مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 25 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 25 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 25 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 25
حجم 45/898 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی برای این مبانی نظری و پیشینه تحقیق انتخاب شده است. در ابتدا چارچوب نظری رضایت شغلی رو خواهیم داشت که به تعاریف و تاریخچه رضایت شغلی می پردازد و سپس نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی رو بیان می کند و در ادامه متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی تشریح می شوند. در بخش دوم پیشینه پژوهش رضایت شغلی در پژوهش های داخلی و خارجی بررسی می شود
 

 

رضايت شغلي حالتي مطبوع، عاطفي و مثبت حاصل از ارزيابي و يا تجارب شغلي است، مفهومي داراي ابعاد، جنبه ها و عوامل گوناگون كه بايد مجموعه آنها را درنظرگرفت. ازجمله اين عوامل، مي توان به صفات كارمند، نوع كار، محيط كار، و روابط انساني كار اشاره نمود. لافكوئيست و ديويس  (1969)براين اعتقادند كه رضايت شغلي كنشي از هماهنگي ميان نيازها و ارزش هاي حرفه‌اي فرد ونظام تقويت كننده كار است.

 

هالند  (1985) رضايت، پيشرفت و ثبات در شغل را مبتني بر همگوني شخصيت و محيط فرد مي داند. گرينبرگ (1990) رضايت شغلي را احساسات مثبت و منفي، اعتقادات و نگرش هاي هر فرد نسبت به شغلش يا به عبارتي عكس العملهاي شناختي و ادراكي، ارزشي افراد نسبت به شغلشان مي داند(ميرسپاسي، 1375).ديويس و نيواستورم  (1991) رضايت شغلي را مجموعه اي از احساسهاي سازگار و ناسازگار مي دانند كه كاركنان با آن احساسها بكارخود مي نگرند.

 

 

 

 

گتي، (1989) اين مفهوم را مي توان در نظريه رابينز (1993) نيز جستجو كرد. به اعتقاد وي رضايت شغلي حاصل تفاوت ميان مقدار پاداش هايي كه فرد دريافت مي كند، با مقدار پاداشي است كه فكر مي كند بايد دريافت كند. شخصي كه واجد سطح بالايي ازرضايت شغلي است، نسبت به شغل خويش بازخوردي مثبت وشخص فاقد رضايت نسبت به شغل بازخوردي منفي دارد (هومن، 1380). ازتعاريف ارائه شده درباره رضايت شغلي، چنين برمي آيد كه اين مفهوم بيانگر احساسات و نگرشهاي مثبتي است كه شخص نسبت به شغلش دارد. وقتي گفته مي شود كه كسي از رضايت شغلي در سطح بالايي برخوداراست، يعني به طوركلي، شغلش را دوست دارد، براي آن ارزش زيادي قائل است و به گونه‌اي مثبت به آن مي نگرد و در مجموع از احساس خوب و مطلوبي نسبت به آن برخوردار است (شفيع آبادي، 1371).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: چارچوب نظری رضایت شغلی

-4- رضایت شغلی    
2-4-1- تعاریف رضایت شغلی    
2 – 4 -2- نظریه های رضایت شغلی    
2-4-2- 1- نظريه های بروفي    
2-4-2-2- نظريه پارسون    
2-3-3- متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی    
2-4-3-1- عوامل سازماني    
2ـ 4ـ 3-2- عوامل محيطي    
2-4- 3-3- ماهيت كار    
2-4-3-4- عوامل فردي 

پیشینه تحقیق رضایت شغلی

پیشینه داخلی رضایت شغلی

پیشینه خارجی رضایت شغلی

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢