عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن

عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن

هدف از این پایان نامه عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن می باشد

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن

هدف از این پایان نامه عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 65
حجم 88/127 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد کارآفرینی است و در آن عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن تشریح می شود.سازمان ها براي رسيدن به اهداف خود در محيط پيچيده، پويا و رقابتي نياز به نوآوري هاي سازماني دارند که از طريق استراتژي هاي مختلفي قابل حصول است. امروزه شناسايي مديران با پديده کارآفريني سبب شده که تمايل به ايجاد روحيه کارآفريني به عنوان يک استراتژي براي افزايش توانايي نوآورانه کارکنان براي  تسهيل دسترسي به اهداف سازمان مورد تأکيد قرارگيرد.

 

 

رويکردهاي مختلفي در طراحي استراتژي هاي کارآفريني سازماني در ادبيات کارآفريني وجود دارد که به دومورد زير اشاره مي شود:

 

الف) استراتژي ايجاد کارآفريني سازماني: اين استراتژي افراد کارآفرين را شناسايي و با گماردن آن ها در جايگاه مورد نظر تلاش مي کند تا فرآيند کارآفريني در سازمان اتفاق بيافتد. کارآفرين، ايده اي را پرورش داده و سايرکارکنان ومنابع سازمان را به سوي استفاده از يک فرصت بسيج و ترغيب مي کند که سرانجام منجر به تکميل و اجراي تفکر دردرون سازمان مي شود.

 

 

ب) استراتژي ايجاد سازمان هاي کارآفرين، اين استراتژي بستر سازماني مناسب براي جذب و رشد  کارآفرينان فراهم مي کند. بستر مناسب نياز به تغييرات ساختاري، فرهنگ سازماني، حمايت مديريت، تشکيل تيم هاي کارآفرينانه و در نتيجه ايجاد يک بينش و فهم مشترک در بين مديران وکارکنان را به وجود مي آورد. چنين سازماني بطور مستمر ايده هاي خلاق و نوآورانه توليدکرده و شاهد اجراي آن خواهد بود و در نهايت به يک سازمان پيشرو تبديل مي شود(کوراتکو و مونتاگو، 1990: 84).

 

 

احساسات و انگيزه اوليه در کارآفرينان، هيجان و شور علاقه و تعهد مي تواند عامل کليدي موفقيت آن ها باشد. کارآفرينان با خدمت خود و سازمان و جامعه اي که در آن کار و زندگي مي کنند، باعث خشنودي مشتريان خود مي شوند. زيرا آن ها استقلال طلب و هدف گرا در ايده هاي خود هستند و نسبت به پاداش ها و قدرداني هاي ديگران واکنش نشان مي دهند. آنها به روابط با ديگران اهميت قائل مي شوند و ايده هاي  خود را رهبري و هدايت مي کنند و اين موارد بارز موفقيت رشد و توسعه کاري کارآفرينان را رقم مي زند. موارد مشابه در اين راستا را مي توان سبک حل مسئله و خلق راه حل هاي جديد براي مسائل گوناگون، پندگيري از خطاهاي گذشته، قدرت تصميم گيري بالا، ريسک پذيري و مهارت هاي سازماني برشمرد، که هرکارآفريني براي توفيق بيشتر در امور خود بايد آنها را درخود وجودي خود جستجو کند (کوراتکو و هاتجس، 2001 ، به نقل از رحیمی، 1385: 100). 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مفهوم کارآفرینی    
2-7)مفهوم کارآفرین    
2-8) اهمیت کارآفرینی    
2-9)انواع کارآفرینی    
2-10)سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی    
2-10-1) دوره اول: ( قرن 15 و 16 میلادی، صاحبان پروژه های بزرگ    
2-10-2) دوره دوم: قرن 17 میلادی، مخاطره پذیری)    
2-10-3) دوره سوم: (قرون 18 و 19 میلادی و اوایل قرن بیستم متمایز کارآفرینان از دیگر بازرگان صحکه اقتصاد    
2-10-4) دوره چهارم: (دهه های میانی قرن بیستم میلادی- نوآوری    
2-10-5) دوره پنجم:دوران معاصر( از 1980 تا کنون) رویکرد چند جانبه    
2-11)نظریه های کارآفرینی    
2-11-1) نظریه های اقتصادی     
2-11-2)نظریه های اجتماعی و روان شناسی    
2-11-3) نظریه های مدیریت    
2-12) ویژگی های کارآفرینان    
2-13)ویژگی های روانشناختی    
2-13-1) خلاقيت    
2-13-2) انگیزه پیشرفت      
2-13-3) ریسک پذیری    56
2-13-4) کنترل درونی     57
2-13-5) استقلال طلبی    58
2-14) عوامل موثر در ايجاد روحيه کارآفريني در سازمان ها    59
2-15)موانع کارآفرینی در سازمان ها    60
2-15-1) ماهیت سازمان های بزرگ    60
2-15-2) فقدان استعداد کارآفرینانه     61
2-15-3) شیوه های نادرست پاداش     61

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢