مبانی نظری رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

مبانی نظری رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

هدف از این پایان نامه بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج می باشد

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

مبانی نظری رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

هدف از این پایان نامه بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 95
حجم 0/20 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

در این پژوهش قصد داریم به بررسی رابطه بین هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دبیرستان های عشایر شهر سنندج بپردازیم.مهمترین جنبه کاربردی این پژوهش، اهمیت مهارت های اجتماعی به عنوان مهمترین عامل اجتماعی شدن و سازگاری اجتماعی است و بی شک توجه به هوش اجتماعی، رشد اجتماعی و تربیت اجتماعی در کنار دیگر ابعاد رشد و حیطه های تعلیم و تربیت، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

 

 

در چشم انداز کنونی، در حوزه آموزش مهارت های اجتماعی، رویدادهای فراوانی رخ داده، پژوهش های بیشماری صورت گرفته، روش های آموزشی و درمانی جدیدی مطرح گردیده و افق های روشنتری آشکار شده است. تمامی این حرکت ها و شناخت های روز افزون به انسان کمک می کند تا به کمیت و کیفیت زندگی اجتماعی خود و دیگران غنای بیشتری ببخشد و بخصوص به کودکان با نیازهای ویژه و سازگاری اجتماعی آنان نگاه انسان دوستانه تر و پویاتری داشته باشد (رندی و میشل،2008؛به نقل ازپورمختار،1392).

 

 

 

 

در این راستا، رفتار اجتماعی بر تمامی جنبه های زندگی کودکان و نوجوانان سایه می افکند و بر سلامت روانی، سازگاری، شادکامی و عملکرد تحصیلی آن ها تاثیر می گذارد. توانایی فرد از نظر کنار آمدن با دیگران و انجام رفتارهای اجتماعی مطلوب، میزان محبوبیت او را میان همسالان و نزد معلمان، والدین و دیگر بزرگسالان مشخص می کند. میزان توانایی فرد در مهارت های اجتماعی به طور مستقیم به رشد اجتماعی فرد و کمیت و کیفیت رفتارهای اجتماعی مطلوبی که از خود نشان می دهد، مربوط می شود.

 

 

 

 

 برای ارزیابی میزان اثربخشی هرفعالیت وبرنامه ای، محصول نهایی وبرونداد آن را بررسی می کنند. درنظام آموزش وپرورش نیز این امرازطریق بررسی عملکرد تحصیلی دانش آموزان انجام می گیرد. به همیمن دلیل تحقیقات متعددی درزمینه عوامل مؤثربر عملکرد تحصیلی دانش آموزان به عمل آمده است(شهنی ییلاق وهمکاران،1384). دراین تحقیق با توجه به اهمبت مهارت های اجتماعی وهوش اخلاقی ما به دنبال پیداکردن رابطه بین این دومتغیر وعملکرد تحصیلی هستیم.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده    1

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه    22
مبانی نظری پژوهش    22
اصول ضروری هوش اخلاقی    25
ابعادهوش اخلاقی ازدیدگاه لنیک و کیل    27
مؤلفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل ازدیدگاه قرآن کریم وائمه معصومین(ع)    28
نکاتی برای ایجاد هوش اخلاقی    30
انتقال ارزش ها، پایه هوش اخلاقی    33
مهارت های اجتماعی    35
مفهوم مهارت های اجتماعی    35
ویژگی های رفتاراجتماعی    41
عوامل مؤثر در اجتماعی شدن    42
مهارت هاي اجتماعي پايه    49
مراحل آماده سازي مهارت هاي اجتماعي    50
اجزاء تشکیل دهنده مهارت های اجتماعی    51
خصوصیات افراد دارای مهارت های اجتماعی    52
علل نقص در مهارت‌های اجتماعی    53
روش های آموزش مهارت های اجتماعی    53
رویكرد جدید در تدریس مهارت‌های اجتماعی    55
برخی از مهارت‌های اجتماعی لازم برای زندگی    59
نظر قرآن در مورد اجتماعی بودن انسان    63
عملکردتحصیلی    67
مفهوم عملکرد تحصیلی    67
عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی    67
انگیزه پیشرفت تحصیلی    71
عوامل تأثير گذار بر پيشرفت تحصيلي    74
نظریه های پیشرفت تحصیلی    83
پیشینه تحقیق    85
تحقیقات داخلی    85
تحقیقات خارجی    90
جمع بندی و مدل پژوهش    93
مدل مفهومی پژوهش    94

 

 

منابع و مأخذ:    
منابع فارسی    
منابع انگلیسی    

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢