مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 31
حجم 270/688 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری باورهای ریاضی معلمان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق باورهای ریاضی معلمان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

تعریف مفهومی باورهای ریاضی معلمان:
با وجود اینکه در چند دهه اخیر، تحقیقات شایانی به باورها توجه داشته‌اند، هنوز بر‌سر تعریف آن در میان محققان، اتفاق نظری وجود ندارد. ولی در بین تعاریف بیان شده، ویژگی‌های زیر مشترک‌اند (بورگ ، 2001):
الف. پذیرفتن باورها به عنوان یک حقیقت توسط فرد؛
ب. به عنوان باورها تعیین کننده فکر و عمل افراد؛
ج. باورهای آگاهانه در مقابل باورهای نا‌آگاهانه؛

 

 

     باورها به عنوان الزامات ارزشی؛ باورها می‌تواند به عنوان دید ‌شخصی، تصور و استدلال تعریف شوند. باورهای ریاضی اشاره دارند که چه چیز در مورد ریاضیات صحیح است (ارزش واقعی) و به طور کلی این بر پایه تجربه فردی به عنوان یک دانش‌آموز از ریاضیات است (لیل جدا ، 2005). برای مثال، دانش‌آموزانی وجود دارند که بر‌این باورند ریاضیات یک موضوع دشوار است، رسیدن به پاسخ و یا حفظ فرمول را بی‌فایده می‌دانند.

 

 

 

تعریف عملیاتی باورهای ریاضی معلمان:
در این پژوهش منظور از باورهای ریاضی، نمره‌ای است که فرد در پرسشنامه باورهای ریاضی  (MBQ) که توسط کولیر  در سال 1972 تدوین شده، کسب می‌کند.

 

 

 

 

در مورد رابطه بین دانش مفهومی، تجارب ریاضی و باور معلمان در کشور مالزی مطالعاتی توسط مازلینی  و افندی  و سیتی میستیما  (2012) با عنوان، رابطه بین باور معلمان، دانش مفهومی و تجارب معلمان ضمن خدمت، انجام شد. بدین صورت که 317 معلم ضمن خدمت از شش موسسه آموزش عالی به صورت تصادفی برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند، و باور ریاضی، دانش مفهومی و تجارب ریاضی آن‌ها با استفاده از پرسشنامه‌های مربوطه اندازه‌گیری شد. این پژوهش نشان می‌دهد که باورهای ریاضی معلمان بالا، متوسط نمره دانش مفهومی معلمان خوب، در حالی‌که تجربه ریاضی در حد متوسط است. نتیجه این‌که یک رابطه همبستگی ضعیفی بین باور ریاضی و تجربه ریاضی (β=0/38)، بین دانش مفهومی و باور ریاضی (β=0/11) و بین دانش مفهومی و تجربه ریاضی (β=0/13) وجود دارد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢