فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری سازگاری در روانشناسی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری سازگاری در روانشناسی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری در روانشناسی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری سازگاری در روانشناسی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری در روانشناسی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 58
حجم 222/765 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این نوشتار فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری سازگاری در روانشناسی می باشد که در ابتدا مبانی نظری سازگاری در روانشناسی بیان میشود و در بخش دوم پیشینه تحقیق سازگاری در روانشناسی بررسی خواهد شد.روانشناسان همچنین سازگاری فرد را در برابر محیط مورد توجه قرار داده اند و خصوصیاتی از شخصیت را بهنجار  می دانند که موجب سازگاری فرد با محیط خود می گردد؛ یعنی با دیگران در صلح و صفا زندگی کند و جایگاهی در جامعه برای خود به دست آورد، ولی بسیاری از روان شناسان دیگر معتقدند که اگر اصطلاح سازگاری در معنای همنوایی با اعمال و اندیشه های دیگران اعمال شود، دیگر نمی توان توصیفی از شخصیت سالم به عمل آورد، آنها بیشتر بر ویژگی های مثبتی مانند فردیت، آفرینندگی  و شکوفایی استعدادهای بالقوه تاکید دارند. 

 

 

 

همچنین از سازگاری تعریفی دیگر ارائه شده که عبارت است از ثبات عاطفی و جسارت در روابط اجتماعی و نیز علاقه به تحصیل که در فرد می باشد و به صورت عاطفی، اجتماعی و آموزشی دیده می‌شود. در هر حال، سازگاری، یعنی تطبیق یا وفق دادن شخص نسبت به محیط. راجرز  در تعریف سازگاری می‌گوید: «منظور از سازگاری انطباق متوالی با تغییرات و ایجاد ارتباط میان خود و محیط است به نحوی که حداکثر خویشتن سازی را همراه با رفاه اجتماعی ضمن رعایت حقایق خارجی امکان پذیر می سازد». به این ترتیب، سازگاری، یعنی شناخت این حقیقت که فرد باید هدف های خود را با توجه به چارچوب های اجتماعی – فرهنگی تعقیب کند (آهنی، 1389).

 

 

آلبرت الیس  معتقد است رفتارهای هر فرد بستگی به نظام باور وی و تعبیر و تفسیر موقعیت ها دارد نه وضعیت عینی آن موقعیت. بنابراین بسیاری از رفتارهای ناسازگارانه و نادرست نتیجه باورهای غلط و تفسیر نادرست از اوضاع و احوال هستند اما بر اساس نظر مازلو  زمانی که انسان نتواند نیازهای اساسی خود را برآورده کند و در راه تحقق اهداف خود مانع ببیند، رفتار ناسازگارانه خواهد داشت (به نقل از حجاری، 1390).

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری سازگاري 
تعریف عملیاتی سازگاري
فصل دوم: ادبیات و پیشینة تحقیق
1-2 مقدمه    12
2-2 تعريف سازگاري    15
3-2 نظریات سازگاری    17
1-3-2 نظريه‌ي روان پویشي     19
2-3-2 نظريه‌ي يادگيري    21
3-3-2 نظريه‌ي اجتماعي- شناختي    21
4-3-2 نظريه‌ي پديدار شناختي    22
5-3-2 نظريه‌ي تحولي    23
4-2 ابزارهای مورد استفاده برای سنجش سازگاری    25
5-2 انواع سازگاری    26
6-2 مدل های سازگاری    27
7-2 خصوصیات سازگاری    28
8-2 ویژگی های افراد سازگار    29
9-2 عوامل موثر بر ناسازگاری    30

20-2  پیشینه‌ی تحقیق
1-20-2 مطالعات صورت گرفته در خارج از کشور    
2-20-2 مطالعات صورت گرفته در داخل کشور

منابع
فهرست منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢