مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا 64 صفحه

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا 64 صفحه

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 64
حجم 231/212 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی می باشد. رهبری تحول گرا توانایی شخصی برای پیش بینی، ساخت آینده، انعطاف پذیری، تفكر استراتژیك و كار با دیگران كه فرصت های متغیری را برای ایجاد یك آینده قابل وصول برای سازمان ها شناسایی می‌كند، تعریف می شود (Bamford et al;2011). 

 

 

 

 

چهار مولفه رهبری تحول گرا که با طیف پنج درجه ای لیکرت در مقیاس فاصله ای (از خیلی کم تا خیلی زیاد) و توسط پرسش نامه ارزیابی شده است عبارتند از: 
–    نفوذ آرمانی: رهبران رفتار عالی ارائه می دهند و ممکن است نیازهای خود را فدای بهبود اهداف گروه کاری خود نمایند. شاخص های آن شامل بیان ارزش ها و اعتقادات، متعهد بودن به اعتقادات، تبیین اهداف، شرح باورها و ایده آل ها، وضوح اهداف اصلی، اعتماد به یکدیگر، حس جمعی، پیامدهای اخلاقی، تحمل مشکلات، سازگاری با ارزش ها است.

 

 

–     انگیزه الهام بخش: رهبر یک دیدگاه جذاب بیان می کند و پیروان را تشویق می نماید، هم چنین رهبران توسط معنادار بودن و چالشی بودن کارها به پیروان انگیزه می دهند. شاخص های آن شامل وضع استانداردها، قابلیت های هیجانی، حمایت و تشویق، توجه به عوامل ضروری، آگاه کردن کارکنان، کمک به کارکنان، داشتن اراده لازم، صحبت کردن درباره انجام امور، بیان چشم انداز است.

 

 

 

–    تحریک فکری: رهبران تلاش پیروان برای نوآوری و خلاقیت را تحریک می نمایند و مشکلات قدیمی سازمان را با چشم انداز جدید در نظر می گیرند. شاخص های آن شامل تشویق به بیان ایده ها، داشتن منطق، زیر سوال بردن روش های سنتی، بررسی مجدد تناسب مفروضات، تشویق به تفکر مجدد، بررسی رویکردهای مختلف، بررسی مشکلات از زوایای مختلف، تفکر غیر سنتی دربرابر مسائل سنتی است.

 

 

 

–    توجه فردی: رهبران، پیروان را پشتیبانی، تشویق و هدایت می نمایند و به دقت به نیازهای فردی پیروان گوش می دهند و ممکن است مسولیت های خاصی برای کمک به رشد پیروان از طریق چالش های شخصی به آنان واگذار شود) است (Sahidur Rahman et al;2012). شاخص های آن شامل تعلیم شناخت نیازها و تواناییی ها، دید فردی داشتن نسبت به کارکنان و توسعه شخصی، توسعه نقاط قوت، درنظرگرفتن افراد با نیازها و توانمندی های مختلف، توجه موثر به مسائل، ارائه نصیحت های مفید، صرف زمان برای آموزش و توسعه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری رهبری تحول گرا
تعریف عملیاتی رهبری تحول گرا
فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا
رهبری تحول گرا    33
2-2-1) مقدمه    34
2-2-2) تعاريف و مفاهیم رهبري تحول گرا    34
2-2-3) عناصر کلیدی رهبری تحول‌گرا و دستاوردهای آن    37
2-2-4) روش تبدیل شدن به یک رهبر تحول‌گرا    38
2-2-5) ویژگی های رهبری تحول گرا    39
2-2-6) مشکلات رهبری تحول گرا    40
2-2-7) عوامل مؤثر برسبك رهبري تحول گرا    41
2-2-8) توسعه رهبري تحول گرا    44
2-2-9) هوش هیجانی و رهبری تحول گرا    46

بخش دوم پیشینه تحقیق در مورد رهبری تحول گرا
2-4-1) پیشینه مطالعاتی در داخل کشور
2-4-2) پیشینه مطالعاتی در خارج از کشور

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢