فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هویت دینی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هویت دینی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هویت دینی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 54
حجم 216/246 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این نوشتار فصل دوم کارشناسی ارشد رشته روانشناسی با موضوع مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی می باشد که در بخش اول مبانی نظری هویت دینی تشریح می شوند و در بخش دوم پیشینه تحقیق هویت دینی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرند.

 

 

به عقیده ی دورکیم یکی از عوامل مؤثر بر هویت دینی افراد، شرکت در مناسک دینی است. برگزاری مناسک دینی، تجمع مردمی را به دنبال دارد، که دارای ارزش ها و باورهای مشترکی هستند. این تجمع؛ روح جمعی، انسجام و اتحاد مؤمنین به آن مذهب،  را به ارمغان می آورد. این تجمع، که با احساسات مشترک و هم جهت مشارکین همراه است، آن ها را از حوزه ی مادیات، به حوزه ی معنویات منتقل می کند که باعث "حرکت زایی مذهبی" می شود(دورکیم،1383،ص165). به نظر دورکیم علاوه بر کارکرد تجمع مردمی در برگزاری مراسم دینی، شادی و تفریح مردم نیز با برگزاری مراسم دینی تأمین می گردد. به عبارت دیگر هدف اصلی، اجرای باور های در برگزاری مراسم مذهبی است، ولی در کنارآن شرکت کنندگان شاد می شوند، لذت می برند و تفریح می کنند. بدین جهت است که دورکیم پیوندی نزدیک و ناگفتنی بین روزه و مهمانی، ایام مقدس و تعطیلات،  تعطیلات و شادی متصور می شود…« دورکیم تفریح را لازمه ی زندگی اجتماعی می داند و معتقد است؛ چون تفریح کارکرد بنیادی مناسک دینی به شمار می رود، لذا دین از لطف و جاذبه ای کاملاً مجزا از اهداف رسمی خود برخوردار است…»(دورکیم، 1383، ص 165).

 

 

 

 

نمونه پیشینه در مورد هویت دینی افراد

غفوری کله(1384) در پژوهشی تحت عنوان: بررسی هویت دینی و ملی نوجوانان شهر تهران با تاکید بر تأثیر خانواده برآن، با استفاده از روش پیماشی و با بهره گیری از تکنیک پرسش نامه، هویت ملی ودینی 390 نفر از جوانان 18-25 ساله شهر تهران را در مناطق مختلف آن را مورد بررسی قرار داده، که در آن هویت مطرح شده باویژگیهای فردی و خانوادگی آنان را در ارتباط قرار داده، واز جمله نتایج به دست آمده ی آن به شرح ذیل می باشد: در خانواده هایی که والدین پایبندی بالایی نسبت به مؤلفه های ملی ودینی دارند، جوانان آن ها نیز از هویت ملی و دینی قویتری برخوردارند. عملکرد والدین در زمینه ی آموزش جوانان در دو بعد ملی ودینی با هویت ملی ودینی جوانان در ارتباط می باشد واین ارتباط مستقیم ومثبت ارزیابی شده است.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری هویت دینی:

تعریف عملیاتی هویت دینی:

فصل دوم : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت دینی

بخش اول: هویت دینی
مقدمه13
تعاریف دین و دین داری 14
ابعاد دین داری15
نقش و کارکرد دین17
هویت19
شناخت اصطلاح هویت19
رویکرد های روان شناسانه ی هویت وهویت 20
رویکردهای جامعه شناسانه ی هویت و هویت دینی23
ابعاد هویت 25
هویت دینی27
ابعاد هویت دینی29
هویت دینی از منظر آیات وروایات30
آثار و فواید ایمان مذهبی
پیشینه ی تحقیق
یافته های داخلی
یافته های خارجی
جمع بندی

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢