منابع انگلیسی    37
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢