مبانی نظری و پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا 45 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا 45 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 45
حجم 114/1012 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری آلکسی تایمیا تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق آلکسی تایمیا در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

آلکسی تایمیا به وضعیتی اطلاق می‌شود که فرد قادر به ابراز هیجان خود نباشد. این افراد در ابراز کلامي‌هیجانات و استفاده از تخیلات خود دچار مشکل می‌باشند. در چنین شرایطی بیماران در معرض خطر بیماری‌های روان‌تنی عمده مانند زخم معده، ناهنجاری‌های انسدادی مزمن تنفسی، اختلالات قلبی عروقی و؛ و نیز برخی از اختلالات روان‌پزشکی مثل افسردگی، اختلال شخصیت مرزی، وابستگی به مواد و … می‌باشند.
آلکسی تایمیا به ناتوانی در پردازش شناختی اطلاعات هیجان و تنظیم هیجان‌ها گفته مي‌شود. آلکسی تایمیا  سازه ای است چند وجهی متشکل از دشواری در شناسایی احساسات،  دشواری در توصیف احساسات برای دیگران و جهت گیری فکری بیرونی. (پاویو و مک کیلوچ،  2004 ).

 

 

آلکسی تایمیا با دشواری در ایجاد تمایز میان حالات هیجانی مختلف و توانایی محدود تفکر در هیجانات و با استفاده از آن‌ها به هنگام مواجهه با موقعیت‌هاي استرس زا ارتباط دارد. هوش هیجانی و آلکسی تایمیا  با متغیر‌هاي دیگر نظیر خود آگاهی،  افسردگی،  اضطراب،  عزت نفس و استرس ادراک شده نیز رابطه دارند. خود آگاهی و عزت نفس احتمالاً هوش هیجانی بالاتر و آلکسی تایمیا  هوش هیجانی پایین تر را پیش بینی مي‌کند و بین هوش هیجانی با افسردگی،  اضطراب و استرس ادراک شده همبستگی معکوس وجود دارد (مشتاق زاده،  1383).

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری آلکسی تایمیا

تعریف عملیاتی آلکسی تایمیا

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آلکسی تایمیا

2-1- مقدمه    13
2-2- آلکسی تایمیا    14
2-2-1- تعریف لغوی آلکسی تایمیا    14
2-2-2 -تعریف اصطلاحی آلکسی تایمیا    14
2-2-3- ویژگی‌هاي آلکسی تایمیا    15
2-2-4- ساختار  و انواع آلکسی تایمیا    16
2-5- ارتباط آلکسی تایمیا  و ابرازگری هیجان
2-6 – سبک‌هاي ابراز هيجان و خصوصيات شخصيتی

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢